جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲

حجت الاسلام محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات درگذشت

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب: 381265
حجت‌الاسلام محسن دعاگو که به دلیل مشکلات قلبی و کلیوی در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری بود در سن ۶۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.
حجت الاسلام محسن دعاگو امام جمعه شمیرانات درگذشت
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن دعاگو که به دلیل مشکلات قلبی و کلیوی در بیمارستان خاتم الانبیاء بستری بود در سن ۶۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن دعاگو در سال ۱۳۳۱ در تربت‌حیدریه متولد شد و بخشی از دروس مقدماتی را در این شهر گذراند و سپس جهت ادامه تحصیل به مشهد مقدس سفر کرد و در حوزه این شهر از کلاس‌های درس اساتید بزرگواری چون سیدحجت هاشمی، واعظ طبسی و «مقام معظم رهبری» استفاده کرد.

وی در تهران نیز از محضر حاج میرزا احمد آشتیانی، سیدمحمدتقی خوانساریو در قم درس حاج شیخ‌جواد آقاتبریزی، آیت‌الله وحید خراسانی و آیت‌الله موسی شبیری زنجانی کسب فیض نمود.

وی در تهران با بسیاری از روحانیون مبارز و سرشناس آشنا شد و سخنرانی‌های انقلابی و انتقادات اساسی و سیاسی‌اش از رژیم فاسد پهلوی موجبات خشم دستگاه امنیتی رژیم شاهنشاهی ساواک را فراهم ساخت.

حدود دو سال تحت تعقیب بود و در سال «۱۳۵۵» توسط ساواک در قم دستگیر و در تهران زندانی شد و در تاریخ ۱۳۵۷/۹/۲۱ همزمان با اوج‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام‌خمینی(ره) و آزادی زندانیان سیاسی از زندان آزاد شد.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی تاکنون مسئولیتهایی مانند امام جمعه شمیرانات، نماینده اول قوه مجریه در صداوسیما، رئیس کمیته انقلاب اسلامی شهرستان شمیرانات، رئیس شورای سیاستگذاری صداوسیما، معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری، نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان آسیا و اقیانوسیه، عضویت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، هیئت منصفه مطبوعات، دادگاه ویژه روحانیت، جامعه روحانیت مبارز و ... به وی سپرده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ايشان زبان گوياي مردم تهران بودند.
Iran, Islamic Republic of
خداوند ايشان را بيامرزد