پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲۱
آلن ایر:

قبول می‌کنم هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری خطا بود

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 431368
آلن ایر در خصوص هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در سال پایانی جنگ تحمیلی گفت: قبول می‌کنم این خطایی بود که در اثر این خطا ایرانیان بی‌گناه کشته شدند.
قبول می‌کنم هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری خطا بود
به گزارش جهان به نقل از فارس، «آلن ایر» سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا که برای مذاکرات هسته ای در «وین» حاضر شده است، در پاسخ به سوالی درباره حادثه ۱۲ تیر ۱۳۶۷ که موشک هدایت شونده از ناو «یو اس اس وینسس» نیروی دریایی آمریکا به پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ ایران ایر شلیک شد و ۲۹۰ ایرانی از جمله ۶۶ کودک جان خود را از دست دادند اما آمریکا بعد از گذشت ۲۷ سال هیچ عذرخواهی نکرده گفت: معلوم است که همانطور که گفتید این یک خطای فاجعه بار بود و دولت آمریکا از خانواده های قربانیان عذرخواهی کردند. خارج از آن به این نکته بسنده می کنم بله قبول می کنم که این خطایی بود که در اثر این خطا ایرانیان بی گناه کشته شدند.

در این میان خبرنگار فارس گفت که این خطای فاجعه بار چه کسی بوده است که «آلن ایر» گفت: اجازه بدهید حرفهایم را تکمیل کنم. دارم صحبت می کنم.

وی در ادامه افزود: خارج از آن، همانطور که رئیس جمهور اوباما و سایر مقامات آمریکایی گفته اند اگر فقط و فقط برگذشته تمرکز کنیم از فرصت ساخت آینده بهتر برای همه ما محروم می شویم از این نظر ما نمی گوییم که باید گذاشته را فراموش کنیم ولی می گوییم که باید به آینده نگاه کنیم و با آینده نگری به اینجا آمدیم تا مشترکا با احترام متقابل و با حسن نیت به سوی یک هدف مشترک پیشروی کنیم؛ یعنی حصول یک توافق جامع نهایی که در چارچوب آن نظام تحریم های هسته ای لغو شود و همچنین علت اصلی این بحران یعنی عدم اطمینان جامعه جهانی در مورد ماهیت برنامه هسته ای ایران رفع شود و اگر ما بتوانیم اطمینان حاصل کنیم که ایران در آینده نمی تواند به بمب هسته ای دسترسی پیدا کند همه ما خوشحال می شویم و به نظر من هر کشور که در این روند و مذاکرات شرکت می کنند می تواند منافع ملی خودشان را پیش برد.

خبرنگار فارس مجدداً تکرار کرد: شما فرمودید که یک خطای فاجعه بار بوده. خطای فاجعه بار چه کسی بوده است؟

وی ادامه داد: همانطور که عرض کردم من پیش شما نیامدم که درباره گذشته صحبت کنم و درباره آن تمرکز کنم. حرف خود را درباره این موضوع گفتم که ضبط صوت آن را ضبط کرده است. اگر مایلید درباره موضوع هسته ای بیشتر صحبت کنید من مایل هستم. همین حرفی که زدم کافی است.

آلن ایر دیگر حاضر نشد پاسخ دهد و تکرار کرد: من حرفم را زدم. این اتفاق فاجعه بار بود. خانم، خانم شما وسط حرف من دوباره سه بار پریدید. با اجازه‌اتون.

خبرنگار فارس ادامه داد: نمی‌خواهید پاسخ بدهید.

آلن ایر ادامه داد: «من پاسخ دادم شما گوش ندادید». وی با ناراحتی گفت: خانم این چه کاری بود که کردید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همین! خطا بود؟!
خوب دیگه آمریکا تطهیر شد و هیچ جنایت دیگری هم علیه ما مرتکب نشده....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همین هایی که گفته بره به ص ز بگه ... ببینیم ز چه رنگی میشه ...
Romania
یکی بهش بگه نه جان مادرت خطا بودن سقوط هواپیما رو هم قبول نکن حمایتتون از صدام در جنگ با ایران چی درست بود ؟سرنگونی حکومت مصدق چی خطا نبود ؟
شما یانکی های عوضی و قاتل از این خطاهای عمدی، زیاد توی پرونده تون علیه مردم ایران دارید که از حافظه تاریخ و ملت ایران هرگز پاک نخواهد شد وباید به زودی تاوان همه ظلم و کشتاری که علیه ایرانیان کرده اید را بدهید...
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید یک روزی تک تک شما یانکی‌ها رو به درک میفرستیم
Iran, Islamic Republic of
هيچ ايراني عزتمندي خواستار كشتن بي گناهي نيست. لطفا به سيره امام خميني و آيت الله خامنه‌اي مراجعه كنيد.
Iran, Islamic Republic of
دانشمند! منظور مردم آمریکا نیستند...
Iran, Islamic Republic of
منظور از یانکی... نامی تحقیر آمیز برای نظامیان آمریکاست....
من نمیدونم برخی چرا زود جوگیر میشن
البته بی گناه دیگه نه!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...اسلام دین خشونت نیست و دعا می کنم سواستفاده کنندگان از این دین الهی به درک واصل بشن
نیست اما سخت انتقام میگیره
Norway
اقای الن ایر
اگر بایستی گذشته ها را فراموش کرد پس چرا سیستمت گیر داده به اینکه ایا مادرگذشته تحقیقات نظامی در زمینه انرژی هسته ای داشته ایم یا خیر .
ان یکی را که بدروغ علم کرده اید اینطور بزرگ می کنید .
این یکی را که بواقع مرتکب شده اید می گویید فراموش کن ...
خوب دقت کنید ببینید این آمریکایی کثیف مثلا به زبان فارسی صحبت میکند ولی ببینید که چقدر نامرد هست اولا نگفت که دولت آمریکا باعث این جنایت بوده است و دوم اینکه در مورد هسته ای هر آنچه میگوید حرف دولت آمریکاست
و این یعنی این آمده که آمریکا را برای ما بیگناه جلوه دهد
در نتیجه اولا این را اینقدر بزرگ نکنید و دوم اینکه نخبگان با ارتباط با این جاسوس بخوبی میتوانند به منویات آمریکایی ها پی برد
ولی یادمان باشد که اینها همان کسانی هستند که دستهای چدنی شان را با دستکشی لطیف و خوشگل پوشانده اند
Norway
دراین امر که ایشان هم مانند مابقی همکارنش ادم خطرناکی است یک ذره تردید ندارم . می خواهد از دیپلماسی عمومی استفاده کند ، چرب زبانی می کند ، طرفدارتیم تراکتورسازی خود را نشان می دهد ، همزمان پول های ملت را بالاکشیده اند ، در بحث قطعات هواپیما کارشکنی می کنند ف به اسراییل کمک می کنند درایران خرابکاری کند که هیچ خودشان هم استینشان بالا است . این جاسوس
حتما خبرهایی را که راچع به وی در مطبوعات ایران چاپ میشود میخواند . زیادی بزرگش نکنید . عددی نیست .
مسعود ديژلمات
براي جبران اشتباه لازم است اولا" كليه تحريم ها الغاء گردد. ثانيا" كليه دارايي هاي بلوكه شده ايران آزاد گردد. ثالثا كليه شكايات واهي شهر وندان آمريكا بر عليه ايران مردود شود و احكام مصادره از اموال ايران برگشت داده شود . رابعا" ديه كليه 290 نفر باضافه خسارت هواپيما پرداخت گردد ؛ تا بعد از جبران گذشته بنشينيم و در رابطه با آينده صحبت كنيم. والسلام
البته شهدای قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و دوران جنگ و بعد از جنگ و شهدای اخیر و و و خیلی چیزای دیگه رو جا انداختی...
یک سری اشتباهات جبران پذیر نیستند
Germany
اختيار دارين!!!! انقدر شكسته نفسي نفرماييد! شرمنده ميشيم!

حالا ولي خودمونيم، يك روزي ميرسه كه به غلط کردن خواهيد افتاد و چنين روزي دير نيست
مردک اشتباه بود فقط یا جنایتی ننگین از کشوری که به تکنولوژی خود مینازد چگونه گذشته را فراموش کنیم با دشمنان ما اعم از صهیونیست و عربها ساختید تا به ایران ضربه بزنید حتی با جنایت
یوسف
Iran, Islamic Republic of
سلام به قول ماندلا شاید ببخشیم ولی هیچگاه فراموش نخواهیم کرد.
Iran, Islamic Republic of
نه میبخشیم و نه فراموش میکنیم.
ستوده
Latvia
مگه حرف دیگه ای هم میتونه داشته باشه ؟ وجدان ، غیرت ، و انصاف در آمریکایی ها وجود نداره که اگر غیر از این بود میتوانست پاسخ دیگه ای از سوی این مسئول امریکایی دریافت نمایید .