پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳

اخاذی بی بی سی از فرح پهلوی و افتضاح جدید سیاسی

شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 195569
مدير بخش فارسي بي بي سي ضمن زد و بند با بيوه محمدرضا پهلوي، افتضاح تازه اي را براي اين شبكه دولتي انگليس رقم زد.
به گزارش جهان به نقل از بولتن نيوز، بازديد بيوه ۷۵ ساله محمدرضا پهلوي از بي بي سي فارسي به يك كلاهبرداري جنجالي انجاميد. بنگاه سلطنتي انگلستان به شرطي به بيوه شاه سابق اجازه بازديد از بي بي سي فارسي را داده بود كه اين بازديد و حواشي آن محرمانه بماند. اين شرط مورد موافقت فرح ديبا قرار گرفته بود، اما ماجرا آن طور كه انتظار مي رفت پيش نرفت چرا كه خودنمايي فرح ديبا و طبع آزمند صادق صبا (مدير بي بي سي فارسي) موجب بروز دردسر بزرگي شد.
اطلاعات دريافتي از نزديكان فرح پهلوي حاكي است، كه وي در جريان بازديد پيشنهاد مي كند در قبال پرداخت دو ميليون دلار به بنگاه بي بي سي تحت عنوان «كمك به گسترش اطلاع رساني در ايران(!)»، بنگاه سلطنتي فيلم مستندي از زندگي او توليد و پخش كند.
صادق صبا كه از اين پيشنهاد وسوسه شده بود، از بيوه محمدرضا پهلوي مي خواهد مبلغ مورد نظر را مستقيم به خود وي بپردازد و او مضاف بر اجابت خواسته صبا پس از توليد و پخش فيلم مورد نظر، هر از گاهي خبر و تصويري از نامبرده را پخش نموده و به بهانه در پيش بودن شصتمين سالگرد سلطنت ملكه انگليس، تصاويري از فرح ديبا در كنار ملكه را نيز پخش نمايد!
در اين ميان چانه زني مختصري بين آنها به عمل مي آيد و در نهايت توافق مي شود كه فرح ديبا مبلغ دويست هزار پوند به عنوان پيش پرداخت به صبا بپردازد و اضافه مي كند در صورت تحقق وعده او، دويست هزار پوند ديگر نيز بپردازد كه البته براي خالي نبودن عريضه، مبلغ ديگري را به طور رسمي به بنگاه بي بي سي اهدا مي كند تا موجب شك مسئولين بي بي سي جهاني به صادق صبا نشود.
بنابر اين گزارش، صادق صبا نيز دست به كار شده و توليد مستند را به يك باند خارج از بي بي سي واگذار مي كند. مستندي كه توليد مي شود بسيار ضعيف، ابتدايي و به نوعي «ضد تبليغ» از كار درمي آيد و بنگاه بي بي سي با اصرار و تكرار تلاش مي كند توليد فيلم را به يك مستندساز مستقل نسبت دهد و نقش خود در توليد آن را منتفي اعلام نمايد. اين موضوع بر فرح ديبا گران تمام مي شود و در شرايطي كه از عملكرد صادق صبا بسيار خشمگين بوده؛ مدير بي بي سي فارسي در تماسي با وي مابقي مبلغ مورد توافق (دويست هزار پوند دوم) را مطالبه مي كند كه بيوه پهلوي ضمن امتناع از پرداخت مبلغ، دغل بازي و كلاشي هاي صادق صبا را در برخي محافل خصوصي خويش مطرح مي نمايد و اين وضعيت مناقشه اي پنهان بين صادق صبا، باند توليدكننده فيلم و بيوه پهلوي به وجود آورده است. مسئولان ارشد بي بي سي هم كه از ماجرا مطلع شده اند، در تلاش هستند رسوايي به وجود آمده را به نوعي مخفي نمايند.
صادق صادق نژاد (معروف به صبا) اخيرا به دليل تجاوز به يكي از مجريان زن بي بي سي فارسي (به نام پونه- ق) و شكايت آن زن، با يك رسوايي اخلاقي گسترده درگير بود كه با وساطت برخي محافل ضد انقلاب مقيم انگليس موقتا لاپوشاني شد.
گفته مي شود كه صادق صبا نيمي از ۲۰۰ هزار پوند دريافتي از بيوه محمدرضا شاه را به يكي از مديران انگليسي شبكه بي بي سي داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آخه از زن شاه بیشتر از این انتظار دارین ؟ 75 سالشه ول کن نیست . حالا فرض کن 200 بار هم نشونت دادن بعدش ؟ یک قبر است و خلاص
این موضوع ضمن افتضاح برای بنگاه خلاف پراکنی بی سی سی بیشتر باید برای آقای رضا پهلوی ( که سلطنت طلب های درمانده و وامانده به او می گویند: شاهزاده رضا ... ) خجالت آور باشد که مدعی سردمداری دموکراسی خواهی و جمهوری گری امریکایی برای ایران است !
Iran, Islamic Republic of
دزد كه به دزد بزنه شاه دزده . فقط حيف اموال ملت كه اين وسط ضايع ميشه . هرچند اون نميخورد خاوري و امثالش ميخوردن !!!!!!!!!