پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۱
۵
اخبار ویژه و کوتاه

پشت پرده تماس تلفنی روحانی و اوباما در یک کتاب/ فرجی دانا: دستور می‌دهم خانیکی را راه ندهند!

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۴
کد مطلب: 375965
عضو اندیشکده بروکینگز: بان کی مون را ما پرورش دادیم... جزئیات چگونگی غافلگیری دولت عراق توسط داعش ... ماجرای جالب اعدام یک رشوه خوار! ... روزنامه جدید اصلاح‌طلبان روی کیوسک ... همکاری عجیب با رسانه‌های بیگانه ...
پشت پرده تماس تلفنی روحانی و اوباما در یک کتاب/ فرجی دانا: دستور می‌دهم خانیکی را راه ندهند!
گروه سیاسی جهان نيوز ـ خبرنگاران جهان نيوز در حین تلاش رسانه ای خود برای کسب خبر، به خبرهایی در پس پرده گفته های رسمی، دست می یابند که منتشر نمی شوند. جهان نيوز هر سه شنبه تعدادی از این خبرها را پس از بررسی صحت و سقم آن منتشر می کند که تا کنون با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

فرجی دانا: دستور می‌دهم خانیکی را راه ندهند!

> در یکی از جلسات وزیر علوم با نمایندگان استیضاح کننده آقای فرجی‌دانا مدعی شده که "هر کسی که وزارت اطلاعات بگوید که در فتنه ۷۸ و ۸۸ بوده و یا تایید نکند، را کنار می‌گذارد." وی همچنین مدعی شده که تمام این افرادی که در حال حاضر به کار گرفته شده اند تاییدیه وزارت اطلاعات را دارند و منعی درباره به کارگیری آنها وجود ندارد. در پاسخ به این ادعای وزیرعلوم، یکی از نمایندگان با ذکر مثالی از "هادی خانیکی" مطالب وزیر علوم را خلاف واقع می خواند و می گوید چرا این متهم فتنه در وزارت علوم آمد و رفت دارد؟ فرجی دانا نیز در پاسخ می‌گوید: "من دستور دادم که اصلا این افراد را راه ندهند!"

ماجرای جالب اعدام یک رشوه خوار!

> همزمان با به راه افتادن مجدد دادگاه رسیدگی به اتهامات اقتصادی و امنیتی (م.هـ)، آقای اسداله عسکراولادی رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین به نقل یک خاطره جالب پرداخته است. وی گفته است: چندی قبل وزیر تجارت چین به ایران آمد. من برای احترام او را تحویل گرفتم و حتی برای شام به منزلم دعوت کردم و او هم به من وعده داد تا در سفر من به چین تلافی کند. اما وقتی من به چین رفتم نه به استقبال من آمد و نه در جلسات او را دیدم. وقتی پرسیدم آقای فلانی کجاست؟ گفتند: یک هفته قبل از آمدن شما به اتهام رشوه خواری اعدام شد!

عضو اندیشکده بروکینگز: بان کی مون را ما پرورش دادیم

>
اخیرا وزارت خارجه از یکی از مدیران اندیشکده بروکینگز دعوت به عمل آورده تا به ایران سفر کند. در دیداری که این فرد از دانشگاه شریف داشته است، و در بعضی دیدارهایش گفته است: ما در دانشگاه جان.اف.کندی، دولت‌مردان را پرورش و آموزش می‌دهیم. مثلا بان کی مون، دیوید پترائوس را در آن دانشگاه تربیت کرده‌ایم، حتی بعضی‌هایی که در سایر کشورها رئیس جمهور می شوند را نیز ما پرورششان می دهیم و یا دوره‌ای در این دانشگاه می گذرانند؛از جمله نخست وزیر ایتالیا که قبل از انتخاب شدن، در این دانشگاه دوره دیده است.

همکاری عجیب با رسانه‌های بیگانه

> به گزارش جهان، پس از دستگیری جیسون رضایی، خبرنگار وابسته به شبکه های جاسوسی بیگانه، کمپینی در حمایت از وی در شبکه‌های مجازی به راه افتاده است. همچنین با پیگیری‌های عجیب "ن. هـ" مشکل ممنوع الورود شدن برخی از خبرنگاران رسانه‌های معاند نظام به داخل کشور مرتفع شده است! واشنگتن پست، نیویورک تایمز و ... از جمله رسانه‌هایی هستند که تسهیلاتی برای ورود خبرنگاران آنها به داخل کشور فراهم شده است.

روزنامه جدید اصلاح‌طلبان روی کیوسک

> به گزارش جهان، قرار است روزنامه جدید زنجیره‌ای‌ها تحت عنوان "امتیاز" به روی کیوسک بیاید. گفته شده این روزنامه نیز توسط تیم محمد قوچانی اداره خواهد شد.

پشت پرده تماس تلفنی روحانی و اوباما در یک کتاب

> خبرنگار جهان با خبر شد، کنگره آمریکا کتابچه ای در ۷۴ صفحه در ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۴ با عنوان "ایران؛ علائق و رویه های سیاسی ایالات متحده آمریکا" منتشر کرده است. در این کتاب در مورد ساختار حکومتی ایران و مسائل هسته ‌ای و نظامی ایران، تاریخچه روابط، بحث ولایت فقیه، شورای نگهبان، انتخابات دوره یازدهم و مقایسه با انتخابات قبل، بحران قومیت ها در ایران، مذاهب، روابط خارجی ایران با سایر کشورها، بحث حماس و القاعده، برنامه‌های تسلیحاتی و ظرفیت های دفاعی ایران را مطرح کرده و در نهایت ایران را متهم به حمایت از گروه های تروریستی کرده است. در این کتاب در خصوص مواضع اوباما در قبال ایران و تماس تلفنی اوباما با روحانی مباحثی مطرح شده است. گفتنی است این کتاب وارد ایران شده و مجمع تشخیص مصلحت در حال ترجمه این کتاب است.

جزئیات چگونگی غافلگیری دولت عراق توسط داعش

> به گزارش جهان، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد گروهک تروریستی داعش به شدت در زمینه جاسوسی در سوریه و عراق نیز فعال است و مهره‌های فراوانی در دولت و محافل سیاسی این دو کشور دارد. اوج تاثیرگزاری جاسوسان داعش زمانی مشخص شد که این گروهک تروریستی به یک باره وارد عراق شد؛ چرا که در آن زمان علیرغم آنکه تصور می‌شد داعش قرار است به دمشق حمله کند و نیروهای امنیتی و ارتش نیز در دمشق متمرکز شده بودند، داعش با حمله ناگهانی به عراق، نیروهای امنیتی را غافلگیر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Finland
آخه کی این روزنامه ها ( کاغذ پاره ) افسادطلب هم رو می خونه که دم دقیقه کاغذ های بیت المال رو حروم می کنن...

حیف از این همه کاغذ نیست ؟
علی اصغر
مردم شریف جنوب تهران که این ورق باره ها را مطالعه نمی کنند در شمال شهر هم عین برگه های تبلیغاتی مجانی میندازندتوی منازل .
خدایا عاقبت مارو به خیر کن
در مورد خاطره آقای عسگراولادی عرض کنم که اگر در ایران بخواهند این قانون را اجرا کنند به طور حتم و یقین...
Germany
حاج آقا دود فتنه رو در آسمان ایران مشاهده خواهند کرد...