پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افزایش دریافتی معلولان کشور

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۱
کد مطلب: 425662
رئیس سازمان بهزیستی از افزایش دریافتی معلولانی که توانایی کار ندارند تا سقف حداقل حقوق کارگران خبر داد .
به گزارش جهان به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه نشست مشترک با جمعی از معلولان کشور با اشاره به برنامه جامع حمایت از معلولان که روز گذشته به تصویب هیئت دولت رسید گفت: بر اساس این مصوبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موظف شده است حقوق و مزایای معلولان فاقد شغل را که توانایی کارکردن ندارند تا سقف حداقل حقوق کارگران افزایش دهد.

وی بدون اشاره به میزان حقوق دریافتی این گروه از معلولان در شرایط کنونی این میزان دریافتی را بسیار ناچیز دانست و افزود : قرار است افزایش حقوق پیش بینی شده برای معلولان واجد شرایط در بودجه سنواتی سازمان بهزیستی واریز شود تا از این طریق در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

محسنی بندپی تعداد معلولانی را که هم اکنون از خدمات حمایتی و توانبخشی سازمان بهزیستی بهره مند می شوند بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت : از این تعداد ده درصد انان مشمول افزایش حقوق خواهند شد.

وی افزود: در برنامه جامع حمایت از معلولان همچنین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موظف شده است تا همه معلولان کشور را تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی قرار دهد تا از همه خدمات درمانی
،حمایتی و توانبخشی بهره مند شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *