پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۴

اینترنت همراه اول و ایرانسل ارزان شد+جدول جدید قیمت‌ها

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 397466
اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم‌زمان با پایان یافتن مهلت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیرامون کاهش تعرفه‌های اینترنت آزاد برای مشترکان دائمی و اعتباری، این کار را انجام دادند و تعرفه‌هایشان در اینترنت یکسان و شبیه هم شد.
اینترنت همراه اول و ایرانسل ارزان شد+جدول جدید قیمت‌ها
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اوایل آذر ماه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات متعلق به وزارت ارتباطات با توجه به ورود اپراتورهای موبایل به نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی تحت عناوین ۳G، ۴G و احیانا تکنولوژی‌های بالاتر اقدام به تعرفه‌گذاری واحد برای اینترنت همراه کرد.

این کمیسیون پیش از این و در ارتباط با خدمات اینترنت نسل دوم (GPRS) اجازه نرخ‌گذاری تا سقف ۱۴.۸ ریال را به اپراتورهای موبایل داده بود اما با مصوبه جدید، کلیه اپراتورها را ملزم کرد تا نرخ دیتای آزاد را کیلوبایتی نهایتا نیم ریال محاسبه کنند.

سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این باره گفت: سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دائمی مستقل از فناوری برای هرگونه دیتای نسل ۲ و۳ به ازای هر کیلو بایت، نیم (۰,۵) ریال است.

وی با اشاره به اینکه تعرفه دیتای نسل ۲ به میزان چشمگیری (حداقل ۵۰ درصد) کاهش یافت، عنوان کرد: اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با دریافت نظرات مردم و اپراتورها و پس از بررسی مصوبات شماره ۴۵ و ۱۴۲ که بر اساس آن تعرفه‌های مختلفی با تفکیک تکنولوژی برای نسل سوم و GPRS برای سیم‌کارت‌های دائمی از نیم ریال تا ۱۴,۸ ریال وجود داشت، به منظور یکسان‌سازی تعرفه در نسل‌های مختلف تلفن همراه، تعرفه جدید را تصویب کردند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: این مصوبه از اول دی ماه برای تمامی اپراتورهای تلفن همراه لازم الاجرا است.

حال مهلت اپراتورهای موبایل به سر رسیده و ظاهرا تمام آنها از قانون تبعیت کرده‌اند.

تعرفه‌ نیم‌ ریال برای اینترنت آزاد تلفن همراه که از اول هم باب میل اپراتورها نبود منجر به این شد تا سقف تعرفه برای مشترکان دائمی و اعتباری توسط اپراتورهای اول و دوم ارتباطی لحاظ شود.

رگولاتور ارتباطی اجازه تعرفه‌گذاری تا سقف نیم ریال را برای اینترنت سیم‌کارت‌های دائمی داده و از آن جهت که مصوبه‌ای هم پیش از این درباره امکان افزایش ۵۰ درصدی تعرفه برای مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری وجود داشت، سقف تعرفه دیتای آزاد برای اعتباری‌ها نیز ۰.۷۵ ریال به ازای هر کیلو بایت خواهد بود.

اکنون بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار تسنیم تعرفه اینترنت آزاد همراه اول و ایرانسل برای مشترکان دائمی و اعتباری یکسان شده و هر دو اپراتور سقف تعرفه‌ها را برای مشترکان خود در نظر گرفته‌اند.

جدول تغییر تعرفه همراه اول و ایرانسل نسبت به گذشته در زمینه اینترنت آزاد (بدون بسته) به شرح زیر است:
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فعلا که صبح تا حالا در یزد همراه اول که خبر دارم قطع هست
امین
بله ارزان شد قیمت بسته های اینترنت رو 100 % گران کردن.من نمیدونم چرا شرکت های خودرو سازی ارتباطات و ..... اینقدر تو ایران قدرت دارن ولی مردم ....
Iran, Islamic Republic of
میدونن کسی که از اینترنت استفاده می کنه بسته میخره.بسته ها 100% گران شد قیمت هر کیلو بایت بدون بسته که هیچکس استفاده نمیکنه گران شد. بدوشین ملت و
Iran, Islamic Republic of
ببخشین. گران آخری رو ارزان بخونید :)))
ملت رو سر کار گذاشتن ! تعرقه ارزون شده اما قیمت همه بسته هاشونو دوبرابر کردن !!!!
بی کیفت ترین اینترنت دنیا + این قیمت های بالا
= گران ترین اینترنت دنیا
صاحب كليد دوروغ !!؟؟
ملت بى سوات ، بى شناسنامه !؟ اينترنت ميخوان چيكار ؟؟؟؟!
فقط مسئولين رده بالا نياز مبرم به فيس بوك دارن ! چراگير
ميدين؟؟؟؟ اينچيزا فقط مال باسواتاى اصلاح تلبِ با تدبره،
محمد
اول تبلیغ می کنن که برای کاهش مصرف از بسته های اینترنتی استفاده کنید. بعد که مشتری جذب کردن میان بسته ها رو افزایش می دن و اینترنت آزاد رو ارزون می کنن. به این میگن حیله گری.
علی
خیلی خنده داره! عملا هیچ کس از اینترنت آزاد استفاده نمی کنه و همه از بسته ها استفاده می کنند. که ایرانسل قیمت بسته هاشو دو برابر کرده!
پس در حقیقت عملا اینترنت دوبرابر گرون شده!
ali
همین جوره فقط دارن مردومو گول میزنن.
ايرانسل قيمت رو از دو برابر هم بيشتر کرده قبلا 150 مگ رو ميداد 1000 تومن الان 100 مگ رو ميده 2000 تومن کيفيتش هم خيلي نسبت به روزاي اول افت کرده
کاظم
درسایت همراه اول قیمتهای جدیدی که ارایه شده همان ارقام سابق است. آیاواقعاقصد توهین به مردم رادارند؟ ازشمارسانه هاخواهشمندیم این موضوع راپیگیری نمایید.
United States
اجحاف شرکت مخابرات به مردم تمامی ندارد.
علی
این دیگه چه جور اینترنت ارائه دادن هست ؟

کجای دنیا تعرفه اینترنت یک شبه دو برابر میشه
دیده بودیم دو برابر تا ده برابر به سرعت و حجم اضافه بشه با همون قیمت قدیم

ولی دو برابر شدن قیمت با این سرعت افتضاح و حجم های شرم اور و قیمت های باور نکردنی واقعا نوبره

واقعا به روسای این شرکت ها باید جایزه پرروی و وقحات رو داد