جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پرونده شکایت دولت از قالیباف و مداحان تهرانی مفتوح است

دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 186064
دادستان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت از قالیباف و مداحان تهرانی از سوی دولت و همچنین بیماران رها شده و توقیف روزنامه ها توضیح داد.

به گزارش جهان به نقل از  مهر، عباس جعفری دولت آبادی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از سیاستهای مهم قوه قضائیه در رابطه با جرایم مهم، سرعت رسیدگی و قاطعیت در پرونده است که از سوی رئیس قوه قضائیه تاکید شده است، گفت: دادستانی تهران در دو ماه گذشته جنایت پل مدیریت را با سرعت و دقت پیگیری کرد و پس از ۷۵ روز با رای دیوان عالی کشور حکم قصاص برای جنایتکار این حادثه صادر شد.

وی افزود: سرعت و دقت در این پرونده پیامی مهم به مجرمین خطرناک است که دادستانی و قوه قضائیه در برخورد با مجرمین خطرناک مماشات نمی کند.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه حکم قصاص ۵ بامداد سه شنبه ۲۲ شهریور ماه جاری (فردا) در محل پل مدیریت اجرا می شود، گفت: البته حق بخشش توسط اولیای دم محفوظ است.

دادستان تهران در مورد رسیدگی به پرونده دو تن از متهمان جرایم خاص در دادگاه انقلاب افزود: ادامه جلسات به آینده موکول شد آنها پذیرفته اند که در حوزه مالی کارهای زیادی انجام دادند.

جعفری دولت آبادی در مورد محاکمه متهمان پرونده بیماران رها شده در تهران گفت: احکام ۱۰نفر از متهمان صادر شده و یک نفر دیگر چون در دادگاه حضور نداشت حکم آن بعدا صادر می شود ولی این ۱۰ نفر به حبس و جزای نقدی محکوم شدند. همچنین در این حکم آمده است تمام محکومان تا یک سال از خدمت در تهران محروم می شوند.

وی همچنین در مورد فردی که در بازار ارز کشور اختلال ایجاد کرده بود، افزود: وی با وثیقه آزاد شده و تا ۱۵ روز آینده پرونده به دادگاه می رود.

دادستان تهران در مورد پرونده های آتش سوزی در بازار و باغ سپهسالار تهران گفت: تراکم کالا در انبارها و فشردگی مغازه ها موجب آتش سوزی شده بود. اطلاعات نشان می دهد که آتش سوزی عمدی نبوده ولی تحقیقات ادامه دارد زیرا در حادثه اول سه نفر و در حادثه دوم یک نفر جان باختند.

جعفری دولت آبادی در مورد پرونده شکایت دولت از قالیباف و مداحان تهرانی افزود: نوبت دوم احضار آقای قالیباف تشکیل نشده ولی بازپرس مقدمات تحقیقات را انجام می دهد. پرونده مداحان هم مفتوح است و شکایت تازه ای هم بعد از ماه رمضان از یکی از مداحان شده است.

وی در مورد پرونده ریزش ساختمانها به علت گودبرداریهای غیر اصولی گفت: تمامی این پرونده ها به علت فوت شهروندان به دادسرای جنایی ارسال می شود.

دادستان تهران، علت توقیف روزنامه روزگار را انتشار مطالب خلاف منافع ملی ایران و همچنین تخلف نشریه شهروند امروز را انتشار مطالب خلاف قانون عنوان کرد و افزود: دادستان بر علیه مجله شهروند امروز اعلام جرم کرده بود ولی این مجله دوباره منتشر شد که به پلیس دستور دادیم از فروش مجله جلوگیری کند. همچنین هیئت نظارت هم این مجله را توقیف کرده بود.
جعفری دولت آبادی از صدور کیفرخواست علیه روزنامه ایران و انتظار برای تشکیل دادگاه خبر داد.

وی در مورد پرونده روحانیان آمر به معروف گفت: چون حال علی خلیلی هنوز خوب نشده و تازه جراحی کرده است هر ۵ متهم بازداشت هستند. پرونده آقای فروزش هم منتظر محاکمه دادگاه است.

دادستان تهران گفت: در ستاد رسیدگی به جرایم خاص موضوع ساخت و سازهای غیر قانونی در منطقه لواسان بحث شد و تقاضا دادیم پرونده این زمین خواریها هر چه زودتر دادگاهی شود.

جعفری دولت آبادی از اخطارها و تذکرات مکرر به برخی از نشریات و رسانه ها خبر داد و افزود: ما تمام رسانه ها را بررسی می کنیم حتی به برخی از رسانها بیش از ۵ بار تذکر داده ایم که به تازگی یکی از آنها محکوم شد. رسانه ها باید قوانین مرتبط با مطبوعات را کاملا مطالعه کنند و طبق قانون عمل کنند.

داستان تهران در پایان با اعلام خبر آزادی ملک زاده گفت: ایشان با وثیقه آزاد شده و پرونده در دست بررسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *