پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳۴
۸۵

واکنش فراهانی به دلقک نامیدن بهنوش بختیاری توسط اصلاح‌طلبان

واکنش فراهانی به دلقک نامیدن بهنوش‌بختیاری توسط اصلاح‌طلبان
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 436967
بهزاد فراهانی گفت: اینکه روزنامه آفتاب یزد به شخص بهنوش بختیاری، واژه دلقک را نسبت دهد، بسیار تاسف بار است.
واکنش فراهانی به دلقک نامیدن بهنوش بختیاری توسط اصلاح‌طلبان
به گزارش جهان به نقل از راه دانا، بهزاد فراهانی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص توهین روزنامه آفتاب یزد به بهنوش بختیاری به بهانه نقد توافق هسته‌ای گفت: هر چند من بارها و بارها گفته ام همان گونه که دولتی ها حق دخالت بی مورد در امور هنری را ندارند؛ هنرمندان هم نباید به خود اجازه دهند در خصوص مسائل دولتی ابراز نظرهای این چنینی داشته باشند اما فارغ از این موضوع حالا بهنوش بختیاری نظر خود را گفته است؛ آن طور هم که من شنیده ام در مورد رشته دانشگاهی مورد علاقه خود صحبت کرده و بعد مثال زده که می خواهم این رشته را بخوانم تا در مورد مسائل سیاسی ذوق زده نشوم.

وی افزود: تا این جای کار به کسی توهین نکرده است اما این که نشریه فوق مستقیم به شخص وی، واژه دلقک را نسبت دهد؛ بسیار تاسف بار است.

فراهانی گفت: مطبوعاتی ها باید نظرات شخصی دیگران را تاب بیاورند و این چنین پا از گلیم خود فراتر نگذاشته و مسبب بی احترامی به افراد نشوند. به هر شکل اتفاقی است که روی داده؛ این طرز تفکر و رویه نشریه فوق که نظر مخالفش را برنتابیده و توهین کرده؛ یک طرز فکر جهان سومی بیش نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا افساد طلبها به این بنده خدا چی میگن خدا میدونه ......
United States
مرده چه مرده ايست كه مرده شور هم گريه مي كنه
حالا افسادطلبان که تا دیروز دخترش را نماد بالندگی میدانستند او را بر سرش میکوبن که سکوت کن
افسادطلب ها همینن پا رو دمشون بزاری گاز میگیرن حتا پای خودشونو
Iran, Islamic Republic of
حالا مونده تا این افسادطلبان دیکتاتور را بشناسید
ناشناس
سیاست یا هنر دو مقوله جدا از زندگی مردم نیستند ولی توهین ممنوع نه هنر ارث بابای کسیه نه سیاست .
چُــغــوک=گنجشک
هنرمندان هم نباید به خود اجازه دهند در خصوص مسائل دولتی ابراز نظرهای این چنینی داشته باشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگر (نعوذ بالله)وحی است که حرف نزند او هم یک ایرانیست و حق اظهار نظر در امور را داردجناب فراهانی البته با تشکر از شما که دفاع کردی!!
علی
چرا هنرمندان و سایر اقشار مردم نباید اظهار نظری مخالف دولت ها نکنند؟! فکر می کنید دولتمردان از فضا آمده اند یا معصوم هستند؟
واقعا وقاحت داره..........
دیکتاتوری رسانه ای و عدم نقد پذیری از صفات بارز اصلاح طلبان است
Romania
ادم دلقک باشه ولی مدیرمسئول یک زردنامه بله قربان گو نباشه
Iran, Islamic Republic of
حالا ازایشون صاحب نظرتر نداریم تو بازیگرا؟
مسأله هسته ای مسأله دولتی نیست مسأله ای ملی است از جنس ملی شدن صنعت نفت که تا مردم در میدان نباشند احقاق این حق نمی شود. خانم بختیاری هم یکی از مردم است و بازیگر بودن ایشان مانع از اظهار عقیده شان نیست همانطور که شغل دیگران. ضمنا تفکیک مسائل کشور به این شکل کار عجیبی است! دولت برآمده از مردم است و اتفاقا هشیاری مردم موجب عملکرد بهتر آن است. از طرف دیگر من نمی دانم چرا در زمانی که بعضی سینماگرها همنوا با فتنه اسرائیلی امریکایی انگلیسی می شدند این تفکیک حوزه نظردهی نبود اما حالا که یکی از اهالی سینما دغدغه عزت کشورش را دارد این مسائل مطرح شده!
برای هییت ناظر بر مطبوعات که اغلب دولتی هستند باید تاسف خورد
بعد از شنیدن نظر خانم بهنوش بختیاری ارادت ما به ایشان صد برابر شد و خداوند را بخاطر داشتن هنرمندانی اینچنین فهیم و آگاه شکر گذاریم .
درود بر سرکار خانم بهنوش بختیاری هنرمند محبوب و دوست داشتنی .
پلدختری
آقای فراهانی خانم بهنوش بختیاری،فارغ ازشغل،قومیت،نژاد،مذهب،یک ایرانی است، وایرانی میتواندفارغ ازگرایشات سیاسی به اظهار نظر درچارچوب شرع،عرف،اخلاق،بپردازد،ماهمه نگرانیم،نگران اینکه آیندگان ماراباقجروپهلویهامقایسه نکنند،این صحبت خانم بختیاری صحبت تمام ملت ازراننده تاکسی تابقال،ازکارگرتاکارمند،ازوزیرووکیل تانمایندگان شورای شهرتامجلس،همه نسبت به این وقایع تاریخی حساسند،حالا انگ عوام،بی سواد،دلقک،دلواپس،وهرچیزدیگه بدهند،نمیشود ونمیتوانندجواب افکار عمومی رابااین صحبتها منحرف کنند،جالب اینجاست کسانی این حرفارومیزنن که ادعای آزادی بیان دارند
ضد خاطره ؟!
اين جماعت از اين ،،،،،ها زياد ميخورن ، ذاتشون اينه ديگه ؟!
آيا ميشه نگفت مرگ بر منافق ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خیلی هم دلقک تشریف دارند و آقای فراهانی شما به نظر من اصلا نباید نظر بدهید
نه فقط تو نظر بده !
خبلی بی تربیت و بی ادب و دیکتاتوری.

من حتی اگر خانم بختیاری به نفع این توافق حرف میزدند به خودم اجازه توهین به ایشان را نمی دادم. همونطور که خیلی ها ذوف زده شدن و ندانسته پایکوبی رسانه ای و خیابونی راه انداختن و ما فقط بهشون خندیدیم و تاسف خوردیم از این همه بی اطلاعی!!
ولی توهین شما افسادطلبانه است نه اصلاح طلبانه.
متاسفانه دفاع این آقا هم از حمله بدتره!

کی گفته هنرمند نباید درباره امور مملکتش حرف بزنه؟
چرا وقتی رای می خوان جمع کنن به سمت هنرمندا میرن و حتی به بعضی ها هتراولی ها! می گن هنرمندانه با یه بازیگری عالی به کمک فیلم فلان کاندیدا بیان! ولی موقعی که رای آوردن دیگه هنرمند و بقال و راننده باید ساکت بشن؟؟؟

خانم بختیاری حق دارن حرفشونو درباره توافق بزنن همونطور که همه مردم حرفشونو می زنن. حالا به عده خوششون نمیاد حق توهین ندارند.
تو احیانا دارو دسته و بازمانده هیتلر و فاشیست نیستی ؟
در این دولت کسی حق انتقاد نداره و همه باید خفه بشن و اگر کسی انتقاد کرد از قالیباف و شخصیتها گرفته با تهمتها به لجن مالیده میشود و آبرویش ریخته میشود تا دیگر انتقاد نکند
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبی = توهین
Iran, Islamic Republic of
احتمالاً آقاي فراهاني در راستاي جدائي دين از سياست، هنر را هم از سياست جدا مي داند!!!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ضمن تشكر از اقاي فراهاني:خانم بختياري در حوزه كاري خود نظريه پردازي نمايند.در برنامه خندوانه بيشتر شركت كنند؛به آموزه هايش بيشتر افزوده ميشود.
با سلام . شما هم بهتره سطح فکرت رو بالا ببری و این را بدانی که تخریب دیگران و توهین در این دوره شخصیت و شان آدم را به زمین میزند
شماها همانهایی نیستید که میگید برای توافق هسته ای رفراندوم برگزار کنید؟ چی شد برای رفراندوم همه حق رای و اظهار نظر را دارند اما حالا نه ؟ مگر مردم در حوزه هسته ای تخصص دارند که رفراندوم میخواهید برگزار کنید ؟
Romania
آی گل گفتی!
مگه اینا نمیگن برای توافق رفراندوم برگزار کنید؟
مگه رفراندوم رای همین بقال و لبو فروش و سلمونی و راننده تاکسی و دلقک نیست؟
بالاخره نظر این جماعت ار زش داره یا نداره؟
بهتره شما هم در برنامه خندوانه شرکت کنید شاید شعورتان بالا بره و به مردمی که دنبال شادی هستند به دید حقارت نگاه نکنید
شازده
Iran, Islamic Republic of
وَیل‌ٌ لِکُل‌ِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ...
Iran, Islamic Republic of
آدم قحط بود تو برو ... جمع کن
عین سین
Iran, Islamic Republic of
همه آزادند نظر بدهند اما به شرط اینکه موافق اصلاح طلبان باشد، اگر نظر ایشان موافق می بود، از او به عنوان هنرمند فرهیخته کشورمان یاد می شد.
Romania
ای حق گفتی
توفیقی از قزوین
واقعا نشریات زرد و برخی اصلاح طلبها مردم را چطوری فرض کرده اند ؟ اینکه پس از توافق یکسری اندک به خیابونها بریزند و برای چیری که مفادش اعلام رسمی نشده و به تصویب مجلس یا شورای امنیت نرسیده یا حتی معلوم نیست به تصویب کنگره امریکا برسد یا نرسد و معلوم نیست برای ما منفعت دارد یا ضرر و... جشن راه بیاندازند و از آن جمع اندک ،،تعداد انگشت شماری با شعارهای انحرافی مثل ایران امریکا پیوندتان مبارک !!!؟ برای دشمنان پالس حقارت بفرستند اینها می شوند روشنفکر !!!؟ رفتار سنجیده و عاقلانه !؟ ولی اگر کسی کوچکترین شکی به توافق بیاورد می شود بی سواد و دلقک و ....!
تازه اینها شعار می دهند دانستن حق مردم است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اینا اینجوری هستن طاقت انتقاد ندارن بزرگشون منتقدا رو میفرسته جهنم اینا هم توهین میکنن .چقدر که با جنبه هستن واقعا .
Iran, Islamic Republic of
انتظار بیشتری از این رسانه ها نیست.
فساد و بی اخلاقی موج میزنه تو این نشریات زرد
United Kingdom
این جای تاسف داره که بعضی ها این قدر تحمل شان پایین است که تاب کوچکترین حرف و یا انتقادی که مخالف نظر اونهاست ندارن که این طور با کوچکترین حرف راحت به افراد توهین می کنند
Iran, Islamic Republic of
حالا چی شده که آقا بهزاد عزیز دل شده؟؟؟؟؟؟
عزیز دل نیست نظرشو گفته و ما داریم در باره نظرش مطلب میدیم گناهی کردیم به بزرگواری خودتون ببخشید!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده با توجه به اجرای برنامه های خوب توسط خانم بختیاری مخصوصا برای کودکان که در حال حاضر هم در حال پخش هست این توهین فراتر از توهین به یک بازیگر کارکشته و محبوب و بی ریا ست که اولا توهین به تمام بازیگران طنز و کار با کودکان هست ثانیا خدشه ای به نگاه مخاطب وارد کرده و همچنین بعضی از بازیگران نقش آفرین برای کودکان و طنز ممکن است دچار عدم اعتماد به نفس بشوند که برای جلوگیری از این اتفاق لازم است محکم از خانم بختیاری دفاع و با نویسنده و مدیر مسوول روزنامه برخورد شود
Iran, Islamic Republic of
جناب فراهانی با شناختی که بنده از این جماعت از خود راضی دارم شما هم به خاطر دفاع از بهنوش بختیاری و انتقاد از روزنامه اصلاح طلب افتاب یزد منتظر توهین هایی با پیش کشیدن مساله دخترتان باشید
شما چقدر شناختی دارید؟ بفرمایید ما هم بدانیم
Iran, Islamic Republic of
بهنوش بختیاری برجام را ترکمانچای نامید
تردید ندارم نخوانده
یعنی پذیرفتن شورای امنیت به اینکه انرژی هسته ای حق مسلم ماست ترکمانچای است؟
این دیگر مزخرفترین جمله ایست که شنیده ایم
بله
بده و بستان که طبیعیست..اما توهین ممنوع
ما خودمان هم از برجام رضایت 100 درصدی نداریم اما راضی هستیم.دشمنان ما بالاخره قبول کردند غنی سازی را
این واقعه مهمی و تاریخیست
Iran, Islamic Republic of
چه جور غني سازي رو قبول كردن ؟ در چه حد؟
چیش مهمه؟؟؟ مثلا چه فرقی میکنه که ۴ تا کشور مستبد از خودراضی زبون نفهم که از اسم خودشونو گذاشتن جامعه جهانی و از همه جهان طلبکارن حق مسلم ما رو به رسمیت بشناسن یا نشناسن؟ مثلا حالا چه گلی به سر ما زدن که به سر کره شمالی نزدن؟
ما هم باید روش کره شمالی رو تو این زمینه پیش بگیریم که آدم حسابشون نمیکنه اونام دستشون به جایی بند نیست و هیچ غلطی هم نمیتونن بکنن چون میدونن حالشون جا میاد.
شورای امنیت چند تا چماق هم بالا سر ما گذاشته تا تکون بخوریم بزنه تو سرمون !!!صد رحمت به ترکمنچای لااقل به جنگ منهی نشد ولی با این توافق سایه جنگ دائم بالاسرمونه !!!!!!!!!!!!!!
قزلسفلو
مخلص کلام ، هرکسی به این جماعت خود روشنفکر پندار اصلاح طلب سواری بی اجر و مزد نده میشه دلقک ، متحجر ، عقب مونده ، کاسب تحریم ،ووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
دقیقا همینطوره !
امید
شما هم منتظر باشین این جماعت یه چیزی نثارتون کنن
خب آدم نباید یک توافق و دست آورد ملی رو با ترکمانچای مقایسه کنه در حالی که سوادی ندارد
دستاورد ۵+۱ به ما چه؟!
واگر مقایسه کرد بیسواده و بی شناسنامه و لبو فروش و دلقک و بقال و جهنمی و و و و
کدوم دستاورد؟ دستاورد 1+5 یا ما
Romania
شما همونایی نیستین که شعار میدین این توافق و خیلی مسائل دیگه باید به رفراندوم (ما بیسوادها) گذاشته بشه؟
نکنه تو رفراندومتون هم سلمونی و بی سواد و لبو فروش و راننده تاکسی و ...حق شرکت ندارن و فقط مدعیان روشنفکری که شما را تایید میکنن اجازه شرکت دارن!
سیاح
Iran, Islamic Republic of
چرا آفتاب یزد را به خاطر توهین نمی بندند ولی روزنامه منتقد برجام بسته شد
چون معتقدند مرده باد مخالف من
س
Iran, Islamic Republic of
این اعتقادشان سرشان بخورد
وقتی روحانی در سفرهای استانیش برای مردم حرف میزنه منتظر هورا کشیدن مردمی است که تجمع کردند اعتدال یعنی فقط همین !!! و منتقد باید خفه بشه حتی به زور
ج
Iran, Islamic Republic of
تاسف بخور چون شما از این جریان زیاد حمایت کردی !?!
دمت گرم.
شما از نشریات به اصطلاح اصلاح طلب! امید برخورد بهتری را داشتید؟!
حسن
Iran, Islamic Republic of
فکر میکنم این خانم شایسته و برازنده این صفت باشد
اگر بعد از توافق توی خیابون میزد و میرقصید میشد روشنفکر و فرهیخته اما حالا که نظر خودش رو گفته یا باید خفه بشه یا باید با توهین سرجای خودش بنشونیمش این منطق افراطی اعتداله
United States
درباره انچه تخصص نداریم نباید اظهارنظر کنیم
ببینم. چطور وقتی میخوان رأی بیارن این مباحث میشه مطالبه مردم اما وقتی رأی آوردن این مباحث میشه تخصصی که مردم نباید توش دخالت کنن؟!!!!!!!!!
حرفتون حقه اما در جای نامناسب مطرح کردید
مگر ما در مورد مسائل فنی هسته ای اظهار نظر میکنیم که اظهار نظر بیجا محسوب شود؟!
حرف ما حرف زیر بار زور نرفتن و امنیت کشور را با بازرسیهای به نام آژانس و به کام صهیونیسم بین الملل به خطر نینداختن است اینها اموری هستند که هر عاقلی میتواند و موظف است مطالبه کند و در برابر خطرات بایستد
به قول عقلا علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد
اگر این بازرسیها جاده حمله صهیونیسم بین الملل را به کشور ما صاف کرد آن موقع هم حرف از تخصص میزنند و اقشار مختلف جامعه اعم از بقال و سلمانی و لبو فروش و ... را به عدم دخالت مجبور یا به جهنم حواله میکنند؟!
كلمة حق يراد بها باطل
این جوری رئیس جمهور هم فقط باید در حوزه تخصص خودش اظهار نظر کنه
Romania
اگه این امر تخصصی است و همه نباید اظهار نظر کنیم پس چرا قبلش درخواست همه پرسی داشتین؟
United States
دلقک بودن خیلی بهتر از خائن بودن است
احمد علي جهان بين
آقاي فراهاني خجالت بكش اگر راست مي گوئي آن دختر را كه آينه توست اصلاح كن و اجازه ندهيد بيش از اين آبروي ترا ببرد
حامد
اینا قبلا حمایت یک بازیگر از اصلاح طلبان رو بزرگ ترین افتخار خود می دانستند. حالا یکی پیدا شده چیزی علیه خودشون گفته بازیگران شدند دلقک!
قبلا هنرمند بودند و صاحب نظر!
يا حق انتقاد را به دو طرف بدهيد يا از هر دو بگيريد ، يك بام و دو هوا نميشود ...
هر شخصي بايد حد و اندازه خودش را بداند و بيخودي فيگور روشن فكري و تركمانچاي شناسي ندهد بخصوص اينكه اگر هنرپيشه باشد ، نظرش با نقش هايش يك ارتباط منطقي بايد داشته باشد ... اين ارتباط ظاهراً نبوده كه يك روزنامه انرا گوشزد كرده و امروز هم مجدداً توضيحاتي بدان افزوده است، لذا بيخودي از اين موضوع بسيار ساده معما نسازيد و كاهي را كوه نفرماييد .
اشتباهی مثبت زدم
خیلی باحالی م ث
پس چرا اون روزنامه نگار به اون بازیگرانی که این توافق را پیروزی بزرگ خواندن و عاملانش را امیرکبیر و مصدق معرفی کردن تخصصشون را یادآورری نکرد؟
پس چرا وقتی این خانم های بازیگر سبز و بنفش میشن و تو میتینگ ها و جشن تولد حزب شما بالا پایین میپرن نمیگید فیگور وشنفگری ممنوع؟
م ث
Estonia
فراهانی جان خوابی یا بیدار
اینها توهین های غلیظ تری به امام حسین و حضرت علی و سایر ائمه و مردم مسلمان ایران در زمان اصلاحات کرده اند بختیاری یا بقال و لبو فروش یا سایر مردم عادی که چیزی نیست.
حسین
دوستان خوبم و بخصوص بهنوش عزیز فرار بجلو ممنوع. فکر کنم مردم به اندازه کافی شعور دارند و معنی تکه هایی که در آن برنامه انداختی میدونند. دقیقا اونجا خواستی هم توافق را با قرارداد ترکمنچای مقایسه کنی هم اینکه اونهایی که خوشحال از این توافقند را بیسواد خواندی.
اگه واقعا اینطور گفته حرف کاملا درستی زده
مراد
آقای فراهانی عزیز برو جملات خانم را مرور کن و بدون چی گفته بعد قضاوت کن. دو جمله کلیدی اینکه دقیقا توافق را با قرارداد ترکمنچای مقایسه کرده دیگه اینکه اونهایی که خوشحال از توافق شده اند را بیسواد خوانده اونهم با زیرکی و اینکه گفته باید درس بخوانم تا ذوق زده نشوم یعنی ذوق زدگان و اونهایی که از توافق خوشحالند علتش بیسوادیه. گرفتی استاد محترم مردم خیلی چیزها را میفهمند شما را نمیدانم.
سعید محلوجیان
من با استاد فراهانی و خانم بختیاری کاری ندارم. اما آقایونی که توهین به یه خانم هنرمند رو برنمیتابن اونم اگه بشه گفت توهین - که دلقک بودن افتخار بزرگی چون چاپلین بوده - آیا زمانی که کل زنان سینمای ایران به فاحشه بودن متهم شدند توسط کسی که خودش کارگردان تلویزیون بود و نامش بر زبان ها هم اینگونه بافروخته شدند یا این برافروختگی فقط بازی ایست که برای قلع و قمع حریف می کنند.
بله آقای فراهانی توی مرام شما سکولارها کلا هیچ کسی به غیر از شغل خودش نباید نظری بده.
1اصلاح طلبان خوی استبدادی دارنداما با چاشنی لبخند.2قدرت طلبنداما به اسم اصلاح طلبی.3غربگراینداما زیر پوشش امام و اسلام4دین گریزند اما زیرپوشش تجدد....این جماعت غالبا دلقکانی نان به نرخ روز خورند