پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۹

تمجید از جاسبی با توسل به نظریه کوانتوم!

يکشنبه ۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 173068
احمد سيف در تعريف و تمجيد از رئيس دانشگاه آزاد، به نظريه كوانتوم متوسل شد و گفت: طبق نظريه كوانتوم از لحاظ مديريتي بايد ۴ ميليارد جمعيت بگذرد تا يكي مثل دكتر جاسبي ظهور كند. بيايد ۴۰۰ دانشگاه را توليد كند البته بدون هيچ‌گونه پشتيباني مالي.
به گزارش جهان به نقل از فارس، عبدالله جعفرعلي جاسبي رئيس دانشگاه آزاد كه اين روزها سرگرم سركشي و افتتاح پروژه‌هاي واحدهاي دانشگاه آزاد در استان‌هاي مختلف كشور است، روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در دانشگاه آزاد واحد بروجرد حضور پيدا كرد كه البته حضور وي در اين دانشگاه با حاشيه‌هايي همراه بود.

روز پنجشنبه مسئولان دانشگاه آزاد به دليل حضور جاسبي امتحانات پايان ترم تحصيلي را به ۱۵ تير موكول كردند و در جلسه‌اي احمد سيف رئيس دانشگاه آزاد واحد بروجرد به سخنراني پرداخت.

وي در بخشي از سخنان خود به نظريه كوانتوم اشاره كرد و طبق اين نظريه به تمجيد از رئيس خود پرداخت كه در ذيل به متن كامل اين بخش از سخنان سيف مي‌پردازيم.

"كوانتوم را از اين بابت انتخاب مي‌كنم كه به ترلوژي يا عرفان نزديك است، به خاطر اينكه كساني كه كوانتوم مي‌دانند حرف‌هايي را مي‌زنند كه كلاسيك‌ها هم شايد نفهمند و كساني كه عارفانه حرف مي‌زنند، آنها نيز شايد عوامند و متوجه نشوند.

چند سال پيش در آلمان جلسه‌اي گذاشتند. آقاي هايزنبرگ را انتخاب كردند و به او گفتند، آقاي هايزنبرگ از دنياي كوانتوم زندگي را تعريف كن. او گفت در اين مجموعه چه كساني هستند؟ آنها گفتند علوم‌پايه. او گفت از خودشان استفاده مي‌كنم. اولين سؤال من اين است كه اگر اين تاس را بالا بيندازيم به چه احتمال عدد ۶ پائين مي‌آيد. گفتند به احتمال يك ششم. هايزنبرگ گفت شما اشتباه مي‌كنيد، من تاس را صد بار بالا مي‌اندازم ولي عدد ۶ در هيچكدام نمي‌آيد. اگر بخواهد تا صبح احتمال يك ششم عدد ۶ بيايد اين تاس ميلياردها بار بايد بالا انداخته شود كه شايد به احتمال يك ششم عدد ۶ بيايد.

هايزنبرگ رو كرد به رياضي‌دانان و گفت‌ آيا درست است؟ همه گفتند بله. گفت جلوتر مي‌رويم. از جرم خورشيد چقدر بايد كم بشود كه يك ثانيه نور توليد شود؟ من محاسبه كردم يك ميليون و ۲۵۰ تن بايد كم بشود. از جرم خورشيد تا يك ثانيه نور توليد بشود و اگر نباشد اين وضع، وضع نجومي خورشيد اين نور تأمين نخواهد شد.

جلوتر برويم، گفت چه مقدار سلول در مغز انسان وجود دارد؟ من حساب كردم تعداد ۱۰۰ بيليون سلول تحريك‌پذير و چند برابر اين سلول تحريك‌ناپذير است. بر هم كنش اينها رفتار انسان را مشخص مي‌كند. اگر نباشد اين تعداد نجومي سلول فرد، اين رفتار هنجاري را ندارد. گفتند آقاي هايزنبرگ اينها چه ربطي به فلسفه زندگي دارد؟ گفت اتفاقاً ربطش همين جاست. بايد ۴ ميليارد نفر متولد بشود تا يك نفر بشود اديسون كه دنيا را تكان ‌دهد.

اين مدير دانشگاه آزاد ادامه داد: بايد اين جمعيت بشود تا يكي بشود حضرت روح‌الله و از يك پشت بام كوچك دنيا را نظاره كند و در اين نظاره به جز خدا كسي را نبيند. اين از لحاظ مذهبي است و "از لحاظ مديريتي بايد ۴ ميليارد جمعيت بگذرد تا يكي مثل دكتر جاسبي ظهور كند. بيايد ۴۰۰ دانشگاه را توليد كند بدون هيچ‌گونه پشتيباني مالي. "

از هايزنبرگ سؤال پرسيدند كه آقاي هايزنبرگ اينها چرا اينقدر قوي هستند؟ برگشت گفت اينها نسبت به مردم يك فرقي دارند. فرقش اين است كه اينها نيروي دروني دارند. گفت حالا اين نيروي دروني را تفسير كن. گفت الان تفسير مي‌كنم. گفت آقاي نيوتون گفته است نور به صورت پيوسته وجود دارد. من مي‌گويم نور پيوسته نيست، نور به صورت كوانتيته است. يعني چي؟ يعني اينكه نور بسته بسته است و هر بسته يك انرژي خاصي دارد. يك مثال خيلي ساده زد. گفت اين نردبان را در نظر بگيريد. اگر بخواهيد صعود كنيد يك پا را روي پله اول، پاي دوم را روي پله دوم. اگر پاي دوم بين پله اول و دوم قرار بگيرد، صعود صورت نخواهد گرفت. گفت‌ اينهايي كه اين خصوصيت را دارند اين انرژي را به اندازه خاص خودش رها مي‌كنند. گفت اگر زندگي تمام مردم دنيا را به تخم‌مرغ تشبيه كنيم، همه مردم دنيا به وسيله نيروي خارجي اين تخم مرغ را مي‌شكنند ولي اين جور افراد تخم‌مرغ را از داخل مي‌شكنند، پس ما هم خيلي نگران نباشيم. دانشگاه زياد مي‌زنيم به خاطر اينكه آن نخبه‌ها زياد بشوند و زندگي را براي همه تفسير كنند. بنده چون كه مي‌خواهم بروم اين‌گونه صحبت مي‌كنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
واقعا حرف بجا و درستي گفته است.در كجاي جهان سراغ داريم ظرف 20 سال يك موسسه آموزشي بي كيفيت و سطح پايين با استفاده از رانت آقاي هاشمي رفسنجاني به انبوهي از بي سوادان با رتبه هاي دهها هزاري كنكورسراسر مدرك دانشگاهي آنهم با ارزش استخدامي و حق تصميم گيري براي مسائل مهم و كلان كشوري اعطا كند و كشور را به اين روز سياه بنشاند كه قطعا در آينده بسيار بدتر از اين هم خواهد شد؟!
Latvia
جناب سيف ! براي اثبات توانمندي آقاي جاسبي تحت حمايت 255 نماينده مجلس هشتم و مجالس پيشين و مصوبه سياه وقف دانشگاه آزاد و با هاشمي رفسنجاني قدرتمندترين مسئول نظام در 33 سال اخير بودن! يعني حمايت كل نظام جمهوري اسلامي ، نيازي به استفاده از نظريه كوانتوم نبود!
واقعا انسان تا چه حد خودش را خوار كند و تا چه حد تملق بگويد براي ماندن در پست . اين دانشگاهها با خون دل خانواده ها درست شده و سودش در جيب تعداد اندکي ميرود و ته مانده اش هم نصيب اينگونه افراد متملق ميشود .
Iran, Islamic Republic of
این نظریه کوانتوم شامل خیلی از افراد مشهور تاریخ میشود.
تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.
از هر 7 میلیارد نفر.
همون طوری که از هر 7 میلیارد، یکی عبدالمالک ریگی، ادیسون، خفاش شب، شهرام جزایری یا یکی مثل من و شما میشه
Iran, Islamic Republic of
بله با واریز کردن 3% بیمه بیکاری کارکنان و اساتید به حساب سازمان مرکزی و خرج کردن آن ؟!؟!؟!
کاشکی ازآقاي هايزنبرگ درباره
پاچه خواری از نگاه کوانتومی هم سئوال می شد!
Latvia
دانشگاه آزاد زياد مي‌زنيم به خاطر اينكه نخبه‌ها زياد بشوند و مملكت را آباد كنند! پس مردم اشتباه مي كنند و نبايد فكر كنند وضعيت امروز كه بدست ميليونها مدرك بدست دانشگاه آزاد و سهميه اي اداره مي شود نامطلوب است!
Iran, Islamic Republic of
به نظر من مرض و بیماری تملق افتی است که دامنگیر مدیران شده و با این صفت نادرست در جهت حفظ موقعیت تلاش می کنند چه لزومی دارد که این فرد اینگونه با فرومایگی دست به تمتق بزند.
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون نیوتون هر عملی عکس العملی داره پس در نتیجه.جیره خواری =تملق
Iran, Islamic Republic of
طبق معادله شرودینگر در مکانیک کوانتومی از هر 4 میلیارد نفر فقط یک نفر می تواند مانند جاسبی با پول مردم و امکانات دولت یک دانشگاه درست بکند که در آن به هر کس بخواهد در مدت چند ماه چند دکتری بدهد و در رنکینک دانشگاه های جهان صد ها دانشگاه جلوتر از آن وجود داشته باشند که اندازه آنها صد ها برابر کوچکتر از دانشگاه آزاد است.
Iran, Islamic Republic of
آقاي احمدي نژاد صد حيف كه جريان انحرافي روتون خيلي نفوذ داره وگرنه تا حالا جاسبي رو برداشته بودي
Iran, Islamic Republic of
جاسبی برای کارمند ارزشی قایل نیست .میدونید کارکنان دانشگاه آزاد رو از شمول قانون کار سالهاست خارج کرده؟استثمار که شاخ ودم نداره.
Iran, Islamic Republic of
خب به این خاطر از بين ۴ميليارد جمعيت يكي مثل جاسبي چون که دانشگاه آزاد پدیده ی قرن است
Iran, Islamic Republic of
عذر می خوام، جایزه ی نوبل چاپلوسی هم داریم؟
Iran, Islamic Republic of
از خدا بترسيد يه طرفه قضاوت نکنيد.
به هر حال دانشگاه ازاد از ابتدا کار بسیار خوبی بود خدا رحمت کند پدر ومادر بنیانگذارش را وخدا لعنت کند افرادی که بی جهت سنگ در راه این کار می اندازند
" كجاي جهان سراغ داريم ظرف 20 سال يك موسسه آموزشي بي كيفيت و سطح پايين با استفاده از رانت آقاي هاشمي رفسنجاني به انبوهي از بي سوادان با رتبه هاي دهها هزاري كنكورسراسر مدرك دانشگاهي آنهم با ارزش استخدامي و حق تصميم گيري براي مسائل مهم و كلان كشوري اعطا كند"

خیلی متاسفم که به همه دانش آموختگان دانشگاه آزاد اینطور توهین میکنید. اینکه جاسبی مشکل دارد یک مسئله است، اما حق ندارید همه دانشجویان این دانشگاه رو اینطور زیر سوال ببرید.اتفاقا رتبه من چند ده هزاری نبود و در دانشگاه آزاد مهندسی گرفتم و براش هم خیلی زحمت کشیدم.واقعا متاسفم.
Iran, Islamic Republic of
لطفا كمي هم از دليل اينكه دكتر جاسبي كاركنان اين دانشگاه رو از شمول قانون كار خارج كرده بررسي كنيد. ظلم از اين واضحتر!!!؟