پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳۰
۶۹

استودیوی خبری رسانه ملی یا شوی لباس زیبارویان بزک کرده؟!

دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 423169
اگرچه این نوع پوشش و حتی آرایش تند بانوان مجری و گویندگان خبر با کمال تأسف در شبکه های برون‌مرزی رسانه ملی امری جاری تلقی می‌شود، اما به طرز بی سابقه ای همان فرهنگ در حال سرایت به بخش‌های خبری داخلی است که تاکنون سابقه نداشته است.
استودیوی خبری رسانه ملی یا شوی لباس زیبارویان بزک کرده؟!
به گزارش خبرنگار فرهنگی جهان، مخاطبان اخبار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در بخش های خبری ساعت ۱۴ و ۲۱ شبکه یک سیما در دوره جدید مدیریت رسانه ملی در روزهای اخیر شاهد تصاویر و شمایل جدیدی از گویندگان خبر هستند که با پوشش هایی غیر معمول و با رنگهای تند و به اصلاح جیغ اخبار را برای مخاطبان روایت می کنند.

اگرچه این نوع پوشش و حتی آرایش تند بانوان مجری و گویندگان خبر با کمال تأسف در شبکه های برون‌مرزی رسانه ملی امری جاری تلقی می‌شود، اما به طرز بی سابقه ای همان فرهنگ در حال سرایت به بخش‌های خبری داخلی است که تاکنون سابقه نداشته است.

در این میان اخبار ۱۴ و ۲۱ که به صورت سنتی و ساختاری به عنوان وزین ترین و رسمی ترین اخبار جمهوری اسلامی محسوب شده است در همه ادوار ساحتش از تغییرات بی منطق و غیر حساب شده مصون بوده و همواره تغییرات مورد نظر نیز با محاسبه جایگاه و طراز این بخش با اهمیت لحاظ میشده است.

به نظر می‌رسد با توجه به تسلط عناصر مرتبط با شبکه های برون‌مرزی صدا وسیما در دوره مدیریت جدید، همان فرهنگ در حال سرایت به بخشهای خبری و تولیدی داخلی است و به بهانه ایجاد تغییر و یا نشاط در بخشهای مختلف رسانه ملی در حال تغییر ذائقه عمومی جامعه می‌باشند که لازم قبل از تبدیل آنتن خبر رسانه ملی به سالن شوی لباس و بانوان بزک کرده، موضوع از سوی مسئولان امر مورد توجه جدی قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بزرگواران آرایش برای خانم بر فرض مورد قبول هم اگر باشد شما برین تو نخ مجریان مرد که با آرایشی زنانه و زیر ابرو و رو ابرو برق لب و.... تو برمانه زنده حاضر میشن
کم مانده گویندگان زن، موهایشان هم بیرون بگذارند، اصلا چه لزومی دارد اینقدر گوینده زن داشته باشیم
United States
میخوای لال بشن؟
تو این وانفسا این همه مشکل این حرفا چیه
میخواید برا رضایت شما روبنده بزنن مشکل حل میشه؟
این حرفا بوی عقب افتادگی می ده بخدا
برید ببینید ظریف با تیمش دارن چه بلایی سرمون میارن
اونوقت جهان نیوز چی تیتر زده.
فقط تاسف
توفیقی از قزوین / دین سلیقه نیست!
ا نظر من کاملا شخصی است و باید کارشناسان دینی جواب این ایرادها را بدهند : اوایل انقلاب کسانی بودند که به چند تار موی پیدای زنان با شدت برخورد می کردند (مثل اکبر پونز ) و متاسفانه هزینه اشتباه عملکرد آنان بنام نیروهای مخلص بسیج و سپاه تمام می شد که جانشان را برای حفط عزت و حریم کشور در جبهه ها تقدیم می کردند (شاید ماموریت داشتند چهره مخلص جانبرکفان کشور را خشن نشان دهند و فاصله ایجاد کنند بین برخی از آحاد جامعه و ایثارگرانی که حقا و انصافا زیباترین تابلوی خلقت در عصر معاصر شناخته می شوند ) جالب تر اینکه اکنون امثال همون افراد یا خودشان کشف حجاب کردند یا به اسم اصلاح طلبی و آزادی خواهی و...! مدعی حذف گشتهای امر به معروف هستند!!! (ایکاش می شد اسامی آنان را منتشر کرد)نمونه دیگرش حکم حضرت امام در رابطه با موسیقی بود که عده ای ظاهرا بنام اسلام معتقد بودند اساسا هر نوع صدای ساز و آوازی درست نیست ولی امام با حکم خود هم موسیقی و هم حجاب هنرپیشگان را فاقد اشکال شرعی دانستند
اسلام دین زندگی است و لی برخی بنام اسلام می خواهند انقلاب را دچار بحران و بن بست کنند ! اسلام احتیاج به ادا و اصول ندارد! حدود در اسلام مشخص است و مجریان برنامه های خبری پوششان بر اساس دستور قران بنحو احسن رعایت شده است حالا یکی رنگ را بهانه می کند و جیغش از رنگ جیغ درآمده !! بهتر است این مسئله را بفهمند اگر حضور زنان و هنرپیشگی آنان و لباسهای مدل آنان ایراد داشت حضرت امام اساسا آن حکم را نمی دادند همین جواب هم برای برخی است که به هرچیزی با عنوان "جلب توجه کردن" اصطلاحا گیر می دهند و مدعی عدم حضور زنان در جامعه هستند هنر پیشگی جلب توجه است ! رانندگی جلب توجه است ! گویندگی ، کارمندی ، پرستاری ،و... ! اسلام دین زندگی است نه بن بست طالبانی
کاملا موافقم... اتفاقا این قضیه اخیرا برای منم خیلی سوال شده بود، پوشش زرد و قرمز و سبز و... در شبکه های داخلی و نحوه پوشش نامناسب مجریان شبکه آی فیلم و گویندگان پرس و العالم و... خواهش می کنم این موضوع رو پیگیری کنید چون واقعا در شان رسانه ما نیست!
عزيزم كم كم ديگه آدمها يهو بي دين نمي شوند اگه حوصله كني و صبور باشي پله به پله به اونجا هم مي رسه. مثلا اينان مي خوان ايران اسلامي را به جهانيان نشون بدن تا چند سال ديكه ايران بويي از اسلام و شهيد و ... نخواهد ديد. كافر يكهو كافر نشد پله پله كافر شد. يا علي
نمیدونم چرا صدا و سیما همه جا خبرنگار زن میفرسته ؟ اون دفعه توی معدن هم خبرنگار زن فرستاده بودند ... مگر خبرنگار مرد ندارند؟؟؟؟؟؟؟
سعید
الکی جو نده ...
Iran, Islamic Republic of
اگر فرض امکان پخش چهره زنان با چهره های آرایش کامل!!!! کرده برای تبلیغ یخچال و ماشین لباسشویی و... را با هزار توجیه بی ربط و به زور بپذیریم!( که البته صد در صد محل اشکال است)، سنخیت نمایش زنان بزک کرده با ارایش های غلیظ در تبلیغات چیپس و پفک و بانک و ... چیست؟!
یک عمر به غرب به استفاده ابزاری از زن برای فروش بیشتر کالا خرده می گرفتیم که شان زنان در غرب رعایت نمی شود ولیکن ما در کشور اسلامی به زنان خود ارج و قرب می گذاریم و... الان یکی باید صدا و سیمای خودمان را ارشاد کند که ....
البته هر چند باید جانب انصاف را درنظر داشت که صدا وسیما هم به خاطر عدم تخصیص بودجه کافی از سوی دولت مجبور به تن دادن به این شرایط است تا هزینه های خود را جبران کند. با این حال شخصا این توجیه را قبول ندارم زیرا صدا و سیما که به فرمایش حضرت امام دانشگاه و مدرسه انسان سازی است هر چقدر هم که تحت فشارباشد نباید رسات خود را به بهای چنین ثمنی بفروشد ...
علی
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر بیشترین کارکنان صدا و سیما را زنان تشکیل می دهند که این امر ضمن ایجاد بیکاری برای مردان نان آور خانواده باعث عدم تربیت صحیح بچه های این کارکنان زن خواهد شد
شوی لباس؟
یعنی خیلی دیگ گیر میدیدااا
....
....
... اسم آرایش و نشان دادن خود به نامحرمان را می گذارند گریم...
مشکل فقط این نیست. استفاده از مجریان... تقریبا در تمام شبکه ها که کار خبری انجام می دهند دیده می شود. البته برخی از بانوان خبرگو، وقار و مراقبه ی بیشتری دارند.
کامران
United States
از توجه. به این موضوع فرهنگی و دینی سپاسگزارم. متاسفانه این آرایش های تند بانوان در همه شبکه ها از جمله شبکه خبر کاملاً در برابر دیدگان عمومی آشکار و هویداست. امیدوارم این تذکر دلسوزانه موجب تغییر وضعیت ضد فرهنگی در امر عفاف بانوان صدا و سیما گردد. در بخش صدا هم وضعیت بهتر از این نیست زیرا در برخی برنامه ها که اجرای آن به صورت مشترک با حضور یک زن و یک مرد اجرا می شود گاه مجریان با یکدیگر و گاه با مهمان برنامه چنان صمیمانه با هم سخن می گویند که این گونه برداشت می شود که با هم محرم هستند!!!
عقب افتاده
مربا بده بابا !!!
مردم
آقای سرافراز پیگیر نمایید چرا که امری عادی و درنهایت به ناکجا آباد ختم می شود.
چشم! می گیم همه برقع بپوشند.
برقع نپوشند آنطور که قرآن فرموده ظاهر شوند امان از بی بصیرتی مسولان و مهجوریت قرآن در کشوری که داعیه اسلام دارد.
زشت ترین لباس‌ها رو میپوشن این مجری‌های اخبار ساعت 2 و 21 شبکه یک.
همه ...و زشت
مقنعه سر مجریان خبری ، واقعا خجالت آوره . معلوم نیست مقنعه هست یا پیش بنده. پوشیدن لباس زیبا و آرایش ملایم در اسلام منع نشده. الکی به اسم اسلام دارن چهره زن مسلمون رو مسخره نشون میدن.
هر روز یک گام بیشتر بسوی اسلام ناب محمدی (ص) جلو میرویم. این طور نیست؟
Iran, Islamic Republic of
موافقیم
خوش تیپ محله
الکی گیر ندید لطفا کدوم خوشکلن؟ معمولی هستند بیچاره ها
مشکل اینه که شما خوشگل و خوش تیپ ندیدید داداش
واقعا اینا فکر کنم توی عربستانن و زن ها همه با روبنده
احسنت. بالاخره یه مطلب خوب تو جهان دیدیم
افرین خیلی خوب بود تذکر شما
Iran, Islamic Republic of
دستور شما چی می گین؟!!!
خبر درج شده امروز باعنوان باعث حیرت وصدالبته تاسف اینجانب شده ....
سرت از تو برفها بيرون بيار تا متوجه شي.
Romania
مسئولین مرتبط با این....
واقعا همین طوره که میگید متاسفانه .
مصاحبه خانم با آقا وبالعکس
Iran, Islamic Republic of
فقط در ایران نه برای آرم برنامه برای پخش اخبار هم صدای زمینه آهنگ با ریتم تند می گذارند طوری که انسان شک می کند استادیوی ...است یا خبر؟
مهدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که بگویم صدا و سیما و مجریان خانمش فرهنگ بدحجابی .... را گسترش می دهند!!
Romania
توهم زدی جهان
من وقتی شبکه العالم رو نگاه می کنم تعجب می کنم از این طرز لباس و چنین آرایش هایی !!!!! مخصوصا برنامه صبحگاهی اش.
علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این مساله در گفتگوی بعد از خبر 22:30 توسط مجریان خبر به شدت به چشم میخورد . خانم با حجاب کامل اما به شدت بزک کرده جلوی دوربین می آید و دوربین هم از قصد روی ایشون زوم می کند .
شهاب
اخبار ساعت 19 مجله خبری قبلا آقایان با هم بو دند و خانمها باهم حالا قاطی شدند ... خانمه از آقاهه میپرسه چه خبر و بلعکس
من بزک کردن خانمهای اخبارگو را قبول ندارم اما اینکه فقط و فقط خبرنگار خانم به کوره دهاتها هم میفرستند و از خبرنگار مرد خبری نیست متعجبم
اغراق امیزه متنتون
Iran, Islamic Republic of
بريد بابا تندروها...
مرتضی
من نگران مجری اخبار شبکه 5 که به تازگی در شبکه 1 گویندگی می کند ....
reza
Romania
برنامه های خبری تو دوره آقای سرافراز تغییراتی داشته بنظرم زمانبندی و نظمش بهتر شده . شاید این تغییراتی هم که شما اشاره کردید برای جذابیت بیشتر باشه .
...
سایت مغرض و تندرو کدوم زن تو کدوم شبکه پیدا میشه که یدون آرایش باشه اینم چیزیه که بعنوان خبر مطرحش کنی؟!!
Iran, Islamic Republic of
مجریان مرد هم که گوی سبقت از خانمها هم د ربودند ...
شیما
Iran, Islamic Republic of
دروغ به این بزرگی رو کی قبول می کنه فکر کنم نویسنده ی این متن شبکه های ماهواره ای رو اشتباها به جای شبکه های داخلی نیگاه می کنه و این نقد برا انتقاد از اون خانم های العربیه و بی بی سی و الجزیره هستش منظورش اونا هستن:)))
Iran, Islamic Republic of
شما احیانا از بانوان روشندل نیستی؟
Iran, Islamic Republic of
مطمئن هستم که شما هم جزئ از فی قلوبهم مرض هستی که با قیافه های معمولی زنان هم قلقلکت می گیره شما سخت مریضی یعنی مبتلا به کل بیماریهای جسمی روحی روانی قلبی وذاتی هستی ، فورا بستری شو که امثال تو یه جامعه ی پاک را به فساد می کشانند. افهم!
Iran, Islamic Republic of
یعنی یک مرد تو سیما پیدا نمی شه اینها رو جمع کنه
ببین به کجا رسیدیم که برای بدست آوردن دل غربیها باید ناموس ایرانی رو بزک کرده در سیما نشان دهیم
باشه مجریان خانم را برمیداریم ، الکی مثلا همه مشکلات حل شد
به نظرم بهترين اخبار گوى زن ركوعيه
ا
از همه بدتر اینه که یک چادر هم میندازن سرشون با روسری و ساق دست جیغ و آرایش کامل به عنوان حجاب اسلامی تحویل مردم میدن من خودم چادری هستم و از دیدن مجریان چادر به سر تلویزیون دلم میگیره چون دارن امثال من رو مسخره میکنن
دو سه تا پیرزن هستن . دختر بیست ساله که نیستن
آخه اینم خبره گذاشتید
بعدم اون دوستانی که زوم میشن رو خانومای گوینده(ناموس مردم)....آقا زوم نکنند اگه اینقد مقیدند به این مسایل فقط به صدا گوش بدند
واقعا هیف وقت گداشتند به این اراجیف
جاوید
لااقل از زن مسلمان آمریکایی مجری پرس تی وی(خانم هاشمی) یاد بگیرن بعضیا...
آي خدا خيرت بده حرف دل ما رو زدي. واقعا اين بزك دوزك ها آدم رو نگران مي كنه وقتي هر روز تو تلوزيون جلو چشم دختران ما اينطور بزك دوزك مي كنن چطور به دختران خود بگوييم بزك دوزك مذموم و حرام است. مگر فتواي حضرات آيات نيست؟
اين مطلب را بسط بديد به نظرم اينطور خزنده و آرام با دست خودمان فرهنگ خودمان را نابود كنيم خيلي خطرناك است.
آرايش پسران رو چي ميگيد؟مگر حرام مسلم نيست؟اين رسانه اسلام است يا ليبراليسم؟
با گرانی ها چه کنیم؟
انسان نمیدونه که واقعا این صداوسیمای جمهوری اسلامی است ویا....
اینقدر امل نباشید! همین شبکه ها رو هم ملت عقشون میگیره دیگه نگاه کنن! مانتوهای دهه ی 60! کت و شلواره ای گشاد! خوب مردم خبرهاتونم باور نمیکنن!
Iran, Islamic Republic of
گوینده خانم 20:30 بدبختی اینه که بعضی از گویندگان خبر چادری هستند و مدعی مذهبی بودن دارند اما در خبر 14 و 21 این گویندگان الحمدالله مانتویی هستند ، با گویندگان چادری آرایش کرده چه کنیم ؟!
Iran, Islamic Republic of
کلا منحرفيد و دلواپس.
تفکراتتون خود داعش است بعد ادعای مبارزه با داعش هم دارین شمام امثال همان داعشی از عصر حجر امده اید
مهدی
در دین اسلام امده که :

زن باید رنگ شادی داشته باشد و بوی ان به مشام نامحرم نرسد و ...
یه عکسی میزاشتی که بفهمیم راست میگی
م ص
بله اخیرا واقعا مثل عروسک شدند زن کجا اخبار کجا
Iran, Islamic Republic of
وقتی مرکزپژوهشهای اسلامی صداوسیما را کوچیک کنند و راه ورود بحث های اسلامی را به سازمان را کم رنگ کنند وبه نظرسنجی اهمیت بدهند انتظار بدتر از اینها را باید داشت.
تقی زاده
Romania
علیرغم اینکه تعداد شبکه ها زیاد شده وبر تعداد بخش های خبری افزوده شده و لی با کمال تاسف کیفیت اخبار همچنان پایین بوده وچنگی به دل نمی زنند ناقص بودن خبرها وعدم اشاره به سوابق خبر تعداد زیاد موضوعات خبری در حالی که نیازی به این تعداد خبر دریک بخش وجود ندارد وعدم جذابیت اخبار از جمله مواردی است که نیاز است در کنار رعایت موازین دینی وانقلابی به آن پرداخته شود .