پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

۳ مشکل اساسی‌که‌سالمندان درتغذیه دارند

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 403062
‫با افزایش سن و تغییرات به وجود آمده در بدن رابطه سالمند با غذا دچار تغییراتی می‌شود که ممکن است مشکلاتی را در بدن آنها ایجاد کند.
به گزارش جهان؛ دکتر پیام فرحبخش متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص تغذیه سالمندان و مشکلات تغذیه‌ای در آن‌ها گفت: یکی از مشکلات اصلی در تغذیه سالمندان کاهش دریافت غذاهای مغذی و روی آوردن به غذاهای ساده به دلیل عدم توانایی کافی در آن‌هاست که ممکن است به دلیل تنهایی و توانایی کم نتوانند به دنبال غذاهای مغذی بروند.

وی افزود: دومین مسئله در ایجاد مشکلات تغذیه در حد سالمندان این است که غذاها را به صورت نیمه جویده استفاده می کنند که باعث می‌شود غذا به طور کامل هضم نشود و مشکلاتی در معده بوجود آید.

وی در آخر گفت: از دیگر مشکلات می‌توان به کمبود ویتامین B۱۲ اشاره کرد که بهتر است برای جذب این ویتامین مصرف گوشت مرغ، پنیر و شیر را فراموش نکنیم و به صورت ماهانه این ویتامین ها توسط پزشک تزریق شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متین
چرا این جناب وزیرخندان !! ( البته فقط برای کدخدا ) را استیضاح نمیکنید ؟؟؟؟؟؟ چرا بعد از آن نطق مسخره در مجلس رأی به قانع شدن از جوابهایش دادید ؟؟؟؟؟ چرا قاطعانه در برابر وادادگی وزارت خارجه ایستادگی نمیکنید ؟؟؟؟؟؟