چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۶

آقای موسوی سکوت علامت رضاست!

دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 85406
آقای موسوی سکوت علامت رضاست!
به گزارش جهان، محمد سعید احدیان سردبیر روزنامه خراسان در مطلبی با عنوان "آقای موسوی آیا درباره اغتشاش در عاشورای حسینی هم سکوت می کنید ؟" نوشت:

اگر خودم وسط ماجرا نبودم و با چشمان خودم خیلی چیزها را ندیده بودم و همانند دفعه های قبل اخبار را از خبرنگاران و سایت های داخلی و رسانه های خارجی می گرفتم، این یادداشت را نمی نوشتم. اگر خودم ندیده بودم که چه کسانی با چه قیافه و وضعیتی و به چه شکل عاشورای امام حسین را صحنه درگیری خیابانی و به آتش کشیدن اموال عمومی و مردم عادی کرده اند، این یادداشت را نمی نوشتم چرا که فضایی که برخی سایت ها تصویر کرده اند کاملا با آنچه با چشمان خودم دیدم، متفاوت و در برخی مواقع متناقض است.

خودم دیدم که دانشجویان دانشگاه تهران که عمدتا بسیجی بودند با آنکه احتمال وقوع درگیری را می دادند، صرفا براساس نظر رهبرشان که از آن ها آرامش را طلب کرده بودند، به عزاداری مشغول بودند و فقط زمانی که شنیدند عده ای خیابان ها را ناآرام کرده اند با اعلام “حرام” بودن هرگونه درگیری فقط برای شعاردادن و اعلام موضع به صورتی آرام به خیابان آمدند.اگر سایت بی بی سی عکس مردی که با صورتی خونی در حال حرکت است را در نمایی بسته منتشر می کند در حالیکه تعدادی در حال عکس گرفتن از او هستند، من خودم دیدم پیرمردی با پشتی خمیده را که با لباس سیاه عزاداری، با پیشانی خونی در حمایت از رهبرش به محل سنگپرانی اغتشاش گران حرکت می کرد و با خود گفتم خدا کند او پدر شهید نباشد!

به چشم خود دیدم که عده ای با لباس ها و چهره هایی نامناسب در روز عاشورای حسینی، با در دست داشتن عکس آیت الله منتظری شعار می دادند و مردم که تعداد آن ها حداقل ۱۰ برابر بیشتر بود فقط با شعار جواب آن ها را دادند. بارها شد که از بین حدود ۱۵ هزارنفر جمعیت عزادار دانشگاه تهران تعداد معدودی که توسط معترضان “تحریک” شدند بنای درگیری داشتند، توسط دیگران منع می شدند.اگر حتی یک اسلحه دست یک مامور نیروی انتظامی یا معدود بسیجیان حاضر در این صحنه ها دیده بودم،خبر کشته شدن یکی از اقوام آقای موسوی از بین تعداد زیادی از حاضران آن هم با گلوله، برایم تعجب آور و مشکوک نبود. پیش از این هرزمان که صدا و سیما صحنه هایی از آتش گرفتن اموال عمومی و خصوصی را می داد، این احتمال را می دادم که این رفتار صدا و سیما همانند رسانه های خارجی دیدن یک طرف ماجرا است این تردید هنوز هم درباره گذشته برجای خود باقی است اما نمی توانم این بار سکوت کنم وقتی خودم دیدم که خانمی محجبه با ناراحتی به مامور آتش نشانی می گفت:«این یک شرکت خصوصی است که آتش زده شده است. ما نه این طرفی هستیم و نه آن طرفی» من تاکنون برای معترضان لفظ اغتشاش گر بکار نبرده ام چرا که براساس گفته رهبرانقلاب معتقد بودم و هستم، عمده معترضان پس از انتخابات اغتشاش گر محسوب نمی شوند اما واقعیت این است از این جمع که چه بسا هنوز بسیاری از آن ها سوالات و انتقادات خود را به جا می دانند، تنها اغتشاش گرانند که بانک ها را آتش می زنند، کیوسک های تلفن را از جا در می آورند یا نرده های خیابان را از جا در می آورند و آنچه باعث تاسف است این است که عاشورای حسینی را مستمسک قرارداده اند و از آن تاسف بارتر این که شخصی با سابقه انقلابی و جزو معتقدین به مکتب امام حسین(ع) تاکنون نه تنها دربرابر اقدامات غیرشرعی، غیراخلاقی و غیرقانونی این عده اعلام مواضع نمی کند بلکه در سایت رسمی اش خود را رهبراین جریان می داند.

به ایشان پیشنهاد می کنم خود را از گیرودار اطرافیانی که متاسفانه اکثر مسئولان ما را احاطه کرده اند، نجات دهد و مستقیم به میان مردم بیایند و ببینند در جامعه چه خبر است ببینند چه تعداد هوادار، با چه انگیزه هایی، با چه اعتقادات دینی و مخصوصا با چه رفتارهایی برای ایشان باقی مانده است؟ البته برای ما روشن است که در بین بخشی از مردم، نه تنها فقط کسانیکه به آقای موسوی رای داده اند سوالات و انتقاداتی وجود دارد- که البته نسبت به روزهای ابتدای پس از انتخابات به شدت کاهش پیدا کرده است- اما ایشان باید بداند که قریب به اتفاق این عده حساب این انتقادها را از فرایندی که ایشان در پیش گرفته اند جدا کرده اند.قبلا هم نوشته ام مردم آرامش سیاسی می خواهند مردم نمی توانند شعار اعتقاد به امام بشنوند اما رفتاری در تناقض با آن ببینند، مردمی که حاضرند همه چیزشان را فدای امام حسین کنند نمی توانند عاشورای حسینی مورد سوءاستفاده عده ای که از رفتارشان روشن است باوری به راه امام حسین ندارند، قرار گیرد.جناب آقای موسوی براساس ارتباطاتی که با اقشار مختلف مردم و گروه های سیاسی دارم می گویم کسانی که با دغدغه انقلاب حامی شما شده بودندپس از ماجرای روز قدس از شما کناره گیری کردند، بسیاری از حامیان شما نیززمانی که دیدند شما از عده کشی های خیابانی و التهاب آفرین حمایت می کنید، حرف های خود را با روشی که شما در پیش گرفته بودید در تعارض دیدند و حال که می بینند عاشورا مستمسکی برای اغتشاش شده است آن هم اغتشاشی که شما درابتدا آن را نفی می کردید و اکنون از آن حمایت، دیگر دلیلی حتی برای هواداری قلبی پیدا نمی کنند. آقای موسوی شما شیعه هستید و ایرانی و حتما می دانید باور به امام حسین در این مردم تا چه میزان عمیق است، بنابراین شما حداقل از سنگ پرانی ، به آتش کشیدن اموال مردم و دیگر اغتشاشات روزعاشورا تبری جویید شاید هنوز دیرنشده باشد هر چند که “خیلی زود دیر می شود” .

محمد سعید احدیان 
سردبیر روزنامه خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من مي دانم اين پيام را نمي توانيد منتشر كنيد اما براي مزيد اطلاع مي نويسم شايد شما رويه اي داشته باشيد براي انتقال برخي پيامها به مراجع ذيربط.

طبق نظريه مارپيچ سكوت كه متعلق به نيومن است، اكثريت مردم به دليل كاركرد قدرتمند برخي رسانه ها فكر مي كنند در اقليت هستند. به همين دليل در حال انتظار براي ابراز عقيده واقعي خود مي مانند. امروز نبايد گمان كرد كه اتفاقات اخير از سوي اكثريت مردم با تعابيري چون اغتشاش عوامل فتنه و ..... همراهي شود. مطمئن باشيد اين اتفاقات، ْآينده نا مناسبي را براي كشور رقم زده است.
چند نكته مي نويسم و مي دانم شما هر چه وابسته به يك جناح باشيد اما در صدد تحقيق براي بسياري از اتفاقات كشور نيز هستيد . به همين دليل شما اول تحقيق كنيد و بعد پاسخ دهيد كه :
1- دولتي كه در عرض 4 سال به اندازه 16 سال درامد نفتي داشته چه كاري در كشور انجام داده است كه ذخيره 20 ميلياردي دوران خاتمي هم تمام كرده است؟
2- گزارشات اخير ديوان محاسبات كه در روزنامه جمهوري چاپ شد و رقم 17 ميليارد دلاري براي اختلاف حساب را عنوان كرد حتي اگر بخشي از آن را هم نادرست بدانيم نشانه چيست؟
3- به عنوان يك خبرگزاري يك طرح ملي را شما معرفي كنيد كه در اين 4 سال بر اثر اقدامات دولت،نفع آن به عموم رسيده باشد؟
3- حتما چشمان خود را بسته ايد كه همسايه غربي ما عراق با انعقاد قراردادهاي متعدد چگونه حوزه هاي مشترك نفتي را هدف قرار داده و طبق گزارشات خبرگزاريها در 4 سال آينده سقف توليد آن از عربستان بيشتر خواهد شد؟
4- شما اگر به نظام و رهبري معظم انقلاب اعتقاد داريد يك كار كارشناسي روي سند چشم انداز بكنيد و با در نظر گرفتن وجدان علمي به مردم بگوييد كه چقدر در اين برنامه پنج ساله اول سند چشم انداز اهداف آن محقق شد؟ من شما را راحت كنم . برايند اين سند بيانگر آن است كه هيچ كدام از شاخصه هاي اين سند محقق نشده است آن هم در بهترين شرايط در امد نفتي در كشور!
5- ترديد نكنيد مير حسين موسوي آدمي است كه اگر مي دانست ميزان تقلب احتمالي پايين است، و تاثيري در انتخابات نداشته خيلي زودتر از اينها مشي خود را تغيير مي داد. با كمال تاسف ما و او مي دانيم چه اتفاقي افتاده است و از اين رو نمي توانيم فقط نظاره گر اوضاع باشيم. هر چند از اين وضعيت پيش امده براي كشور و توهينهايي كه به رهبري مي شود ناراحت هستيم و تمام اين اتفاقات را بر عامل ديگري حمل مي كنيم.
ننگ بر بازماندگان شبکه فراماسونری در ایران.
جای شهید آیت برای افشای چهره این جماعت سبزینه پوش خالی است.
Iran, Islamic Republic of
روایت منصفانه ای از ماجراها بود، ولی متعجبم که تا کی باید اینقدر خوشبینانه از میرحسین انتظار داشت که پلهای خراب کرده ی پشت سرش را بازسازی کند و برگردد! اصلا مگر این پلها (به این راحتی) درست شدنی است؟! من آدم خوش بینی هستم، ولی این سوال در ذهنم وجود دارد که آیا واقعا جایی برای بازگشت میرحسین باقی مانده است؟!
Iran, Islamic Republic of
خدا دروغگویان را رسوا می کند!متاسفم اقای احدیان که چنین چشم را برروی حقیقت بسته اید!ولله سردبیری یک روزنامه درپیت وچندصد هزارتومان پول ارزش این کاررارو نداره!
Iran, Islamic Republic of
دست موسوی دیگر به خون دوستداران حسین آلوده شده
راه برگشتی نیست.
او دیگر از دست رفته
رفته تا قعر جهنم
Iran, Islamic Republic of
من فقط ميگم امام حسين (ع) وديگر ائمه بزنه وسط كمر هر طرفي كه ناحقه. مردم هم مي دونند حق با كيه.