پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۴

خارق العاده ترین جاده دنیا + تصاویر

سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 380482
این جاده زیبا در شمال نروژ ساخته شده و نمونه ای تحسین برانگیز از هنر مهندسین نروژی در عرصه جاده سازی و پل سازی است.
جاده اقیانوس اطلس (Atlantic Ocean Road) یکی از وهم انگیزترین و هیجان انگیزترین موارد احداث جاده در قرن حاضر به شمار می رود.

این جاده زیبا در شمال نروژ ساخته شده و نمونه ای تحسین برانگیز از هنر مهندسین نروژی در عرصه جاده سازی و پل سازی است.این جاده پر پیچ و خم که ۸ کیلومتر و ۲۷۴ متر طول دارد، روستای Kårvåg را به Vevang متصل می سازد.


ساخت این مسیر اتصالاتی از اول اوت ۱۹۸۳ آغاز شد و در ۷ ژوئیه ۱۹۸۹ افتتاح گشت. جاده مزبور با صرف هزینه ای معادل ۱۲۲ میلیون کرون نروژ ساخته شده است. قرار بود ۲۵ درصد این مبلغ از طریق عوارض جاده ای و مابقی از طریق بودجه اختصاص یافته تامین شود










نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عابد اسماعيل زاده
اشتباه نكن خارق العاده ترين جاده ها جاده هاي ماست و اين فرهنگ رانندگي كردنمون...
يك جاده اي هم قرار بود از تهران به سمت شمال ايران احداث شود!!نزديك 20ساله كه از شروع كلنگ زني آن گذشته و احتمالا" تا 20سال ديگه هم خبري از افتتاح اين جاده نخواهد شد!!
Iran, Islamic Republic of
البته سرعتش زیاد نبود باید از آزاد راه تهران شمال ما یاد بگیرند
اوه اوه من کلیپ این جاده رو دیدم واقعا یکی از زیباترین جاده هایی که دیدم فوق العاده این . دوستان فقط با تصویر برداشت نکنید من کلیپ این جاده رو تو یک روز بارونی دیدم ، ماشینا رد میشن دریا خروشان میشه میزنه به بقل جاده آب تووی هوا پخش میشه میریزه رو ماشینا .. فقط میتونم بگم هرکی مهندسش بوده عالی کار کرده