شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

رونالدو ششمین و مسی دهمین گلزن برتر

سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۴۵
کد مطلب: 410488
کریستیانو رونالدو توانسته است ششمین گلزن برتر جهان باشد. رقیب او لیونل مسی نیز دهمین گلزن برتر تاریخ فوتبال است. این دو بازیکن که سالهاست رقابت انفرادی سختی در کنار رقابت تیمی تیم‌هایشان با یکدیگر دارند حالا به دنبال رسیدن به این قله هستند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی چند سالی است که به شکستن رکورد عادت کرده‌اند و توانسته‌اند اسم خودشان را در کتاب رکوردها ثبت کنند. این دوفوق ستاره تاکنون رکوردهای زیادی از خود در فوتبال به جای گذاشته اند. هر چند این دو تا به حال رکورد‌های زیادی را در تاریخ به نام خود ثبت کرده اند ولی یک رکورد هست که آنها فاصله زیادی با آن دارد. رکورد بیشترین گل زده در لیگ‌های معتبر اروپا که در حال حاضر در اختیار یک انگلیسی به نام جمی گریوز است.

در فهرست برترین گلزنان فوتبال جهان در لیگ‌های معتبر جهان (انگلیس – اسپانیا- آلمان- ایتالیا و فرانسه) لیونل مسی با ۲۶۹ گل زده در رده دهم قرار دارد و فاصله نسبتا زیادی با صدرنشین این فهرست یعنی جمی گریوز دارد. بالاتر از این بازیکن کریستیانو رونالدو است که با ۲۹۱ گل زده در رده ششم قرار دارد.

۱- جمی گریوز. انگلیس / ۳۶۶ گل

۲- گرد مولر. آلمان / ۳۶۵ گل

۳- استیو بلومر. انگلیس / ۳۱۷ گل

۴- دیکسی دین .انگلیس/ ۳۱۰ گل

۵- دلیو اونیس. آرژانتین/ ۲۹۹ گل

۶- کریستیانو رونالدو. پرتغال/ ۲۹۱ گل

۷- گوردن هاجسون. انگلیس / ۲۸۷ گل

۸- آلن شیرر. انگلیس/ ۲۸۳ گل

۹- سیلویو پیولا. ایتالیا/ ۲۷۴ گل

۱۰- لیونل مسی . آرژانتین / ۲۶۹ گل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هنوز جفتشون جوونن بعید میدونم مرده از دنیا برن و این رکوردارو نزنن. به خصوص مسی
رونالدو هم صد تا پنالتی براش بگیرن میزنه رکوردو