پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

روش های درمانی غیردارویی، برای‌افسردگی

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 371789
محققان علوم پزشکی اعلام کردند با استفاده از روش درمانی موسوم به تحریک مغزی می توان افسردگی را به طور موثری درمان کرد. آنها از بین این روش ها، تحریک ملایم مغزی مانند استفاده از روش درمان تحریک الکتریکی مغزECT و تحریک مغناطیسی مغزی را پیشنهاد می کنند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، گروهی از دانشمندان به سرپرستی دکتر مایکل روهان در شماره اخیر نشریه روان پزشکی بیولوژیک اعلام کردند با این روش ها می توان برخی ازانواع افسردگی شدید را نیزدرمان کرد.

تحریک الکتریکی مغزECT و تحریک مغناطیسی مغزی

محققان می گویند این روش های درمانی به خصوص در موارد اورژانس مورد استفاده خاص خواهند داشت و به راحتی می توان با استفاده از این روش ها ، بیماران حاد را درمان و کنترل کرد.

افسردگی اقسام گوناگون دارد و شایع ترین آن افسردگی کبیر است که فرد مبتلا به آن گاهی شاد و خوشدل و به طور موقت نیز فعال می شود.

نوعی از افسردگی کبیر به افسردگی مالیخولیایی موسوم است که بیمار هیچ گاه از چیزی دلخوش نمی شود و در حدود پانزده درصد مبتلایان به افسردگی کبیر دچار افسردگی اوهام اند که معمولاً با خلق و خوی اندوهگین همراه است و به عنوان مثال خود را گناهکار و غیر قابل بخشش تصور می کنند.

در حدود پانزده درصد مبتلایان به افسردگی کبیر نیز دچار روان پریشی می شوند. شیوع افسردگی در قرن بیستم به خصوص بعد از دو جنگ جهانی بیشتر شده است.

محققان بر این باورند که علت افزایش شمار مبتلایان به افسردگی ، زندگی شهر نشینی و مواردی همچون افزایش مصرف الکل ، افزایش استرس روزانه افراد در اجتماع و کاهش میزان اشتغال می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *