جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

رئیس جمهورجدید نیجریه را بیشتر بشناسید

چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب: 415087
محمدو بوهاری با کسب بیش از ۱۵ میلیون رای در برابر رقیبش به ریاست جمهوری نیجریه برگزیده شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد، کمیسیون انتخابات نیجریه اعلام کرده است که محمدو بوهاری با به دست آوردن بیش از ۱۵ میلیون رأی در برابر رقیبش گودلاک جاناتان رئیس‌جمهوری پیشین به ریاست جمهوری این کشور رسیده است.

بر اساس این گزارش در میان ۱۲ کاندیدای حاضر در این رقابت، «رمی سوناییا» تنها نامزد زن حاضر در انتخابات نیز بیش از سیزده میلیون رأی آورده است.

* نگاهی به بیوگرافی بوهاری

محمدو بوهاری ژنرال بازنشسته ارتش نیجریه، از حزب کنگره ترقی‌خواه حزب اپوزیسیون دولت است.

با پیروزی محمدو بوهاری و کنار رفتن گودلاک جاناتان رئیس جمهوری فعلی نیجریه، این اولین بار در تاریخ این کشور است که یک حزب مخالف به شکل دموکراتیک حزب حاکم را برکنار می‌کند.

محمدو بوهاری رئیس جمهور منتخب جمهوری فدرال نیجریه و سرلشکر بازنشستهٔ ارتش نیجریه است. او از ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ در پی یک کودتای نظامی رییس دولت نیجریه بود.

براساس نتایج رسمی اعلام شده در ۳۶ ایالت نیجریه، آقای بوهاری ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار رأی کسب کرده در حالی که گودلاک جاناتان رئیس‌جمهوری که دوره آن به پایان رسیده است، ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار رأی را از آن خود کرده است.

* اعتراف گولاک جاناتان به شکست در انتخابات

گودلاک جاناتان در یک تماس تلفنی پیروزی بوهاری را تبریک گفت.

جاناتان که از سال ۲۰۱۱ میلادی در قدرت بود، در دوران ریاست جمهوری‌اش با چندین اتهام فساد مالی مواجه شد.

محمدو بوهاری، ژنرال سابق گفته بود برای مبارزه با گروه افراطی بوکوحرام، مردم نیجریه باید او را انتخاب کنند.

او روز دوشنبه در مصاحبه با تلویزیون نیجریه گفت: با تجربه‌ای که من به عنوان یک نظامی دارم، فکر می‌کنم ما باید به سرعت روحیه ارتش نیجریه و سازمان‌های آن را تقویت کنیم، سلاح بخریم، آموزش‌های جدید ارائه دهیم و دوباره آن را سازمان دهی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *