جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳۹

نظر درس‌آموز رهبر انقلاب درباره "دختران بدحجاب"

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 249389
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با روحانیون و طلاب استان خراسان شمالی ضمن تاکید بر مسلح شدن به سلاح معرفت و استدلال در مواجهه با جوانان، سماحت و مدارا را در این مواجهه ضروری دانستند.
به گزارش جهان، ایشان در این زمینه به حجاب برخی حاضرین در مراسم استقبال اشاره کرده و فرمودند:  «خودتان را مجهز كنيد، مسلح به سلاح معرفت و استدلال كنيد، بعد به اين كانونهاى فرهنگى - هنرى برويد و پذيراى جوانها باشيد. با روى خوش هم پذيرا باشيد؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبيّه»، كه ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا كنيد. ممكن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد؛ داشته باشد.

بعضى از همينهائى كه در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقاى مهمان‌نواز، هم بقيه‌ى آقايان - الان در اين تريبون از آنها تعريف كرديد، خانمهائى بودند كه در عرف معمولى به آنها ميگويند «خانم بدحجاب»؛ اشك هم از چشمش دارد ميريزد. حالا چه كار كنيم؟ ردش كنيد؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به اين جبهه است؛ جان، دلباخته‌ى به اين اهداف و آرمانهاست. او يك نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهاى اين حقير باطن است؛ نمى‌بينند. «گفتا شيخا هر آنچه گوئى هستم / آيا تو چنان كه مينمائى هستى؟». 

ما هم يك نقص داريم، او هم يك نقص دارد. با اين نگاه و با اين روحيه برخورد كنيد. البته انسان نهى از منكر هم ميكند؛ نهى از منكر با زبان خوش، نه با ايجاد نفرت. بنابراين با قشر دانشجو ارتباط پيدا كنيد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خراسان شمالی نه رضوی!
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه شما ودوستانتان كه در خصوص حجاب چه جنجالهايي كرديد وحتي كار را به سوال از رئيس جمهور هم رسانديد....
سلام
مطلب جالبی بود .
ضمنا استان خراسان شمالی درسته ...
خراسان رضوی اشتباهه !!!
لطفا تصحیح فرمایید .
التماس دعا
Iran, Islamic Republic of
بسیار به جا فرموده اند به خدا منهم در مراسم احیا که بعلت استقبال زیاد به خیابان کشیده شده افرادی دیده ام که به ظاهرشان نمی آيد اهل دعا باشند ولی چنان خالصانه اشکشان جاری است که ای کاش من هم این خلوص را داشتم.
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد در مجلس عین همین نظرات را بیان کرد و گفت:واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند
چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند.
........
ولی شما و سایر تکفیریها او را تکفیر کردید.
احمدی نژاد ولایتمدار واقعی است
قربان کلام نابت برم آقا که اگر ما می توانستیم درعمل پیاده کنیم ایران گلستان می شد و همه جوانان ونوجوانان و کل ایرانیان رفتاری داشتند که شایسته و بایسته ایرانی اعم ازمسلمان و غیرمسلمان بویژه شیعیان بود. چه کنیم که علیرغم همه تاکیدات اسلام و ادیان الهی مبنی بربرخورد توام با مهربانی و مدارا با مردم ، نمی توانیم به این سلام برنده مجهز شویم و متوسل به خشونت می شویم و با بهره برداری دشمن ، دین بدنام و مردم سرخورده می شوند. ما چه کرده ایم که دین اسلام با این همه زیبائی و درراس همه ، الگوی همه خوبی ها پیامبراسلام (ص) به مظهرخشونت و رفتارهای خشن درجوامع غیرمسلمان تعبیر می شود. ما که مسلمانیم و رفتارغیراسلامی داریم مایه ننگ دین و وهن ائمه هستیم. بیائید رفتاراسلامی را درخود نهادینه کنیم ، جامعه اصلاح خواهدشد
United States
آقایون گشت ارشاد و ......گوش کنید تو رو خدا......
بنازم به این رهبر
Iran, Islamic Republic of
حکیمانه است
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت و احمدی نژاد همین حرفها را می زد همین سایت بدترین نظرات شامل انحراف و ....را ردیف می کرد و به ایشان اهداء می نمود.
جالب بود
United States
فدای درایتت بشم آقا
Iran, Islamic Republic of
با سلام . به خود و فرزندم محمد امین می بالم که رهبری فرزانه داریم . ایکاش حداقل 50 درصد تذکرات حضرت آقا درتمامی موارد با گوش و جان توسط مسئولین اجرایی می شد. محمد رضا خاک پای همه استقبال کنندگان
جانم به قربان فهم و کمالات امام عزیزم خامنه ای کبیر.
Iran, Islamic Republic of
خود همين اينجوري عكس زدن شما با چهره اي كه به وضوح نشان ميدهيد، با منويات و سخن رهبري در تضاد است. واقعاً اين عكسي كه كار كرديد دافعه ايجاد مي كند يا جاذبه؟
رونوشت: مدعیان ولایتمداری
با این موضع گیری روشن مقام معظم رهبری مدظله العالی تکلیف جریانات تندرو و افراطی که با مسئله حجاب برخوردهای زشت توام با ایجاد نفرت دارند مشخص شد . همانطور که معظم له فرمودند باید عمل شود .
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
آقا نفرمودند "دختران بدحجاب" !!
Iran, Islamic Republic of
به فداي آرمان تو اي رهبر فرزانه كه اگر همه مسئولان نظام مانندت بينديشند اسلام در تمامي عالم فراگير خواهد شد
جان را باید فدای کلام حقت کرد ای مرد وچه خوب بود که در کارسیاست هم این تفکر در کشور نهادینه می شد که نباید به غیر همفکر منافق وانگلیسی و..... گفت
Iran, Islamic Republic of
اي كاش همه مسئولين داراي اين نگاه بودند
جالب وآموزنده بود
فدايت بشم آقا
Netherlands
خداوند سایه تو را از سر مسلمین کم نکند
Iran, Islamic Republic of
سلام
قابل توجه جناب آقای مطهری؟!!
این خراسان شمالی اینقدر مظلوم است که هنوز هم رسانه ها گاها اشتباهی خراسان رضوی یا جنوبی می نویسند . شاید بگویید اشتباه سهوی است اما معلوم نیست چرا عکس آن سهوا اتفاق نمی افتد. شاید علت آنرا عدم شناخت مردم ایران از این منطقه دانست . ایکاش با استان شدن ؛ مدیران شایسته تری در استان کارها را در دست می گرفتند و اینقدر بی ثباتی در مدیریتها را نداشتیم تا خراسان شمالی و بجنورد به جایگاه خود در کشور دست می یافت.
ایکاش مسئولین هم مثل حضرت اقا با دید وسیعتر به مسایل نگاه کنند و موضوع جذب حداکثری را با رفتار و منش اسلامی و اخلاقی خود تححق میدادند.
جانم به فدای رهبرم...
ای کاش همه ی مسئولین همانند حضرت آقا فکر می کردند
United States
کاش افرادی که در این باره تندروی میکردند زودتر به این نگاه عالمانه رهبری معظم می رسیدند.
با سلام
لطفا فایل صوتی رهبری را بگذارید
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم وجودبا برکت ونورانی ایشون همواره چراغ راه مسئولان و ما جوانان باشد
Iran, Islamic Republic of
سلام
خداوند سایه رهبر با درایتمان را ازسرمان کم نکند.
...
قابل توجه شما
United States
قابل توجه نیروی انتظامی
ای کاش... ای کاش همه ما مثل آقا فکر میکردیم. بخدا تا حالا فقط دفع داشتیم .
جانم فدای سید علی.
ای کاش همه مسولین همانند امام خامنه ای فکر می کردند.
United States
حجاب واجب است