جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تشریح میزان افزایش تعرفه سلامت سال۹۴

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 409985
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه به‌زودی بسته خدماتی بیمه پایه افزایش خواهد یافت، گفت: میزان افزایش تعرفه‌های درمانی سال آینده نسبت به سال جاری کمتر خواهد بود.
به گزارش جهان، انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت در سال ۹۳ توانست به برنامه‌هایی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی شده بود، رسید اظهار داشت: پوشش بیمه‌ای افراد فاقد هر گونه بیمه در سال جاری یکی از اقدامات شاخص مجموعه سازمان بیمه سلامت بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های آتی سازمان بیمه سلامت ایران پوشش طرح‌های پیشگیری، غربالگری و سرطان‌های شایع است که در این زمینه برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که امیدواریم در سال آینده و با حمایت سایر دستگاه‌ها و با تأمین اعتبارات لازم بتوانیم برنامه‌های اشاره شده را اجرا کنیم.

محسنی بندپی با اشاره به افزایش اعتبار ارزش دفترچه‌های بیمه سلامت در مراکز درمانی و بیمارستانی گفت: ارتقای بیمه پایه و حمایت از افراد بیمه شده یکی از سیاست‌های اصلی این مجموعه در سال آینده محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید و به خصوص شخص رئیس جمهور و به تبع وزرای مربوطه در حوزه سلامت توجه ویژه‌ای را به مقوله درمان و هزینه‌های آن دارند و در این زمینه اقدامات گسترده‌ای را انجام دادند به طوری که در سال جاری شاهد تخصیص اعتبارات قابل توجه در این بخش بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۸ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفتند که پیش‌بینی می‌شود حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در آینده نزدیک تحت حمایت بیمه سلامت قرار بگیرند.

محسنی بندپی بیان داشت: یکی دیگر از سیاست‌های اصلی سازمان بیمه سلامت ایران در سال آینده و در سالهای آتی پوشش صد درصد داروهای گران‌قیمت و بیماران خاص است که البته این کار شروع شده است و به تدریج ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان جهت پوشش هزینه‌های درمانی معتادان جهت درمان گفت: در این زمینه نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است که معتادانی که می‌خواهند مراحل درمان را سیر کنند با مراجعه به سامانه مدنظر و ثبت مشخصات خود از تسهیلات در نظر گرفته شده در این بخش به صورت رایگان بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به تعیین تعرفه‌های درمانی سال ۹۴ گفت: در این زمینه هم اکنون جلساتی با حضور وزرای مربوطه و نمایندگان دستگاه‌های بیمه‌ای و کارشناسان برگزار شده است که به نتایجی نیز رسیده است.

محسنی بندپی در خصوص زمان اعلام تعرفه‌های درمانی گفت: تا قبل از پایان سال تعرفه‌های سال ۹۴ اعلام می‌شود اما با توجه به نظرات کارشناسان و وزرای مربوطه میزان تعرفه‌ها در سال آینده نسبت به سال جاری کمتر است.
https://jahannews.com/vdcc4oq0p2bqxo8.ala2.html
jahannews.com/vdcc4oq0p2bqxo8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *