سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
با اقدام خودجوش دانشجویان

نامگذاري خيابان يمن در ايران به نام خيابان الحوثي

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 78738
نامگذاري خيابان يمن در ايران به نام خيابان الحوثي
در حالیکه خیابان ایران در صنعاء به نام ندی سلطان تغییر نام یافته، خیابان یمن در تهران همچنان باقی مانده و تنها خیابان فرعی مقابل سفارت یمن در تهران (خیابان اعجازی) توسط معترضین به نام شهید حسین الحوثی تغییر کرده است.
تغییر نام خیابان ایران در یمن به خیابان ندا
تغییرنام خیابان ایران در یمن به نام ندا
https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000078/nf00078738-2.jpg
تغییر نام خیابان بدست دانجویان ایرانی
شش سال و نیم پیش، خیابانی در صنعاء به نام ایران و همزمان خیابانی در تهران به نام یمن نامگذاری شد تا سمبل روابط حسنه و تاریخی دو کشور باشد. اما دیری نپایید که برای همگان ثابت شد که روابط حسنه با دولت فعلی یمن سرابی بیش نبوده و واقعیتی به نام جنبش الحوثی باید سالها پیش در محاسبات دیپلماتیک وارد می شد تا عزت، حکمت و مصلحت کشور عزیزمان رعایت شود.

در حال حاضر، کرسی زبان فارسی در دانشگاه صنعاء، بیمارستان ایرانی در صنعاء، مدرسه ایرانی در صنعاء همگی تعطیل شده اند. دولت یمن، بصورت یکجانبه تعداد پرسنل سفارت ج.ا.ا در صنعاء را کاهش داده است. اکثر ایرانی های مقیم صنعاء با عدم تمدید اقامت مواجه شده و مجبور شدند شغل و پیشه خود را رها ساخته و خاک یمن را ترک کنند. اما بنظر می رسد دولت ج.ا.ا هنوز به احیای روابط دوجانبه امید دارد. زیرا تا این لحظه از مقابله به مثل خبری نیست. در حالیکه خیابان ایران در صنعاء به نام ندی سلطان تغییر نام یافته، خیابان یمن در تهران همچنان باقی مانده و تنها خیابان فرعی مقابل سفارت یمن در تهران (خیابان اعجازی) توسط معترضین به نام شهید حسین الحوثی تغییر کرده است.

چشمها را باید شست جور دیگر باید دید. واقعیتی که تاکنون نادیده گرفته شده آن است که راه صنعاء از صعده عبور می کند. حتی بهتر است بگوییم که راه ریاض نیز از صعده می گذرد. زیرا یمن حیات خلوت سعودی هاست. عربستان حتی به قطر اجازه وساطت نداد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *