جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۳

مسؤولان محترم! فیسبوک‌بازی به‌چه‌قیمتی؟

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 317680
اما مسئولین محترم ، امنیت و زندگی مردم یک کشور و منافع آنان خیلی مهمتر از فیسبوک بازی شما مسئولین می باشد و بهتر نیست شبکه اجتماعی با قدرت و امکانات بیشتر طراحی شود تا دچار ضرر های جبران پذیری نشویم؟!.
به گزارش جهان به نقل از شریان نیوز، فیسبوک یک سایت اجتماعی است که توسط سازنده جوان خود مارک زاکربرگ در چهارم فوریه ساب ۲۰۰۴ راه اندازی شد. این سایت در حال حاضر میلیون ها کاربر دارد و درزمینه سایت های اجتماعی و در حقیقت در کار خود ، سایت ۱ شماره جهان محسوب می شود.

این در حالی است که فیس بوک در ایران فیتر می باشد و در دولت این روزها زمزمه های رفع فیلتر فیس بوک در همه جا پیچیده است و برخی از مسئولین در صفحه شخصی خود از رفع فیلتر فیس بوک خبر داد.

اما متاسفانه برخی از مسئولین کشوری به صورت مستفیم وارد صفحات فیس بوک شده اند که علی الظاهر نمی دانند ، ممکن است پیامد های جبران ناپذیری داشته باشد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000317/nf00317680-1.jpg

تعدادی از اعضای کابینه دولت تدبیر و امید هر روز صفحه ای را در شبکه اجتماعی فیس بوک و دیگر شبکه ها راه اندازی می کنند و همین امر بهانه ای برای حمله سایبری جدیدی به نظام و مسئولین شده است.

بی تدبیری مسئولین در راهکارهای ارتباط بهتر با مردم و اتخاذ راهکارهای اشتباه عقب نماندن از چرخه تکنولوژی، کار را به جایی رساند که صفحاتی از مسئولین مورد بازدید مردم قرار می گیرد که نه تنها واقعی نیست، بلکه با محتوای نامربوط و موهن متقلبین به روز می شود.

البته هر چند پیش اعلام گردید صفحات اجتمای اعضای دولت تحت بررسی و بازدید، و کنترل می شود و اطلاعات آنها بررسی می شود تا خللی در کشور وارد نشود ، اما چند نکته قابل تذکر می باشد.

اگر از فیلتر شکن هایی که به اصطلاح غیر قانونی هستند (عمومی) استفاده کنند چون مقصد استفاده از آنها آشکار است لذا سرویس های امنیتی کشور های دیگر به راحتی می توانند به سیستم آهای آنها ، نفوذ کرده و تمامی سیستم های مرتبط را شناسایی و بررسی نماییند و اگر از وی پی ان قانونی استفاده کنند ، این تبعات کمتر می شود ولی تبعات نهایی باقی می ماند که در آخر گزارش اعلام می دارم.

هرچند که که آن اطلاعات محدود شود ولی باز چون فردی که حامل این اطلاعات می باشد ، ممکن است دارای اطلاعات محرمانه ایی در سیستم خود باشد که حاصل عمر و تلاش یک ملت است. اما جای سوال دارد آیا می تواند این ریسک را کرد و اجازه داد که این اطلاعات درز کند؟! بگذریم که سرویسهای جاسوسی کلمه به کلمه و حرف به حرف از اطلاعات و رفتارها و حتی تایید ها یا عدم تایید های فرد و هزاران موارد دیگر را جاسوی و بررسی می کنند و شاید مسئله نفوذ و هک سیستم هاین فتی که در چند سال اخیر اتفاق افتاد هنوز فراموش نشده باشد.

اما مسئولین محترم ، امنیت و زندگی مردم یک کشور و منافع آنان خیلی مهمتر از فیسبوک بازی شما مسئولین می باشد و بهتر نیست شبکه اجتماعی با قدرت و امکانات بیشتر طراحی شود تا دچار ضرر های جبران پذیری نشویم؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اینها برای مردم اهمیتی قائل نیستند
Iran, Islamic Republic of
ظريف خيلى بهتر از تو ميفهمه كه چه كنه
متاسفم براى تندروها،كاسه از آش داغتر ها
از حضرت محمد مسلمونترها

جهان نظر من رو بذار اگه حقيقت واست محترمه
صادقی
کار غیر قانونی برای هر کسی غیر قانونیه،مخصوصا برای امثال آقای ظریف که ادعای قانون مداریشون میشه.