شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

دنیامالی: چمران برای ما برکت است

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 377882
احمد دنیامالی با حضور در جمع خبرنگاران صحبت‌های منصوب به وی مبنی بر اینکه به چمران رأی خواهد داد را تکذیب کرد.
به گزاش جهان به نقل از ایسنا، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حاشیه نودمین جلسه شورا در پاسخ به اینکه آیا شما نامزد انتخابات ریاست شورا هستید، گفت: من نامزدی‌ام را حدود ۳۰ سال پیش برگزار کردم و پنج فرزند دارم.

وی در پاسخ به اینکه رأی شما چه کسی است گفت: رأی من معلوم نیست.

دنیامالی که از اعضای اصلاح طلب شورا به شمار می‌رود در پاسخ به این که آیا شما تشکیلاتی رأی خواهید داد، گفت: من اگر تشخیص دهم یک کار درست است همان کار را انجام می‌دهم. در شورا بحث تشکیلاتی زیاد مطرح نیست و نظرجناح‌ها نزدیک به هم است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل با اعلام اینکه کاندید هیئت رئیسه نمی‌شوم، افزود: من همین کمیسیون را نیز به زور اداره می‌کنم.

وی درباره عملکرد یک ساله هیئت رئیسه تصریح کرد: هیئت رئیسه بعضا تعاملات خوبی با اعضا و دولت داشته و روند، روند خوبی است. امیدوارم در فضایی آرام هرکس که کاندید شود رای گیری صورت گیرد.

در قانون سال ۸۴ آمده که ترکیب هیئت رئیسه دو ساله است

دنیامالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در قانون سال ۸۴ آمده است که ترکیب هیئت رئیسه دو سال ادامه می‌یابد، گفت: گفته می‌شود این قانون اصلاحیه دارد و من هم این موضوع را می‌دانم، اما اصلاحیه را پیدا نکردم با این حال باید قانونی بعد از قانون سال ۸۴ باشد که مدت فعالیت هیئت‌ رئیسه را به یک سال کاهش داده‌ایم زیرا در سالهای گذشته نیز انتخابات یک ساله بود.

وی همچنین در بخش یگری با بیان اینکه رئیس شورا و مجلس هماهنگ کننده هستند و اختیارات فوق العاده‌ای ندارند، گفت: این موضوع برای من حساس نیست. مسجدجامعی یک فرد فرهنگی است و چمران نیز ۱۰ سال سابقه ریاست دارد.

دنیامالی افزود: فضای شورا به گونه‌ای است که احساس می‌کنیم دو رئیس داریم و در کنار هم در یک فضای خوب به دور از بسیاری بحث‌هایی که پیش بینی می‌شد فعالیت کردیم و عملکرد یک ساله شورا نیز این موضوع را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: رأی اصولگرایان به آقای چمران برای همه قابل احترام است و آنها معتقدند چمران توانایی بالاتری دارد. به هر حال چمران ۱۰ سال در دوره دوم و سوم رئیس شورا بوده و وجود ایشان به همراه آقای شیبانی و افرادی با تجربه مانند آنها برای ما برکت است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه ما به آقای چمران احترام ویژه می‌گذاریم، گفت: فرقی ندارد چمران رئیس باشد یا یک عضو عادی و ما همه باید به هم احترام بگذاریم.

وی با بیان اینکه فارغ از بحث‌های مطرح شده هر کس حق دارد به کسی که می‌خواهد رأی بدهد، گفت: در همین هفته این موضوع هم تعیین تکلیف می‌شود.

وی افزود: اگر انتخابات رئیس شورا مانند شهردار هر چهار سال یکبار برگزار می‌شد، بهتر بود و هر سال این بحث‌ها پیش نمی‌آمد.

صابری: هیئت رئیسه باید قانونمندتر شود

علی صابری عضو کمیسیون نظارت و حقوقی نیز گفت: رای من مخفی است و من از فراکسیون اصلاح طلبان به شورا آمدم و در حالت عادی به کاندید اصلاح طلب‌ها رأی می‌دهم.

صابری ادامه داد: اما این حالت عادی است و ممکن است مسائلی پیش آمده و بر اساس دفاعیات نامزدها و عملکرد یک ساله اخیر که من در شش ماه آن حضور داشتم نظرم تغییر یابد که البته در حالت عادی این اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه عملکرد هیئت رئیسه از جهت کدخدامنشی و رعایت اعتدال خوب بوده است، گفت: من چون قانونگرا هستم معتقدم هیئت رئیسه می‌توانست قانونمندتر باشد که البته این موضوع به مذاق همه خوش نمی‌آید و اگر بخواهیم عین قانون را اجرا کنیم عده‌ای هم ناراضی می‌شوند.

وی در این خصوص تصریح کرد: این قانونگرایی در مسائل جزئی باید رعایت شود مثلا گاهی شیوه‌های رأی گیری آن طور که من می‌خواستم مطابق آیین نامه نبود، اما از لحاظ اخلاقی و رفتار و شیوه اداره جلسات عملکرد هیئت رئیسه مناسب بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *