پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حربه داعش برای در امان‌ماندن ازحملات‌عراق

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 442285
سخنگوی رسمی نیروهای داوطلب مردمی عراق با اعلام اینکه عملیات در استان الانبار با برنامه از پیش طراحی شده پیش می‌رود، از حربه گروهک‌ تروریستی داعش برای در امان ماندن از حملات ارتش و کمیته‌های مردمی خبر داد.
به گزارش جهان، "ابوجعفر الاسدی" سخنگوی نیروهای مردمی عراق در گفت‌وگو با تسنیم، به تشریح آخرین وضعیت عملیات علیه گروه تروریستی داعش پرداخت و در این زمینه گفت: عملیات در استان الانبار و در چند محور همچنان ادامه دارد، در برخی محورها به‌دلیل استراتژی ستاد فرماندهی و اتاق عملیات برای کاستن از تلفات و خسارت‌های نیروها و همچنین خسارت‌های وارد شده به غیرنظامی‌ها و زیرساخت‌های شهری، پیشروی با کُندی صورت می‌گیرد، اما هر روز در جبهه‌های مختلف شاهد عملیات پاکسازی و پیشروی مشترک نیروهای مردمی و ارتش عراق هستیم.

وی با اعلام اینکه عملیات طبق برنامه در این استان پیش می‌رود، گفت: پیشروی نیروهای ما مستمر و کُند است، اما عملیات بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی در حال اجراست.

سخنگوی نیروهای مردمی از تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعشی‌ها خبر داد و گفت: به‌دلیل عملیات مستمر ارتش و نیروهای مردمی در مناطق تحت نفوذ داعش و همچنین عملیات بی‌وقفه نیروی هوایی عراق و هدف قرار گرفتن پایگاه‌های فرماندهی آنان، حلقه محاصره داعشی‌ها تنگ‌تر می‌شود. هم‌اکنون گروه‌های مختلف داعشی‌ها در چند منطقه محاصره شده‌اند و از کمبود شدید پشتیبانی و همچنین تحلیل رفتن نیروی‌شان به‌دلیل ضربات مؤثر نیروی هوایی و عملیات نیروهای مردمی و ارتش عراق رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه عملیات پاکسازی مرکز شهر فلوجه هنوز آغاز نشده، اعلام کرد که فلوجه از چندین جهت محاصره شده است، اما نیروهای مسلح تاکنون عملیات پاک‌سازی مرکز شهر فلوجه را آغاز نکرده‌اند، صدها داعشی در داخل شهر محاصره شده و در مناطق مسکونی که تعداد زیادی از غیرنظامیان در آن حضور دارند، پناه گرفته‌اند.

الاسدی با اعلام اینکه نمی‌توان برای عملیات پاک‌سازی فلوجه زمانی را مشخص کرد، تصریح کرد: به‌طور قطع عملیات سختی در پیش خواهیم داشت، زیرا در این شهر با تعداد زیادی مین و بمب‌های دست‌ساز روبه‌رو هستیم، همچنین تعداد زیادی از غیرنظامیان که تلاش می‌کنیم به آنان آسیبی نرسد در این شهر باقی مانده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: حضور نیروهای مردمی در الانبار به‌صورت گسترده‌ای نیست، بلکه ما هم‌اکنون در فلوجه و صقلاویه مستقر شده‌ایم، اما در الرمادی اغلب نیروها از ارتش و نیروهای مبارزه با تروریسم هستند و نیروهای مردمی تنها در برخی موارد اقدام به پشتیبانی توپخانه‌ای و موشکی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *