جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
«ادبیات سیاه» به زودی به بازار نشر می‌رسد

کتابی برای بررسی ادبیات پلیسی

جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 442483
کتاب «ادبیات سیاه» شامل مجموعه مقالاتی درباره ادبیات پلیسی و جنایی به‌زودی توسط انتشارات جهان کتاب وارد بازار نشر خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، انتشارات جهان به چاپ مجموعه کتاب‌های مختلفی مبادرت دارد که یکی از آن‌ها، مجموعه «نقاب» است و داستان و رمان‌های مختلف پلیسی جهان در قالب آن چاپ می‌شوند. اما یکی از مجموعه‌های دیگری که این ناشر چاپ می‌کند، «هزارتوی نوشتن» است که آثار چاپ شده در آن، درباره نویسندگان و آثار ادبی است.

امروز مخاطبان ادبیات، ژانر رمان سیاه را با سبک‌های متفاوت می‌شناسند. پایه‌گذاران و سرآمدان این سبک در امریکا، انگلستان و فرانسه به کنار، نویسندگان برجسته‌ای از کشورهای اسکاندیناوی (سوئد، نروژ، دانمارک و ایسلند) وجود دارند که آثارشان در سطح جهانی ترجمه و منتشر می‌شود. به‌عنوان مثال نویسندگان ایتالیایی سبک خاص خود را دارند. رمان سیاه حتی در جوامع عرب‌زبان نیز جایگاهی مهم یافته است و نویسندگان مطرحی با پیروی از این سبک می‌نویسند.

کتاب جدیدی که انتشارات جهان کتاب از مجموعه «هزارتوی نوشتن» چاپ کرده و قرار است به زودی وارد بازار نشر شود، درباره رمان سیاه است. این کتاب با نام «ادبیات سیاه»، مجموعه مقالاتی است که به قلم یاسمن مَنو نوشته و ترجمه شده اند. این مقالات درباره ژانر پلیسی، جنایی و معمایی هستند.

«رمان سیاه»، «رویکردی جدید به رمان پلیسی»، «هفت شیوه غالب در سبک پلیسی»، «پلیسی‌نویسان مشهور معاصر»، «زنان پلیسی‌نویس»، «داستان‌های پلیسی از سرزمین وایکینگ‌ها»، دویست‌سالگی ادگار آلن‌پو»، «تقدیر نویسندگان از ژرژ سیمنون»، «گفت‌وگو با جیمز اِلروی»، «شخصیت‌های زن در رمان‌های پلیسی ـ جنایی» و «شخصیت‌های رمان سیاه» از جمله مقالاتی هستند که در این کتاب چاپ شده اند.

این کتاب به زودی با ۱۲۸ صفحه در قطع رقعی وارد بازار نشر شده و با قیمت ۸۰ هزار ریال به فروش خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *