پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

افزایش سرقت گاز در اصفهان!

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب: 356687
معاون بهره‌ برداری شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان شهرداری اصفهان و شرکت اتوبوسرانی تاکنون اقدامی برای پرداخت بدهی خود نکرده اند، گفت: اکنون گازرسانی در این جایگاه تنها از شب تا صبح صورت انجام می گیرد که شهرداری اصفهان در این خصوص باید سپاسگذار شرکت گاز هم باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد جواد آذین کیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر سالانه ۳ درصد پرت گاز یا گازهای هدر رفت داریم که بخشی از آن به دلیل سرقت گاز است که عموما توسط مصارف خانگی این اتفاق به وقوع می پیوندد.

وی با بیان اینکه بدنبال هدفمند کردن یارانه ها متاسفانه آمار سرقت گاز بالا رفته است که طبق قوانین با خاطیان رفتار میشود، ادامه داد: بعضا مشاهده می شود که با دستکاری ادوات گازرسانی دست به این اقدام زده‌اند.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: نشت گاز و خروج حجمی از گازی به هنگام تخلیه هوا از لوله های گاز در زمان توسعه بیشتر از دیگر مواقع پرت گاز محسوب می شود.

وی به افزایش ۲۰ درصدی نرخ قبوض گاز از ابتدای سال جاری به دنبال آغاز فاز دوم هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و بیان داشت: به خاطر عکس العملی که به طور قطع از سوی مصرف کنندگان خواهیم داشت این افزایش به دستور دولت با شیب ملایمی خواهد بود.

آذین کیا در پاسخ به خبرنگار مهر در ارتباط با عدم شفاف سازی قبوض گاز و مشخص نبودن برخی از هزینه ها از جمله گاز بها، هزینه توسعه به غیر از آبونمان و مالیات برای مصرف کنندگان مجهول است، گفت: در این خصوص هماهنگی های با روابط عمومی و بخش آموزش می شود تا ارقام قبوض برای مردم شفاف سازی شود.

وی همچنین در خصوص پرسش دیگر خبرنگار این رسانه که بیشتر سیاستها و توصیه های مصرف بهینه گاز بیشتر به سوی مصرف کنندگان خانگی است در صورتی که رقم قابل توجهی از مصارف گاز به صنایع بر می گردد که مدیریت مصرفی در خصوص گاز از سوی این صنایع شاهد نیستم اقدام شرکت گاز استان در این ارتباط چگونه بوده است، بیان داشت: این مسئله یک سیاست کشوری است و نمی توان اظهار نظر شخصی کرد.

معاون بهره برداری شرکت گاز اصفهان گفت: این شرکت از نیروگاه های استان چهار هزار میلیارد ریال و از صنایع و مصارف خانگی بیش از سه هزار میلیارد ریال طلبکار است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه وصول مطالباتمان بامشکلات عدیده ای مواجه ایم، افزود: برای دریافت مطالباتمان از صنایع درخواست تشکیل کمیته ای در استانداری دادیم و نامه هایی به استاندار قبلی و استاندار فعلی ارائه شده که هنوز توافقی در این ارتباط نشده است.

آذین کیا تاکید کرد: در حال حاضر برای دریافت مطالبات با صنایع وارد تعامل شدیم که به خاطر مشکلات اقتصادی که بر آنها هم جاری است قادر به پرداخت کامل آن نبودند و به شکل اقساطی در حال پرداخت هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۴۵ جایگاه CNG در سطح استان داریم، گفت: جایگاه CNG فرزانگان ۱۰۰ میلیارد ریال به شرکت گاز اصفهان بدهکار است.

معاون بهره برداری شرکت گاز اصفهان افزود: مسئولان شهرداری اصفهان و شرکت اتوبوسرانی تاکنون اقدامی برای پرداخت این بدهی نکرده اند.

آذین کیا بیان داشت: اکنون گاز رسانی در این جایگاه تنها از شب تا صبح صورت انجام می گیرد که شهرداری اصفهان در این خصوص باید سپاسگذار شرکت گاز هم باشد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تمام نیروگاهای استان اصفهان در حال مصرف گاز به طور ۱۰۰ درصد هستند و تا زمانی که فصل سرما نزدیک شود برای گازرسانی به نیروگاه ها مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در دولت قبل برنامه ریزی بلند مدت برای مصرف گاز نیروگاه ها تعیین شده بود، اضافه کرد: این برنامه اجرا نشد و وزیر نیرو نیز قول داده است که تا سال ۹۴ تمام صنایع و نیروگاه ها به طور کامل از گاز استفاده کنند.

معاون بهره برداری شرکت گاز اصفهان افزود: نیروگاه ها در زمان حاضر تنها در فاصله تعمیرات اساسی از سوخت مازوت استفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس برخی از مطالعات بیشترین آلودگی هوای اصفهان مربوط به خودروهاست، افزود: سهم نیروگاه کمتر از خودروهاست و مسئولان آنها نیز راغب به مصرف گاز هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
تو اصفهان عجیبه؟