شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴۷

آیا چون کشتی‌گیران ما زحمت کشیده‌اند پس نقض حکم خدا اشکالی ندارد؟!

شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 238886
آیا درست است که بگوئیم، چهار سال زحمت کشیده بوده و چاره ای دیگری نداشته پس نقض حکم خدا اشکالی ندارد؟! رسالت جمهوری اسلامی چه بوده است؟!
به گزارش جهان به نقل از شیعه آنلاین، «حمید سوریان» در مرحله نیمه نهایی المپیک ۲۰۱۲ هم پیروز میدان شد اما به چه قیمت؟!
 
یعنی تا به حال مسئولان جمهوری اسلامی ایران به این فکر نکرده بودند که اگر داور یک مسابقه کشتی بین المللی، یک زن بود چه باید بکنند؟
 
همین طور که مستحضر هستید در ورزش کشتی، داور در ابتدای مسابقه باید بدن کشتی گیران را بازرسی و لمس کند و همچنین در پایان کشتی با آنها دست می دهد و دست فرد پیروز را بالا می برد. حالا اگر داور یک زن بود چه کنیم؟!
 
البته شاید از نظر برخی ها مشکلی نیست، تلویزیون ابتدا و انتهای کشتی را پخش نمی کند و در لحظه ی بالا رفتن دست «حمید سوریان»، یک کلیپ پخش می کند و به همین راحتی اما آیا این مسأله جای تأسف ندارد؟!
 
اگر ما را به افراط گرایی، سختگیری و خشک مذهبی بودن متهم نکنید، مایلیم این پرسش را مطرح کنیم که آیا به نظر شما گناه کردن یک جوان ورزشکار، به قهرمانی در این وزن و اصلا در این رشته می ارزد؟! رسالت جمهوری اسلامی چه بوده است؟!
 
چنین اتفاقی برای دیگر ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران یعنی امید نوروزی، صادق گودرزی و ... نیز رخ داد. آیا درست است که بگوئیم، چهار سال زحمت کشیده بوده و چاره ای دیگری نداشته پس نقض حکم خدا اشکالی ندارد؟!
https://jahannews.com/vdcc44qie2bq148.ala2.html
jahannews.com/vdcc44qie2bq148.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما وقتی به پزشک مراجعه می کنید و از قضا آن پزشک زن است می گویید به من دست نزن؟
حکم اسلام را بشناسیم بعد سخن برانیم چرا که سوریان یا هر کشتی گیر دیگری در آن لحظه با قصد ریبه و تلذذ تن به این کار نداده است.
الف.
Iran, Islamic Republic of
سلام
واقعا دارید پزشکی که با جان ‌و سلامتی و علم سروکار داره رو با داوری کشتی مقایسه می‌کنید?!
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرتان دهد
برای من هم جای تعجب بود که چرا کسی واکنشی نشان نداد!!!
لطفاً بزرگان دین در این خصوص نظر دهند و موضع بگیرند در صورت سکوت ارزشها آرام آرام نادیده گرفته می شود و ممکن است به ضد ارزش تبدیل شود
از نظر اخلاق اسلامی نیز باید به مسئولین هم خطا گرفت که بایستی به کمیته المپیک گوشزد می کردند که داور و ... باید مرد باشند. به بازیکنها هم میشود خرده گرفت ولی بیشتر تقصیر به گردن مسئولین است. به نظر من هیجان مسابقه و قهرمانی راه را برای هر نوع گناه می‌بست ولی احتیاط قبل از بازی شرط عقل بود که متأسفانه ... .
Iran, Islamic Republic of
اگر اون شخص يه اشتباهي انجام داده ، گناه شما كه داري اين موضوع را پخش ميكني و جنجال راه ميندازي كه اونايي هم كه دقت نكرده و يا صحنه رو نديده‌اند ، متوجه موضوع بشوند ، بيشتره .
عمامه شیخ و فرش مسجد بردند
چیزی که نمی برند فرمان خداست
در اکثر عقد و عروسیها هم انواع گناه و نافرمانی خدا اتفاق می افتد و اعتراض دیگران هم متاسفانه اثر بخش نیست و این ضزب المثل صهیونیستی را تحویل می دهند که یک شب که هزار شب نمیشه یاللعجب
فرمايش درست!
ولي آيا فقط دست دادن با اجنبيه نقض حكم الهي است؟ دروغ و تهمت و غيبت و استهزاء و سخن چيني و ...هزاران گناه اجتماعي ديگري كه مارا گرفتار خود كرده نقض حكم الهي نيست؟
Iran, Islamic Republic of
از احوالات آقای سوریان همین بس که با تقوای وتعهد و ممارست خود برای کشور اسلامیمان بعد از 40سال مدال آورد .
Iran, Islamic Republic of
ول کنید بابا. مواظب لقمه هاي حرامي كه از كيسه بيت المال میره باشين.
Iran, Islamic Republic of
ما در اسلام چیزی داریم به نام مقتضیات زمان ، اینکه اگر زمانی ایجاب کرد باید آن را انجام داد ، همانگونه که یک زنی اگر در حال غرق شدن باشد و تنها مردی باشد که بتواند او را نجات دهد باید او را نجات دهد این هم همین گونه می باشد و ضرری که بر 75 میلیون نفر و سرمایه ای که برای این ورزشکار گذاشته شده بیشتر از آن مورد است ، البنه این را باید اضافه کرد که مسئولین باید این نکته را به فیلا بگویند تا دیگر برای ورزشکاران مسلمان ایرانی ، داور زن نگذازند.
United States
سلام . به نويسنده پيشنهاد مي كنم كمي بيشتر مطالعه در خصوص اصول فقهي داشته باشند
United States
خداوند به شما خیر بدهد که از دین خدا و رسولش دفاع می کنید
دعای حضرت حجت (عج) و مادرش حضرت زهرای (س) پشتتان باشد
خداوند به حق این ساعات ولحظات مبارک و مقدس به شما خیر بدهد که امر به معروف و نهی از منکر می کنید و از ندامت کردن ندامت گران نمی ترسید
Iran, Islamic Republic of
ورزشکاران ما در حوزه ورزشهای انفرادی واقعا از اعتقادات خوبی برخوردار هستند اما
اف بر فدراسیون ایران و ابراز تاسف برای مسوولین این فدراسیون که به این نکات ریز توجه نمی کند وگرنه با یک رایزنی ساده می توانستند فیلا را قانع کنند که در بازی ایرانی ها از داور زن استفاده نشود
United States
اگر اين اتفاق زمان خاتمي افتاده بود الان همه تان كفن پوش در جايي تحصن كرده بوديد و فرياد وااسلاما سر مي داديد.
جهان هرچند ميدونم جربه انتشار متن منو تداري ولي اگه واقعا دلسوز اسلام هستي برو از گروني ها و بدبختيها بيكاريها بنويس كه مردم به خاطر سياستهاي غلط چند تامسول دارند تحمل مي كنند ايا رسالت جمهوري إسلامي اين بوده كه مردم اينهمه در سختي بأشند أون وقت مسولين ما بخاطر مرتضوي با هم اختلاف كنند؟ا
Iran, Islamic Republic of
خوب شما كه اين مقاله به اين خوبي را نوشتيد لطفا راهكار عملي بدهيد تا بدانيم در اين شرايط چه بايد كرد
"سلام . به نويسنده پيشنهاد مي كنم كمي بيشتر مطالعه در خصوص اصول فقهي داشته باشند"


حالا شمات که مطالعه کردی با سند حکم می کردی که دست دادن به زن نامحرم (اجنبی بودن و نبودنش مهم نیست) گناه نداره!!! به یک جمله بی ربط فکر میکنید می تونید حکم خدا رو تغییر بدید؟ ساده گیر آوردی ملتو؟
... ما در اسلام چیزی داریم به نام مقتضیات زمان ، اینکه اگر زمانی ایجاب کرد باید آن را انجام داد ....




"یقول الحق و یراد بها الباطل" مصداق بارز حرف شماست. این حرفی که زدید در شرایط اضطرار هست نه تو زمین مسابقه. این همه دیپلمات داریم که با زنان دست نمی دن و بسیاری زنان ورزشکار به به مردان دست نمی دن. چرا برای توجیه اشتباه یک نفر (حتی یه کسی که عزیزه در حد سوریان) حکم خدا رو قربانی می کنید. شرایط اضطرار رو برو پیدا کن بعد حکم بده. عادت زشت ما ایرانیا اینه که با یه خط مطلب خوندن از هر مساله ای واسه خودمون ملا می شیم خصوصا تو پزشکی و مسائل دینی
Iran, Islamic Republic of
البته صدا و سیما کلیپ نشان نداد و راحت صحنه دست دادن و دست بالا بردن را نشان داد
خطاب به این دوستمون که گفته از این مسائل حرف زده نشه و بروند سراغ اختلاس ها باید بگم:

اولا دوست عزیز، جامعه رو نمیشه به شکل کاریکاتوری اداره کرد مثلا چون دزدی اتفاق افتاده همه حواس نظام متمرکز بشه روی دزدی و از مسائل فرهنگی و دینی و یا اجتماعی و غعیره غافل بشه

ثانیا اهمال و سستی در پیاده سازی منویات دین و احکام دینی در جامعه باعث رشد افراد بزه کار حتی بین مسئولین میشه

ثالثا منافاتی نداره آدم هم با دزدان مبارطزه کنه هم کار فرهنگی - دینی بکنه

رابعا انقدر سطحی و تاسف آور فکر نکنید که تا یکی برای اصلاح یک کجی در جامعه حرفی می زنه شما چون از وضع اقتصادی ناراحتی اون بابا رو سرکوب کنی که ای بابا مهم تر از این حرفها هم هست. بلکه عقل سلیم حکم می کنه انحراف در مسائل فرهنگی و دینی از همون بنای اول جلوش گرفته بشه و الا به انحرافاتی بزرگتر و خطرناکتر در دراز مدت ختم میشه
Iran, Islamic Republic of
از جهت شرعی دست دادن به خانم های غیر مسلمان اشکالی ندارد .
مگه تا زمانیکه دروغ و تهمت هست نباید با یک منکر دیگر مثل عدم رعایت حریم محرم و نامحرم مبارزه کرد؟!!!
واقعا چه ادمهای سطح پایینی از نظر فکری در جامعه ما پیدا می شن که تصوراتشو انقدر بچگانه است. دروغ و ریا و تهمت اولا یک سری منکرات فردی اند که ما به زور نمی تونیم جلوی اونو بگیریم مگر اینکه طرف همت کنه و دست از این گناهان برداره ولی دست دادن به نامحرم یا بدحجابی یا قتل یا دزدی اینها یک سری گناهان اجتماعی اند که می شه جلوشونو گرفت و باهاشون مبارزه کرد.
بهتر نیست یه کم دیدتونو باز کنید و برای توجیه اشتباه دیگران به هر حرف سستی استناد نکنید؟
"از جهت شرعی دست دادن به خانم های غیر مسلمان اشکالی ندارد ."


ببخشید این نظر مشعشع رو کدوم یکی از مراجع!!! خود خوانده گذاشتن؟!
شنیده بودن نگاه بی هوس به زنان اجنبی بی اشکاله اما نشنیده بودیم دست دادن بهشون جایزه. در اسلام گفته محرم و نامحرم نگفته اجنبی و غیر اجنبی یا فامیل و غیر فامیل
بعضیام یه پا مرجعنا
سوال جواب درباره دست دادن به زن غیرمسلمان از نظر حضرت آیت الله سیستانی:

سؤال: آيا دست دادن از روى اجبار با زن غير مسلمان خارجى و بدون قصد لذت ايراد دارد يا خير در حالى كه هيچ لذتى به وجود نيايد؟
پاسخ: با وجود حاجب مثل دستكش مانعى ندارد .

سؤال: حکم دست دادن با زن نامحرم در صورتیکه امتناع کردن موجب بروز ناراحتی و یا قطع رابطه فامیلی گردد و یا اعتراض والدین را به همراه داشته باشد؟
پاسخ: دست دادن با نامحرم جایز نیست و اگر حائلی باشد مانعی ندارد .

سؤال: دخترم برای رشته پزشکی مجبور به دست دادن به مرد نا محرم است آیا اشکال دارد؟
پاسخ: جایز نیست مگر به حد ضرورت برسد.

"سؤال: آيا دست دادن با زنان كافر فى ذاته حرام است؟
پاسخ: حرام است."

سؤال: در كشورهای اروپايی دست دادن به عنوان سلام و درود مطرح است گاهی ترك آن كار به محروميت و اخراج از كارخانه و مدرسه و امثال آن می كشد، آيا يك مرد و يا يك زن مسلمان می تواند در چنين حالات استثنايی دست بدهد؟
پاسخ: اگر با پوشيدن دستكش و امثال آن نمی شود از آن مشكل رهايی يافت جايز است مرد و يا زن مسلمان با ديگری مصافحه كند آنجا كه ترك چنان كاری موجب ضرر و زيان طاقت رسا می شود.

http://www.rahebehesht.org/info/item.asp?ID=1686
عکس انداختن و خوش و بش و صحبت و مذاکره جلیلی با اشتون چطور؟؟!!! گناه نیست آدم با نامحرم بی حجاب ...
Iran, Islamic Republic of
بنده در خصوص این مطلب به جمع بندی نرسیده ام ولی از این متعجبم که بعضی از روشنفکرنماها بعد از خوندن یه مطلب، بدون توجه به محتواش همه چیز رو بهم ربط میدن. آخه یه مطلب در مورد نحوه مواجهه کشتی گیرهامون با داورهای خانم، چه ربطی به پول های حرام و ... داره؟!! مگه نمیشه دوتا کار باهم بد باشه؟! هم اون بده و هم این. ان‌شاءالله که خداوند به ما یه خرده تحمل شنیدن و دیدن نظرات غیر هم نظر با خودمون رو بده. آمین
Iran, Islamic Republic of
با سلام ،آقایی که این متن تحلیلی رو نوشتی اولا کارت درست ولی چرا همین مورد رو کلید کردید ثانیا در کوچه وبازار کشور اسلامی هزار جور فسادکاری با دختران مسلمان می شود چرا اونا رو تیتر نمی کنید شاید اونا عادی شده و توجیه خبری نداره اما مسابقات المپیک است وخبر ساز ،خدا کند کسی که این متن رو نوشته قصدش خیر باشه نه شهرت وچاپلوسی ثالثا ،اگر شما رسانه ها به این قبیل از مسائل در داخل کشور به نحو احسن بپردازید مسوولین رو هم مجبور به واکنش می کنه شاید اون وقت بشه رسالت جمهوری اسلامی عملی بشود
"نظر آیت الله سیستانی در این خصوص :
سؤال :
در كشورهاي اروپايي دست دادن به عنوان سلام و درود مطرح است گاهي ترك آن كار به محروميت و اخراج از كارخانه و مدرسه و امثال آن مي كشد، آيا يك مرد و يا يك زن مسلمان مي تواند در چنين حالات استثنايي دست بدهد؟
جواب :
اگر با پوشيدن دستكش و امثال آن نمي شود از آن مشكل رهايي يافت جايز است مرد و يا زن مسلمان با ديگري مصافحه كند آنجا كه ترك چنان كاري موجب ضرر و زيان طاقت رسا مي شود.
منبع :http://sistani.org/index.php?p=614984&id=901"

به هرحال بهتر است کاسه داغتر از آش نباشیم اسلام همیشه برای شرایط اضطرار احکام ویژه ای دارد که برای دانستن انها بهتر است به جای آنکه رگ گردن را برافراشته کرده و حکم صادر کنیم به مرجع تقلید خود مراجعه نماییم .
يك سوال ار مراجع عظام داشتم :
در زمان حضرت رسول الله (ص) و حضرت مولا (ع) زنان در جنگها بعنوان پرستار حتي گاهي رزمنده شركت داشتند . ايا انزمان دستكش بوده كه انها زخمهاي مجروحان را تميز كرده و دارو زده ميبستند ؟ ايا بدون لمس ميشد اينكارها را بكنند ؟
دوست عزیز
پرداختن به فساد در اجتماع و فساد در مراکز خاص مثل ورزش با هم فرقهای اساسی دارن هرچند موضوعشون یکیه. مثلا همین بزرگوارانی که برامون مدال آوردن سمبل و نماینده ملت مسلمان ایرانن پس باید به برخوردها و رفتارهاشون دقت کنن و شان ملتو حفظ کنن. از طرفی در هر فساد هست و لی این دلیل نمیشه ما کل اون جامعه رو فاسد قلمداد کنیم و بی خیال اصلاح این دست رفتار ورزشکاران بشیم.
بعدشم نیت خوانی نکنید ونیت نویسنده رو مخدوش نکنید که این با تقوا و دینداری همخوان نیست.
البته با شما به شدت موافقم که باید به مظاهر فساد و گناه در جامعه پرداخت تا کم کم جامعه رو به اصلاح بره
حکم دست دادن با زنان غیر مسلمان چیست؟
پرسش
حکم دست دادن با زنان غیر مسلمان چیست؟ در بعضی مواقع دست ندادن با یک خانم در فرهنگ آن کشور بی احترامی محسوب می شود علاوه بر این که برداشت های خاصی از فرهنگ مسلمانان می شود . با این توصیفات حکم دست دادن با زنان غیر مسلمان در چنین مواضعی چگونه است؟
پاسخ اجمالی

این سؤال پاسخ اجمالی ندارد. گزینه پاسخ تفصیلی را بزنید.
پاسخ تفصیلی

بدیهی است که آن چه در دین اسلام حائز اهمیت است خشنودی و رضای خداوند است نه غیر او.



فرهنگ غیر مسلمانها یا تلقی آنها نسبت به اسلام و مسلمانان، نمی تواند عذر قانع کننده ای برای صرف نظر کردن از احکام الهی و سرپیچی از اطاعت خداوند گردد.



مسلما برخورد با نامحرم باید به گونه‏ای باشد که در آن هیچ مفسده و یا خوف مفسده وجود نداشته باشد. [1]



در خصوص دست دادن و مصافحه کردن با غیر مسلمان، نیز باید گفت:



مراجع بزر گوار تقلید به صورت کلی فرموده اند: دست دادن با نامحرم جایز نیست، مگر این که چیزی حایل و حجاب گردد، یا عناوین ثانویه ای مثل ضرورت صدق کند.



امام خمینی (ره) می فرماید: جایز نیست براى مرد که مسح کند بدن زن نامحرم را حتى دست و صورت او را مگر آن که از روى دستکش و پارچه باشد، به شرط آن که قصد سویى نداشته باشد.



هم چنین جایز است نظر کردن و لمس نمودن مرد زن را و زن مرد را اگر چنانچه ضرورت اقتضا کند و دفع ضرر متوقف بر او باشد، مثل علاج کردن و نجات دادن از غرق شدن و سوختن [2] ، و باید اختصار شود به آن مقدارى که مورد ضرورت و حاجت است. [3] و [4]



[1] . توضیح المسائل مراجع، ج 2، مسئله ی 2442؛ همان، ص 809، سؤال دوم ؛ مسائل جدید، ج 1، ص 137 - 138.

[2] . برای آگاهی بیشتر، نک: توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏2، ص 929 ، سؤال 36،37 ؛ جامع المسائل، آیت اللّه فاضل , ج 1 مسئله ی 1717، أجوبة الاستفتاءات (بالفارسیة)، س 1310ص290.

[3] نجاة العباد، امام خمینی، ص364 ، مسئله ی 23، 24.

[4] اقتباس از سؤال 574.

منبع:
http://islamquest.net/fa/ahkam/question/fa1169
نظر آیت الله خامنه ای (مدظله العلی):
س: ارتباط با نامحرم (مكاتبه، گفتگو، ارتباط اينترنتى و...) چه حكمى‏ دارد؟
ج) هر گونه ارتباطى كه خارج از ضوابط و احكام شرعى باشد و يا مفسده اى بر آن مترتب شود، جايز نيست.

س: دست دادن مرد با زن خارجى و همچنين با نزديكان غيرِ محرم چه حکمى‏ دارد؟ مخصوصاً با افراد غير مسلمان كه اجتناب از چنين كارى توهين تلقى مى‏شود؟
ج) دست دادن با نامحرم حرام است، مگر اينكه از روى حايلى ( مانند دستكش و...) باشد، به شرط اينكه همراه با فشار دادن دست نباشد.

منبع:
http://hadj.ir/books/79/9.htm
بابا دست بردار تو کی هستی خیلی ادعات میشه اون موقعه که خاتمی رئیس جمهور بود حرف می زدی یا وقتی که تو ایتالیا با زنان جوان و نامحرم دست داد
United States
نمیدونم چرا وقتی خبری در مورد کار حرامی زده میشه بعضی ها همه چیز رو با هم قاطی میکنن و هی میگن آیا همه چیزمون درسته که این درست باشه یا اینکه برو فلان چیز رو درست کن و از این قبیل حرفا....!
آقاجون در اسلام هر چیزی جای خود دارد قرار نیست چون گرونی هست حالا ما محرم و نامحرم رو فراموش کنیم
این دست اظهاراتادمو یاد جمله معروف: امروز نقد فردا نسیه میندازه
در بسیاری از کشتیها داور وسط زن است و خیلی موارد را نیز تلویزیون نشان داده است. این یعنی قبلاً نیز این موضوع مطرح بوده و ما بی اطلاع بودیم. بالاخره یک سایت متوجه شد و عکس العمل نشان داد. اگر نمی ترسییدند با صهنوسیتها نیز مسابقه می دادند چون فقط دریافت مدال مهم است و بقیه مسایل در حاشیه می باشند. در آینده منتظر شرکت زنان ایرانی در وزنه برداری و پس از آن در کشتی و شنا هم باشید. البته ممکن است یک پوششی هم برای آن درست کنند درست مثل فوتبال. مثلاً برایشان پوشش درست کرده اند. خدا را شکر می کنیم که مملکت ما دیگر هیچ مشکلی ندارد و همین مدال آوری مانده که حال حل کردن آنند.
Germany
باز شعار دروغین و تکراری کفن پوشها!
باباجان خاتمی در لباس روحانیت با نامحرم مصافحه کرد هیچ کفن پوشی هم تو خیابون نیومد این یک .

دو: دوستان گرامی وقتی اسلام را خوب بشناسید متوجه خواهید شد که کار سوریان و گودزی و نوروزی ایرادی نداشته.
Germany
"عمامه شیخ و فرش مسجد بردند
چیزی که نمی برند فرمان خداست
در اکثر عقد و عروسیها هم انواع گناه و نافرمانی خدا اتفاق می افتد و اعتراض دیگران هم متاسفانه اثر بخش نیست و این ضزب المثل صهیونیستی را تحویل می دهند که یک شب که هزار شب نمیشه یاللعجب"



عیبی نداره دوست خوبم
به قول یه عزیزی شب اول قبرم یه شبه. ببینم می تونن اون یه شبو که سخت ترین شب هستی یک ادمه تحمل کنن. اونجا می فهمن خیلی از همین یه شبها غیر قابل تحملن
Germany
بعضیا چقدر باحالنا
طرف میگه چون ممکنه برخی ندیده باشن شما نباید روی این موضوع حساسیت نشون می دادید. عزیز دل انگیز بوی کباب شنیدی فکر کردی خبریه. اون حدیثی که شما شنیدی نباید گناه کسی رو علنی کرد برای خلوته نه جلوت. بعدشم اگر دلسوزان داخلی از الانجلوی برخی انحرافات ریز رو نگیرن می شه بفرمایید وقتی سر به فلم گذاشت کی باید این کارو بکنه
سرچشمه شاید گرفتن بیل
چو پر شد نشاید گرفتن به پیل
Iran, Islamic Republic of
از تمامی دوستان راجع به نظراتشان ممنونم اما اگر متوجه بوده باشید طبق اعمال و رفتار حضرت علی (ع) حیا و حیا داشتن بسیار واجب تر و ارزنده تر از حجاب می باشد.اگر متوجه بوده باشید مثلا صادق گودرزی حتی در هنگام بالا بردن دست خود به داور نگاه هم نمی کرد و یا حمید سوریان با داور دست نداد. پس لطفا کمتر به مسائل جزئی و بی ارزش بپردازید و بنا به سخن آقا خامنه ای در دیدار با سربازان گمنام امام زمان(عج)از انحراف در دین چلو گیری نمایید!!!
Iran, Islamic Republic of
تو بازیای آسیایی گوانژو یادمه که موقع تحویل مدال دست ندادند یا تعظیم کردند یامثل هندیا میکردند ولی امسال خیلی راحت دست میدادند تلویزیونم خیلی ضایع سانسور کرد ماهم که نفهمیدیم حالا نمیدونم سیاست وزارت ورزش عوض شده یااعتقاداته ملی پوشا
"از تمامی دوستان راجع به نظراتشان ممنونم اما اگر متوجه بوده باشید طبق اعمال و رفتار حضرت علی (ع) حیا و حیا داشتن بسیار واجب تر و ارزنده تر از حجاب می باشد ..."


دوست عزیز حفظ حیا نافی حفظ حریم محرم و نامحرم نیست چرا خلط مبحث می کنید در منابع دینی برخی اعمال برتر از سایرین ذکر شدن ولی دلیل بر اهمال در رعایت بقیه نمیشن
Iran, Islamic Republic of
چندوقت پیش یه عکس از کاپیتان تیم ملی درکنار دختران تواسپانیا گذاشتید انصافا این کاربده یاکشتی گیرای ما که مردونه کشتی گرفتند ودنبال این کارانیستند درسته که کار درستی نیست ولی زیاد دارید شلوغ میکنید
"يك سوال ار مراجع عظام داشتم :
در زمان حضرت رسول الله (ص) و حضرت مولا (ع) زنان در جنگها بعنوان پرستار حتي گاهي رزمنده شركت داشتند . ايا انزمان دستكش بوده كه انها زخمهاي مجروحان را تميز كرده و دارو زده ميبستند ؟ ايا بدون لمس ميشد اينكارها را بكنند ؟"


شما بفرمایید صرف بردن زنان به عنوان بهدار و پرستار دال بر این است که انها مردان را لمس می کردند؟! کجای روایات تصریح شده بدون محابا و با خیال راحت مردان را لمس می کردند؟ از اینها گذشته اگر هم مجبور به لمس بوده باشند در احکام بس که گفتیم زبانمان مو درآورد که در شرایط ضروری (یعنی جان، مال و یا ناموس) در خطر باشد می توان در حد ضرورت و نه بیشتر این کار را کرد بعد شما هی خود را به بیراهه بزنید و با طرح مسائل بی ربط ولی شکیل بر نظر اشتباه خود اصرار بورزید
ما اگه ادعا داریم کشتی مون بین 10 کشور برتر جهان قرار داره باید بتونیم 1 مدال طلا به دست بیاریم
سلام این فقط از بی مبالاتی مسئولین ورزش کشور است یعنی می توانند براحتی انجا با رایزنی جلوی این کار را بگیرند
United States
به نام خدا
من هم با شما موافقم. اما بد نیست سری از بیمارستانها و درمانگاههای کشور عزیزمان بزنید.دکتر مرد برای تخصص زنان و زایمان، تکنسین زن آزمایشگاه جهت آزمایش خون از مرد و...
بارایزنی حل می شد
ولی افسوس از این بی سیاستی مسولین ما