جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
دادستان عمومی و انقلاب تهران بیان نمود؛

برای شکایت‌از‌عربستان به این شعبه دادسرا‌مراجعه کنید

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 448883
جعفری دولت آبادی از اختصاص یک شعبه ویژه در دادسرای امور جنایی تهران برای ثبت شکایت بازماندگان جانباختگان فاجعه منا خبر داد.
برای شکایت‌از‌عربستان به این شعبه دادسرا‌مراجعه کنید
به گزارش جهان به نقل از میزان، در پی جلسه روز گذشته در دادستانی کل کشور و ماموریت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به دادستانی تهران برای پیگیری شکایت بازماندگان جانباختگان فاجعه منا، عباس جعفری دولت ابادی؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما از اختصاص یک شعبه ویژه در دادسرای امور جنایی تهران (ناحیه ۲۷) برای ثبت شکایت بازماندگان فاجعه منا خبر داد.

گفتنی است روز گذشته حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در حاشیه جلسه‌ای که به منظور بررسی فاجعه منا در دادستانی کل برگزار شد، اعلام کرد: شعبه‌ای در دادستانی تهران ماموریت یافته است تا تمامی شکایات گزارش‌ها و مستنداتی که در این زمینه ارائه می‌شود را جمع آوری کند.

وی ادامه داد: همچنین بخش‌هایی همچون وزارت اطلاعات و سازمان حج و زیارت نیز مسئولیت دارند، گزارش‌ها و مستندات را از حجاج جمع آوری کرده و به دادسرای تهران ارائه کنند.

دادسرای تهران شکایت خانواده‌های قربانیان در سراسر کشور را جمع آوری می‌کند

رئیسی همچنین درباره شکایت خانواده جانباختگان عنوان کرد: خانواده‌های جان باختگان با دادن وکالت به کنسولگری ایران در جده می‌توانند حقوق خود را پیگیری کنند که امری حقوقی و عرفی است و کنسولگری ایران وکالت آسیب دیدگان را از این طریق دنبال می‌کند و چنانچه گزارش و شکایتی دارند به دادسرای تهران ارسال کنند. این کار به صورت متفرقه نمی‌تواند در سراسر کشور انجام شود و در حال حاضر دادسرای تهران شکایات خانواده‌های جانباختگان را جمع آوری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *