پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

خنثی سازی بمب شیمیایی صدامی

پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 423781
فرماندار شهرستان مرزی سروآباد در استان کردستان گفت: تیم خنثی سازی ستاد کل نیروهای مسلح ظهر امروز (پنج شنبه) یک بمب شیمیایی بر جای مانده از دوران جنگ تحمیلی را در روستای قلعه گاه این شهرستان کشف و خنثی کرد.
به گزارش جهان،مسعود روحانی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خبر وجود این بمب را یکی از ساکنان محلی به مسوولان شهرستان گزارش کرد و بعد از بررسی تیم خنثی سازی ستاد کل نیروهای مسلح، وجود یک بمب شیمایی عمل نکرده در عمق ۲ متری اتاق پذیرایی منزل فرد روستایی مسجل شد.

فرماندار سروآباد گفت: خنثی سازی این بمب به دلیل حساسیت بالای آن حدود ۶ ساعت به طول انجامید.

به گفته وی، پوسته این بمب پس از سال ها عمل نکرده و چاشنی آن نیز سالم مانده بود اما به دلیل اصابت بمب به زمین، پوسته آن سوراخ شده و مواد شیمیایی نیز از بمب خارج شده بود.

فرماندار سرو آباد گفت: برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از انفجار بمب روستای قلعه گاه از صبح امروز به طور کامل تخلیه شد اما از ظهر امروز فعالیت ها در روستا به طور عادی از سر گرفته شد.

فرماندار سرو آباد با اشاره به این که روستای قلعه گاه در مسیر اصلی مریوان - سنندج واقع شده است، افزود: مسیر مریوان - سرو آباد - سنندج که به دلیل جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار قرار بود برای ساعاتی بسته شود، بسته نشد و اکنون تردد در آن برقرار است.

روحانی گفت: این بمب شیمیایی در سال ۶۷ توسط جنگنده های رژیم بعث عراق بر سر مردم بی پناه روستای قلعه گاه فرود آمده بود.

روستای قلعه گاه و روستاهای اطراف آن در اسفند ۱۳۶۶ و فروردین ۱۳۶۷ چندین بار هدف حملات شیمیایی صدام قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *