جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
فرمانده زن داعشی:

زنان غربی را برای ترور در غرب آموزش می‌دهیم

پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۰
کد مطلب: 424988
یکی از فرماندهان بلندپایه زن داعش به اسکای‌نیوز گفته که این گروه با روش‌های پیشرفته جذب نیرو، زنان غریب را برای بازگشت به وطن و ترور در آنجا آموزش می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شبکه خبری اسکای‌نیوز انگلیس دیروز چهارشنبه مصاحبه‌ای اختصاصی با یکی از فرماندهان زن داعش داشته و برخی برنامه‌های داعش برای آینده اروپا و آمریکا در این مصاحبه مورد بحث قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، داعشی مزبور که خود را «ام اسماء» نامیده در ابتدا به هدف داعش از نیروگیری در غرب پرداخته و گفته که این نیروها یک هدف خاض دارند و آن عبارت است از بازگشت به کشورهای غربی و انجام حملات تروریستی.

ام اسماء گفته که اکثر این تروریست‌های آینده در سوریه آموزش می‌بینند و داعش برای جذب و نگاه داشتن این زنان در میان اعضای خود، از تروریست‌های دارای تحصیلات آکادمیک و مسلط به روان شناسی استفاده می‌کند.

تروریست طرف مصاحبه اسکای‌نیوز در انتها مدعی اقدام آموزش‌دیده‌های داعش برای تغییر حکومت‌ها در غرب و بخصوص انگلیس شده و گفته: «آنها (داعش) مجبور‌اند که مردم را به خود جذب کنند، مخصوصاً خارجی‌ها را. اگر اینطور نباشد، جوانان بریتانیایی نمی‌آیند تا بگویند ما پرچم روی کاخ باکینگهام (محل استقرار ملکه انگلیس و نماد حکومت پادشاهی در جزیره) را تغییر می‌دهیم.»

درگیری‌های سوریه و بوجود آمدن داعش در ابتدا به زمینه‌ای مساعد برای سفر بی‌بازگشت جوانان مسلمان برای دولت‌های اروپایی بدل شد؛ دولت‌هایی که از افزایش چشمگیر نسبت جمعیتی مسلمانان نگران بودند. چندی بعد اما ورق برگشت و این جوانان با داشتن مأموریتی مشخص، بدون نیاز به ویزا و فارغ از بازرسی‌های معمول برای اتباع خارجی به وطن خود بازگشتند و حمام خون به راه انداختند.

رگبار کلاشینکوف یک جوان بلژیکی-داعشی تازه از سوریه آمده در موزه یهودیان بروکسل و سریال ۳ روز تعقیب، گریز و قتل در پاریس دو نمونه از این بازگشت‌های خونین بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *