جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
آیت الله نوری همدانی در جمع مردم ورامین:

انقلاب آسان به ثمر نرسید

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۲۰
کد مطلب: 410730
مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: این انقلاب اسلامی به آسانی به ثمر نرسیده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شامگاه سه شنبه آیت الله العظمی نوری همدانی در اجتماع باشکوه مردم ورامین در مصلی صاحب الزمان(عج) این شهرستان اظهار داشتند: از اینکه برای بنده توفیقی حاصل شد که به دعوت حضرت آیت الله محمودی امام جمعه محترم و سایر ائمه جمعه و فرمانداران و فرماندهان سپاه عزیز به این شهرستان سفر کرده و به دیدار مردم ولایتمدار، متعهد، متدین ورامین آمده که از لحاظ پیشتازی در انقلاب امتیاز مخصوصی دارند، خرسندم.

مرجع عالقیدر جهان تشیع افزودند: مردمی که با تقدیم ۱۴۰۰ شهید و ۳۰۰۰ جانباز نام خود را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کردند و من از حضور در میان مردم متدین و ولایتمدار ورامین بسیار خرسندم.

ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت رهبری در حکومت ادامه دادند: ضروری ترین نیاز انسان ها آن است که یک حکومت، رهبری داشته باشند که از سوی خداوند تعیین گردد و در علم حکمت و کلام یکی از مسائل مهم، موضوع امامت و رهبری است و همانطور که خداوند، نبی مکرم اسلام را معرفی می کند، ائمه معصومین را نیز معرفی می کند به همین خاطر منصب نبوت و رهبری مقدس و الهی است که باید از سوی خداوند تعیین شود.

امام معصوم مصون از خطا و اشتباه است

آیت الله نوری همدانی اضافه کردند: اولین ویژگی امام این است که معصوم بوده و از لغزش و گناه مصون باشد و دوم آن است که از جانب خداوند معرفی و سوم آنکه از دیگران افضل باشد که همه ائمه معصومین در زمان خودشان از سایر افراد افضل تر بودند.

ایشان عنوان کرند: در زندگی انسان بعد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ابتدا به حکومت برمی گردد و حکومت در بخش های مختلف زندگی تأثیر می گذارد به همین خاطر خداوند از ابتدای خلقت، نبوت و امامت را پشت سر هم قرار داده تا انسان سعادتمند شوند.

خطبه حضرت زهرا(س) بسیار بسیار پرمحتواست


این مرجع عالیقدر جهان تشیع تأکید کردند: علمای دین اسلام از راه علم کلام ومناظره، فصلی را گشودند تا ثابت کنند حقانیت رهبری فقط برای ائمه است و از طرف دیگر علمای ما کتاب هایی مانند الغدیر و مراجعات را نوشتند و از راه استدلال و برهان، حقانیت این موضوع که حکومت و هدایت از آن امام است را ثابت کردند و اولین شهیده این راه حضرت صدیقه طاهره(س) است.

ایشان متذکر شدند: اولین کسی که در این مسیر تا مرز شهادت رفتند این بانوی بافضیلت بودند و خطبه حضرت زهرا(س) بسیار بسیار پرمحتوا بوده و لازم است همه ما به این خطبه توجه کنیم زیرا ایشان حماسه های بزرگی را در این خطبه بیان داشتند.

آیتت الله نوری همدانی اضافه کردند: وصیت حضرت زهرا نیز دارای رموز است و این بی نشانی قبر این بانو معنا و مفهوم بسیاری دارد و نشان دهنده غربت و مظلومیت این بانو محسوب می شود.

مردم تا پیش از انقلاب اسلامی از مکتب اهل بیت دور بودند

ایشان عنوان کردند: دشمنان تلاش کردند که حکومت را از اهل بیت بگیرند و این موضوع ادامه پیدا کرد و فقط حضرت علی(ع) پنج سال به حکومت رسیدند و جنگ های متعددی را سپری کردند و پس از آن حکومت از ائمه معصومین گرفته شد و تمامی حکومت ها بر خلاف جریانات اسلام شکل گرفتند.

این مرجع تقلید افزودند: وقتی حکومت به سوی سلطنت و شاهنشاهی رفت، مردم دچار استبداد سلاطین شده و رژیم ارباب و رعیتی ایجاد شد و حاکمان به لذت خود می رسیدند و مردم در فقر مالی و فرهنگی به سر می بردند و همین امر باعث عقب ماندگی مسلمانان شد.

ایشان اظهار داشتند: از طرف دیگر عوامل ذکر شده باعث سلطه کشورهای مستکبر بر کشورهای اسلامی شد و هر روز کشورهایی نظیر روسیه و انگلیس در این مناطق حضور پیدا کردند که کشور ما هم در این زمینه شاهد حضور کشورهای بیگانه بود.

امام راحل توانستند ولایت و جکومت را با هم پیوند دهند


این مرجع عالیقدر ادامه دادند: در طول این مدت، مردم از حکومت اهل بیت دور افتادند و زیر سیطره استبداد و استکبار قرار گرفتند و دچار انحطاط و سقوط و عقب ماندگی شدند اما مردم متدین ایران از این مسأله رنج می بردند و اعتقاد داشتند که حکومت برای اهل بیت است تا اینکه خداوند یک فقیه فرزانه و یک عارف حماسه آفرین و یک فریادگری که فریاد همه فریادزننان جهان را در دل داشت به این موضوع پایان دادند.

ایشان متذکر شدند: انقلابی که امام راحل رهبری کردند به دلیل اخلاص و توکل بسیار منحصر به فرد ایشان بود که توانست حکومت و ولایت را به سوی مکتب اهل بیت بازگرداند و قرنها حکومت با ولایت جدا بود و انقلاب اسلامی این دو موضوع را به هم پیوند داد و این قدرت به امام راحل از سوی خداوند متعال اعطا گردید.

انقلاب اسلامی به آسانی به ثمر نرسیده است


وی یادآور شدند: این انقلاب اسلامی به آسانی به ثمر نرسید بلکه انبیا نیز زمانی که می خواستند حکومتی را تریب دهند، مردم را با خود همگام کرده و به همراه مردم برای سرنگونی نمرودها و ابوجهل ها اقدام کردند و امام راحل نیز ابتدا مردم را بیدار کردند.

آیت الله نوری همدانی اضافه کردند: اساس انقلاب اسلامی ایران بر سه رکن اسلام و مردم و ولایت فقیه استوار است و تا این سه رکن باقی می باشد، انقلاب برقرار است و در رأس این ممکلت، آیت الله خامنه ای با قدرت به کار خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به حوادث سال ۵۶ گفتند: در سال ۵۶ روزنامه اطلاعات یک مقاله ای درباره اهانت به امام راحل نوشت و شاه تصور می کرد که با تبعید شدن امام، جای خود را محکم کرده است به همین خاطر انتشار این مقاله سبب تعطیلی حوزه های علمیه و بازار شد و امام به ماه و خورشید و طرف مقابل را به سگ شبیه گردیدند و مردم قم به سمت حرم حرکت کردند و عده ای در این تظاهرات به شهادت رسیدند.

جنبش وال استریت به برکت انقلاب اسلامی است


این مرجع تقلید ادامه دادند: امام مستضعفان را بیدار و آزادی خواهان را متحد کرده و روز به روز این حرکت پیشرفت می کند و انقلاب در کشورهای دیگر نظیر مصر، تونس، یمن وبحرین و سایر مناطق به برکت نهضت امام راحل بوده است

ایشان اضافه کردند: جنبش وال استریت و جنبش ۹۹ درصد مقابل یک درصد به برکت انقلاب اسلامی است که روز به روز بر ابعاد آن افزوده می شود.

آیت الله العظمی نوری همدانی در پایان سخنان خو دبا اشاره به سابقه آشنایی خود با امام جمعه ورامین اظهار داشتند: آشنایی ما با آیت الله محمودی به پنجاه شصت سال پیش بازمی گردد و ایشان از لحاظ علم و معلومات، خدمات انقلابی و تقدیم یک فرزند در راه انقلاب برجسته هستند و خون مطهر شهدا برای همه ما این پیام دارد که راه آنان ادامه یابد.
https://jahannews.com/vdcc1xq0x2bqsm8.ala2.html
jahannews.com/vdcc1xq0x2bqsm8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *