سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

حمایت بیمه از تجهیزات مدرن پزشکی

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 430837
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تحت پوشش قرار دادن دستگاههایی که به تشخیص سریع و به موقع بیماری کمک می‌کنند به نفع سازمانهای بیمه‌گر است و باید بیمه شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رسول دیناروند در خصوص عدم حمایت‌ بیمه‌ای از تجهیزات جدید مثل دستگاه‌های تست قند خون و نوارهایی ‌که متخصصان بر نقش آن‌ها در کنترل بیماری نیز مهر تائید می زنند گفت: این واقعیت است که سازمان‌های بیمه‌گر در حالی که بیمه داروهای دیابتی‌ها را پذیرفته‌اند دستگاههای تست قند خون و نوارهای آن را مشمول حمایت خود قرار نداده اند اصولا هم بر اساس سنتی رایج، بیمه ها کمتر حمایت از خدمات جدید را می پذیرند.

وی افزود: ولی اعتقاد راسخ ما این است که سود و منفعت سازمان‌های بیمه‌گر، تسریع در تحت پوشش قرار دادن دستگاههایی است که به تشخیص زودتر و به موقع بیماری کمک می‌کند زیرا با این اقدام آگاهانه هزینه‌های دیگرشان کاهش می یابد.

دیناروند در توضیح بیشتر بیان داشت: اگر قند خون فرد دیابتی کنترل نشود، هزینه مالی‌اش برای بیمه و نظام سلامت بمراتب بیشتر از زمانی است که بتواند قند خونش را مدیریت کند.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی که از ثمر ندادن تلاشهای انجمن دیابت ایران و انجمن‌های اطلاع‌رسانی و آموزشی برای متقاعد نمودن بیمه در راستای مشمول حمایت قرار دادن دستگاههای مذکور حکایت داشت و همچنین چگونگی حمایت سازمان غذا و دارو از این پیشنهاد اظهار داشت: از آنجا که سازمان‌های بیمه‌گر زیرمجموعه وزارت بهداشت نیستند و ما تنها یک عضو در شورای عالی بیمه هستیم صرفا می توانیم در حد یک رأی از این پیشنهاد حمایت نماییم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *