جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

'گلشیفته' مصری در آستانه محاکمه +عکس

يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 231333
"علیاء ماجده المهدی" در اقدامی شبیه گلشیفته فراهانی البته با شدت غیراخلاقی بالاتر، عکس های برهنه‌ای از خود را در وبلاگش قرار داده بود.
به گزارش جهان، سایت فارسی شبکه العربیه نوشت: «دادگاه کیفری مصر به عدم صلاحیت خود در رسیدگی به پرونده اتهامی "علیا ماجده" و دوستش "کریم عامر" حکم داد.»
 
اکنون دادگاه جنایی، پرونده این دو متهم را به دایره دیگری احاله داده است. بنابراین اولین جلسه محاکمه آن ها روز 4 ژوئیه آینده برگزار خواهد شد.
 
العربیه خاطرنشان کرد: «سه خبرنگار علیه علیا ماجده و کریم عامر به اتهام "توهین به ادیان" و "اشاعه فحشا" شکایت کرده بودند. آن ها همجنین علیا را به اعمال مخالف عفت عمومی و مخل آداب از راه انتشار عکس های برهنه متهم کرده بودند. اتهام انتسابی به کریم عامر هم عبارت است از "نشر اندیشه های تندروانه علیه دین بر روی اینترنت" و "توهین به روحانیت".»

به گزارش جهان‌، "علیاء ماجده المهدی" که ظاهرا در جریان انقلاب مردم مصر حضور داشت، سال گذشته در اقدامی شوک آور و غیراخلاقی عکس های برهنه‌ای از خود را در وبلاگش قرار داد.

وی بر بالای عکس ها عنوان «هنر برهنه» را قرار داده و این کار خود را «جنبش آزادی آنلاین» نامگذاری کرد. 

عضو سازمان امنیت رژیم مبارک 
 
او به علاوه وبلاگ شخصیش، یک وبلاگ را با دوست پسرش که «کریم عامر» نام داشت، اداره می کرد. او در این وبلاگ این شعار را نوشته است: «مصر نه عربی است نه اسلامی، فقط مصری است.» کریم عامر که تاکنون به اتهام به تمسخر گرفتن ادیان چندبار زندانی شده، پیش تر الحاد خود را اعلام کرده است. 


 
طالرق الخولی، سخنگوی جنبش ۶ آوریل مصر، عضویت علیاء و دوست پسرش را در این گروه رد و عنوان کرد: علیاء عضو سازمان امنیت نظام سابق مصر بوده و اکنون درصدد تخریب جوانان جنبش ۶ آوریل در میان مردم است. 
 
صدها کامنت و دریده شدن پرده حیا 
 
اقدام علیاء در منتشر کردن تصاویر برهنه خود، فضای مصر را تحت تاثیر خود قرار داد. شبکه های مجازی واکنش گسترده ای به آن نشان دادند و چند شبکه تلویزیونی غربی برنامه هایی برای بررسی این پدیده پخش کردند. 
 
اما شماری از رسانه های بین المللی از جمله روزنامه واشنگتن پست اقدام به انتشار مطالبی درباره علیاء و اقدام او کردند و این حرکت را «انقلاب» در جهان عرب توصیف کردند. 
 
واکنش های منفی به اقدام این دختر افراطی تا جایی پیش رفته که حتی صفحه ای در فیس بوک نیز پایه گذاری شد با نام «ملت می خواهند علیاء ماجده المهدی اعدام شود». این صفحه تنها در یک روز ۹۰۰ عضو جذب کرده است. 
 
به گفته محمد شعیر، نویسنده و روزنامه نگار مصری علیاء با اقدام خود "پرده حیا" را در جوامع عربی درید. 
 
اما انقلابیون مصری و بویژه مسلمان از اقدام غیراخلاقی علیا به خشم آمدند و او را به پیروی از خواسته مخالفان انقلاب و تلاش برای انحراف در انقلاب مردم مصر متهم کردند. به اعتقاد آنان مخالفان انقلاب مصر در تلاشند که این مفهوم را القا کنند که "انقلابیون مصر برای برهنه شدن به خیابان آمده اند."

گفتنی است پیش تر منابع نزدیک به گروه های سیاسی اسلام ستیز و سکولار با انتشار تصاویری ساختگی مدعی شده بودند که اسلامگرایان افراطی مصر علیا ماجده را به قتل رسانده اند!

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بنام خدا این تاپیک را برای رضای خدا و عدم اشاعه فحشاء حذف کنید