پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

بومی‌سازی محل خدمت سربازان در ارتش

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 381139
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان از اجرای طرح بومی‌سازی محل خدمت سربازان ارتش خبر داد و گفت: در راستای این طرح سربازان هر شهر در منطقه خود خدمت کنند و نگرانی خانواده‌ها و جوانان در این حوزه برطرف می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امیر کیومرث‌شرفی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: مسئولیت هماهنگی و برنامه‌ریزی برنامه‌های دفاع مقدس در نیروهای مسلح امسال بر عهده ارتش است و برنامه‌های متنوعی برای این هفته با نامگذاری‌های خاص پیش‌بینی شده است.

وی گفت: امروز نخستین برنامه با صبحگاه عمومی که تمرین اصلی است، آغاز شده و رژه نیروهای مسلح، نظم و انضباط و اقتدار و هماهنگی یگان را به تصویر می‌کشد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ استان کردستان به سایر برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: تجلیل از سربازان یگان‌ها با اهدای لوح تقدیر و جوایز، دیدار پیشکسوتان نیروهای مسلح در دفاع مقدس با نماینده ولی‌فقیه در کردستان با ارائه گزارش فعالیت های این ارگان و میزان آمادگی آنها در دفاع از میهن اسلامی ایران، نمایش ادوات جنگی نیروهای مسلح استان در بلوار آزادگان سنندج و نواختن زنگ مقاومت در مدارس از جمله برنامه‌های نیروهای مسلح در طول هفته دفاع مقدس است.

وی گفت: برگزاری مسابقات تیراندازی و قوی‌ترین مردان با شرکت نیروهای مسلح در سطح استان در ۲ مقطع زمانی، غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از بانوان محجبه نمونه که با حفظ حجاب خود، برای خون شهدا حرمت قائل می شوند و برگزاری همایش پیاده روی از دیگر برنامه‌های نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس است.

امیر شرفی برگزاری ۱۸ برنامه ورزشی را نیز از جمله برنامه‌های معین شده در هفته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: برنامه‌های ورزشی در رشته‌های تیراندازی، فوتبال، بسکتبال و کشتی در ‌هفته دفاع مقدس در نیروی زمینی و لشگر برای نونهالان، جوانان و بانوان در نظر گرفته شده ‌که به نفرات اول تا سوم به صورت فردی و تیمی جوائزی اهدا می‌شود.

وی به تشریح دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خروج ایادی استکبار از ایران، غرب به فکر ایجاد چالش در ایران افتاد و به همین دلیل رژیم بعث عراق را آماده نبرد با میهن اسلامی کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۲۸ استان کردستان خاطرنشان کرد: در حمله عراق به ایران، تاکنون اسناد همکاری ۲۰ کشور با رژیم بعثی کشف شده است.

وی افزود: در آغاز جنگ تحمیلی، انقلاب ایران نوپا بود و پادگان های ارتش نیز حالت نیمه تعطیل داشتند که فروردین سال ۵۹ تا ۳۱ شهریور همان سال ۶۷۳ مورد تجاوز مرزی به ایران رخ داد.

امیر شرفی خاطرنشان کرد: ‌با این اوصاف، باز هم مرزهای ایران خالی از نیروی نظامی نبود و توانستیم در برابر تجاوزات دشمن مقاومت و پایداری کنیم.

وی گفت: پس از عزل بنی صدر و حذف حاکمیت لیبرال‌ها، امام(ره) فرماندهی کل قوا را به دست گرفتند و ایشان با درایت خود و اتکاء به ۳ محور اسلام، امام و مردم و تکیه بر جوانان مومن و متعهد توانست اراده خود را به دشمن تحمیل و غالب کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۲۸ استان کردستان با یادآوری اینکه در ۳۰۰ سال گذشته با وقوع هرجنگی بخشی از خاک ایران به دست دشمنان افتاد، خاطرنشان کرد: ‌در هشت‌ سال دفاع مقدس با وجود ابرقدرت‌ها در کنار رژیم بعثی، دشمن نتوانست حتی به یک وجب از خاک ایران دست یابد.

وی ارزش و احترام امروز که دنیا برای ملت اسلامی ایران قائل است را نتیجه مقاومت و ایثار ۸ سال دفاع مقدس دانست و گفت: امروز مقاومت ملت فلسطین به تاسی از مقاومت ۸ ساله ایران در دوران دفاع مقدس است؛ همچنین بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و خاورمیانه ‌از همان دوران نشأت می‌گیرد.

امیر شرفی افزود: نظام سلطه امروز از دخالت نظامی ناامید شده و به جنگ‌های نیابتی و غیرمستقیم روی آورده است که با پرورش و آموزش گروه‌هایی که می‌خواهند در منطقه چالش ایجاد کنند، وارد میدان شده است.

وی بر زنده نگهداشتن یاد شهدا و دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید نسل‌های آینده درس مقاومت و ایثارگری را بیاموزند و با توجه به این که دفاع در برابر باطل همیشه وجود دارد‌، در مقابل استکبار در آینده بتوانند ایستادگی کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۲۸ استان کردستان با اعلام اینکه نیروهای مسلح آمادگی دفاع از مرزهای ایران را برابر تجاوزهای دشمن دارند، افزود: امن‌ترین مرزهای جغرافیایی در منطقه امروز متعلق به ایران بوده و این امنیت در سایه حضور فعال و همیشه آماده نیروهای مسلح در مرزهای کشور است.

امیر شرفی در بخش پایانی سخنان خود از اجرای طرح بومی‌سازی محل خدمت سربازان ارتش خبر داد و گفت: در راستای این طرح سربازان هر شهر در منطقه خود خدمت می‌کنند و نگرانی خانواده‌ها و جوانان در این حوزه برطرف می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *