جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مردم یمن پیروزی خود را جشن گرفتند

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب: 381733
مردم سراسر یمن بویژه شهر صنعا پایتخت این کشور امشب با آمدن به خیابانها و برگزاری مراسم نورافشانی، پیروزی جنبش و انقلاب مردمی مسالمت آمیز خویش را جنبش گرفتند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مردم سراسر یمن بویژه شهر صنعا پایتخت این کشور امشب با آمدن به خیابانها و برگزاری مراسم نورافشانی، پیروزی جنبش و انقلاب مردمی مسالمت آمیز خویش را جنبش گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جنبش انصار الله یمن، مردم یمن دوشنبه شب با برگزاری مراسم نورافشانی، شادمانی خود را به خاطر پیروزی انقلاب عظیم خویش جشن گرفتند.

این مراسم نور افشانی به همت کمیته سازماندهی انقلاب مردمی به مدت بیش از یک ساعت برگزار شد.

دولت یمن و جنبش «انصارالله» و جریان‌های سیاسی این کشور شب گذشته در نهاد ریاست‌جمهوری یمن توافقنامه صلح و شراکت ملی را با توجه به نتایج کنگره گفت‌وگوی ملی امضا کردند.

مردم یمن از پنج هفته پیش جنبش اعتراضی و مسالمت آمیز خود را برای برآورده شدن سه خواسته اصلی شامل "سرنگونی دولت فاسد، لغو دستور آزادسازی حامل‌های سوخت و اجرای نتایج کنفرانس گفت‌وگوی ملی" این کشور آغاز کردند که رهبری این حرکت گسترده مردمی را جنبش انصارالله به‌عهده داشت.

درپی این اعتراضات، مذاکرات بین انصار الله به نمایندگی از مردم و نهاد ریاست جمهوری یمن آغاز شد که چند دور مذاکرات به نتیجه نرسید و سپس مذاکرات با میانجیگری جمال بن عمر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن بین دوطرف از سرگرفته شد. همزمان حکومت یمن دستور برخورد نظامی با معترضان تحصن کرده در مقابل وزارتخانه ها و مقر نخست وزیری در شهر صنعا را صادر کرد که در جریان آن شماری کشته و زخمی شدند.

در پی این حملات به معترضان مسالمت جو، نیروهای مردمی تحت رهبری انصار الله توانستند مراکز دولتی به اختیار خود در آوردند و سپس توافقنامه یاد شده بین دوطرف به امضا رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *