سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۱
۷۸

اشاره هاشمی به نزدیکانش برای آغاز یک عملیات سیاسی/ دلایل علنی‌تر شدن یک راهبرد

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب: 387836
چند روز قبل وقتی اعضای باقیمانده از حزب اعتماد ملی به دیدار آقای هاشمی رفتند وی در بخشی از سخنان خود مطلب مهمی را بیان کرد.
اشاره هاشمی به نزدیکانش برای آغاز یک عملیات سیاسی/ دلایل علنی‌تر شدن یک راهبرد
گروه سیاسی جهان نيوز ـ به نظر می رسد این مطلب درباره بخشی از طراحی دلخواه سیاسی وی برای انتخابات مجلس باشد که بدین ترتیب راهبرد خود را علنی کرده است.

هاشمی رفسنجانی در جمع اعضای حزب اعتماد ملی تاکید کرد: اگر شرایط برای تشکیل احزاب بزرگ فراهم نیست، احزاب کوچک همسو و هم‌فکر می‌توانند با تشکیل جبهه در جهت نهادینه شدن دموکراسی تلاش کنند.

در همین حال صادق زیبا کلام از نزدیکان آقای هاشمی رفسنجانی و از فعالان سیاسی اصلاح طلب در توضیح این اظهارات در گفتگو با یکی از پایگاه های اینترنتی اصلاح طلب اظهار داشت: هاشمی معتقد است که در این دوره تاریخی نمی شود احزاب بزرگ تشکیل داد و فعالیت حزبی در کشور را نهادینه کرد. پس بیایید کنار یکدیگر در قالب یک جبهه سیاسی فعالیت سیاسی مشخص داشته باشیم.

زیباکلام تاکید کرد: جبهه سیاسی می تواند به غیر از احزاب و گروه های اصلاح طلب و میانه روی اصولگرا که به تنهایی نمی توانند تاثیر چندانی داشته باشند، با حضور شخصیت های همچون آقایان سید محمد خاتمی، علی اکبر ناطق نوری، سید حسن خمینی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، محمدرضا عارف و سایر شخصیت های اصلاح طلب و اصولگرای میانه تشکیل شود.

وی ادامه داد: این جبهه می تواند خواست های کوتاه مدتی داشته باشد و برای آن احزاب و گروه هایی که گردهم آمده اند فعالیت کنند از جمله برای پیروزی در انتخابات، یا می خواهند در موضوع خاصی تاثیرگذاری داشته باشند.

در این باره اما نکات دیگری نیز قابل تامل است:

الف: تشکیل جبهه بیشتر، واکنشی به موضوع وحدت اصولگرایان که اخیرا با نشست هایی میان چهره های اصولگرا پر رنگ شده، تلقی می شود. هاشمی تنها راه مقابله با وحدت اصولگرایان حتی مقابله با بخش هایی از حاکمیت را، تشکیل یک جبهه می داند که همه طیف ها حتی بخش هایی از فعالان فتنه به راحتی در آن حضور داشته باشند. تلاش برای بکارگیری برخی عناصر هتاک به امام تا دیدار با باقیمانده های حزب فتنه گر اعتماد ملی در همین راستا صورت می پذیرد.

ب: طی چند ماه اخیر تلاش زیادی در برخی رسانه ها انجام شد تا منش سیاسی آقای هاشمی به عنوان فردی فراجناحی، مبدع اولیه جریان اعتدال در کشور و رهبر احزاب و جریانات سیاسی میانه رو، یکبار دیگر پر رنگ شود. این اقدام رسانه ای که با چشم انداز انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام می شود گرچه در کنار آقای هاشمی از آقایان خاتمی ،ناطق نوری، سید حسن خمینی و تحت شرایطی از عارف نیز به عنوان اضلاع اتحاد برای رسیدن به مجلس میانه رو نام می برند ولی بیشترین نقش را به هاشمی در این میان می دهند. به تعبیر دیگر هاشمی به عنوان تکیه همه این جریان ها مطرح می شود.

ج: آقای هاشمی با اشاره مستقیم به تشکیل یک جبهه عملا تلاش کرد یک بار دیگر به عنوان نخ تسبیح مدعیان اعتدال عمل کند. زیرا به اعتقاد اطرافیان آقای هاشمی، در این جبهه، آقای خاتمی تنها قسمتی از این جریان ـ بخشی از اصلاحات ـ و آقای ناطق نوری هم قسمت دیگری ـ بخشی از اصولگرایان ـ را می توانند هدایت کنند و آقای هاشمی تنها شخصیتی است که بر هر دو طیف میزانی از تاثیرگذاری را قائل هستند. تعدادی از نزدیکان هاشمی نیز تنها برای آقای سیدحسن خمینی نقش نمادین قائل هستند. نزدیکان آقای هاشمی معتقد هستند، او تنها شخصیتی است که می تواند با هزینه کمتر و مقاومت بیشتر در مقابل هجمه های احتمالی، جبهه رنگارنگی از جریانات و شخصیت های مختلف سیاسی شکل بدهد. بدین ترتیب هاشمی با اشاره علنی به تشکیل جبهه سیاسی عملا پاسخ مثبت به تلاش نزدیکانش برای محوریت بخشیدن به وی در انتخابات مجلس داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نعیمی
هر آنچه ایشان حکم کنند. نام ایشان و خاندان محترمشان تا قرن ها بر تارک این دیار خواهد درخشید و آیندگان همچون کوروش و داریوش از آنان به بزرگی یاد خواهند کرد.
یقینا آیندگان از او وخاندانش سخن خواهند گفت چنانکه از م... وخاندانش سخن می گویند...
Iran, Islamic Republic of
کلی خندیدم
کوروش و داریوش هرچند خوشنام نیستند اما ایشان قطعا از انها بد نام تراست
کوروش خوش نام نیست؟ میتونی بگی کی خوشنامه؟ ...
کوروش کبیر
کوروش گاری چی
Iran, Islamic Republic of
اگر کورش خوش نام نبود در قرآن نمی آمد هر چه داریم از اوست ...
م.د
United States
بعضی ها این دوره از انتخابات خبرگان اگر تونستند پشت گوششون رو ببینن مجلس خبرگان رو هم می بینن.مردم حواسشون هست.منم جز همین مردمم.
مرید هاشمی هستی باش ، لاافل از خاندان محترم !! فاکتور می گرفتی !
ناشناس
چناب نعیمی! از نظرت فهمیدم بالای 65 سال سن داری و ...
@
سال 84 که یادتان نرفته ؟ پس شعور ملت را دست کم نگیرید.
فاطمه
United States
توهم خود بزرگی داشتن ...
مجتبی
او وخاندانش تا بین اصولگرایان نفوذی دارند واختلاف میاندازن نامشان هست
نکنه شغلت ُ تحریف کردن تاریخه ؟
سید مهدی
به افتخارت با جنین سخنرانی ...
Iran, Islamic Republic of
کدوم خاندان محترم نکنه منظورت فائزه است
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
....همه آرمانهای جوانان ایرانی که برای اعتدال ایران و ایرانی از جان و مال و خانواده گذشتند
نصیر نعیمی
مخاطبین گرامی، ضمن آرزوی سلامت و شادکامی برای شما، هدف از درج این پیام فقط القاء حس چندش در کنار شکاندن رکورد بیشترین منفی می باشد.لطفا جدی نگیرید!
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش آیندگان از این خاندان جهت شرکت فعالانه در ف... یاد خواهند نمود...
زکی...
عمید سرآمد
باید مراقب باشید که دو قطبی با هاشمی ایجاد نشه. این دو قطبی به نفع نظام نیست و افرادی مثل احمدی نژاد دوست دارن این دو قطبی رو.
هاشمی دوست داره باایجاد این دو قطبی احمدی نژاد رو بیاره توی میدون و اون رو حریف اصلی خودش معرفی کنه در صورتی که اصولگرایان باید نشون بدهند که رقابتی با هاشمی ندارند و رقیب آنان اصلاح طلبانی هستند که ساختارشکنی کرده و میخواهند به قدرت بازگردند.
چی گفتی؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
... تو هم شنفتي ؟؟؟؟
مجید مجد
یه سوال چرا اصلاح طلبان دهه هفتاد چشم دیدن حاجی خاطره رو نداشتن ولی الان براش یقه چاک می کنن و رگ گردن می زنن بیرون؟؟؟
رقیه مرادی
فقط به خاطر پول و خاطره و منافع!
علت اینکه اصولگرایان چنین نامی برای خودشون انتخاب کردند این بودند که مشخص بشه اصلاح طلبان به هیچ اصولی پایبند نیستند... روزی رو میبینم که به جبهه پایداری هم ابراز تمایل (!) میکنن
نمیتونن یعنی هر چقدر زور بزنن نمیشه
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
براي اينكه از اربابان انور آبي شون دستور دارن فعلا"‌از هاشمي حمايت كنن . همانطور كه قبلا"‌ دستور داشتند باهاش مخالفت كنند . شما سازمان سيا و پنتاگون و m16 را دست كم گرفتيد ؟
يه موقع داعش ايجاد مي كنند و همه جوره حمايت مي كنند يه موقع هم مخالفت مي كنند حسب ظاهر باهاش به نبرد بر مي خيزند .
میلاد
به نظرم قضایای اخوی ایشون و اون کوچولوی حزبشون که نویسنده هم هست بی ربط نیست
United States
بابا این قماش فقط به فکر منافع خودشون هستند نه خدمت به مردم
چراغعلی
این کاش فقط منافع بود ولی شک نکنید که برای امنیت ..... شب وروز ندارند
حسین
Iran, Islamic Republic of
«ه.... تنها راه مقابله با وحدت اصولگرایان حتی مقابله با بخش هایی از حکومت جمهوری اسلامی را، تشکیل یک جبهه میداند که همه طیف ها حتی بخش هایی از {فعالان فتنه} به راحتی در آن حضور داشته باشند»!! جای تاسف است! آدم یاد طلحه و زبیر می افتد!
متین
اگر اصولگرایان متحد شوند و بر یک لیست واحد به توافق برسند ، کاری از حاجی خاطره و نوچه هایش ساخته نیست . البته ، صد البته نباید از مکر و حیله دشمن غافل شد ...!!!!
امان از این ام الف...
این راهبرد رو مردم متوقف می کنند.مطمئن باشید
صادق
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت:
اینقدر نگران نباش و پیام های دوستداران هاشمی و روحانی را هم منتشر نمائید .
با توجه به نظر غالب مردم ایران در انتخابات گذشته و پیام معنا دار ملت ایران ،اکثریت مجلس بعدی متعلق به حامیان دکتر روحانی و آقای هاشمی رفسنجانی خواهد بود.
چراغعلی
اولآ دیدیکه منتشر کرد ولی باور کن سایت های اصلاح طلب ها حتی یک نظر مخالف را منتشر نمیکنند وسرگرمی و خنده ما با دوستان این شده که ده نظر مخالف یه این سایت ها میدیم و چاپ نمیشه و بعد یک نظر موافق میدیم در نیم ثانیه چاپ میشه و باعث خنده و نشاط مارا فراهم میکنه توهم امتحان کن و بخند
سید مهدی
... .. نبادا اوقاتت تلخ بشه نازنین !!
صادق
Iran, Islamic Republic of
با سپاس و تشکر از مدیریت محترم سایت .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مگه هنوز براشون دوستداراني باقيمانده ؟؟؟
فارض
جهان نيوز !
چرا اينقدر از انتشار نظرات مخالف وحشت دارى؟ مگه ميشه با سانسور و پشت هم اندازى برنده شد؟ ...
آقا نظر خودت رو بگو بالأخره نهایتاً با جرح و تعدیل مینویسن. متأسفانه یک عده ای از دوستان شما (؟) چنان متن آغشته به ناسزایی مینوسن که بخوای پاکسازی کنی، کلاً به جز حرف ربط چیز دیگه ای ازش نمیمونه
فارض
ببين جهان!
من ميگم شما جهان نيوزيها سانسورچى هستيد بهتون برميخوره! سطر آخر كامنتى كه براتون فرستادم سانسور كرديد، بالا رو ملاحظه كن! من نه به شما نه به كس ديگر هيچ اهانتى نكردم چرا سانسور؟
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
بصیرت داشتن حکم می کند که بشکلی با حجه الاسلا م ه... مواجه شد که افراطیون اصلاحاتی وبه تبع ان جریانات معاند وضد انقلاب سعی دارند اقای ه... را از انقلاب بگیرندو ایشان را به نفع خود مصادره کنند.اینکه گفته می شود ایشان با عوامل فتنه 88سرو سری دارد صحیح نیست.در اذهان مردم ما اقای ه... همان ه... انقلابی دهه شصت است وبهتر است خودشان هم در مخدوش نشدن این چهره سعی وافر داشته باشند.
سید مهدی
گروهبان وظیفه هستی یا نه ثابت و پیمانی ؟؟
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
اسمم گروهبانه.نه از اون گروهبانهای نظامی .فامیلی ام کرسنت اونقدر به قراردادهای نفتی وضرر وزیانی که عواملی چون ز.. وم.ه از طریق استات اویل وکرسنت به این مملکت اسیب زدند .برای همیشه تغییر نام دادم .وتونظرات به این نام ظاهر می شم تا مردم هیچوقت این صدمه به کشور روانقلاب را فراموش نکنند.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
وقتي ابر هاي نفاق كنار بره و نگفته ها گفته بشه معلوم ميشه كه آقاي ... از اول هم با جريانات معاند و ضد انقلاب اونور آبي و افراطيون اصلاحاتي دستشون تو يك كاسه بوده ...
باور کن ما هم دوست داریم اینطوری فکر کنیم اما هر کاری میکنیم نمیتونیم
Germany
......واقعا مگه حرف اسلام و قرآن یکی نیست؟ پس حزب چرا؟ بهتر بود به جای انتخابات حزبی انتخابات تخصصی انجام می شد یعنی مردم برا مثلا مجلش شورا 50 تا مهندس عمران/50 تا پزشک/50 تا مهندس کشاورزی/50 اقتصاد دان و.... انتخاب می کردند و تصمیم گیری در هر یک از این حوزه ها با رای همان 50 نفر که در اون امر تخصص داشتند انجام می شد.شورای نگهبان هم بررسی می کرد با قوانین اسلام مغایرت نداشته باشه...
باید مواظب بود که جریان اسید پاشی استارت یک فتنه اجتماعی باشد چون بعضی برایشان فتنه راه انداختن مقدمه قدرت است.
زنده باد هاشم که اگر نبودی...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
آب از آب تكان نميخورد .امتحانش ضرر نداره !!!...
عیسی
.... برای همیشه به زباله دانی تاریخ رهسپار بشی...
تمنایی
Iran, Islamic Republic of
کور شه چشمتان که نمی تونید نور هاشمی عزیز را ببینید!!
Iran, Islamic Republic of
نه بابا نکنه ایشون هم حاله نور دارن ما بی خبریم
نور دارند منتها از نوع نور مشعل.
Iran, Islamic Republic of
خدایا عاقبت بخیری نعمت بزرگی است اگر تاریخ را بخوانیم باید عبرت بگیریم که چه خوب هایی که عاقبت به شر شدند
به کجا چنین شتابان مگر یک انسان چند سال دیگر عمر می کند که این همه برای دنیا دست و پا می زند.
Iran, Islamic Republic of
تو چرا می سوزی؟ مگه چیزی بهت می ماسه؟؟؟!!
کلا قماش شماها ادبیاتشون اینطوریه
اما فعلا که نورش تو رو کور کرده!!!
Iran, Islamic Republic of
شي داداش ؟!
شي گفتي ؟!
شي فرمودي ؟!
شي بيان كردي ؟!!
شووٓر ننه !؟
بد بختى از اين بالا تر نميشه ، كه يه مشت مرفهين بيدرد وبى
... اجنبى پرستِ ...،!!! هوا خواه كسى بشن، كه
روزى داعييه انقلابى بودن و مجاهد بودن داشت !!؟؟
عٌجب و خود بزرگ بينى، انسان رو چنان مسخ ميكنه ...
شادی فارس
عجب خاندان بی حاشیه و بزرگواری دارند ایشان! ...
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
جدا" !!!!!
پاشون هم به كلانتري دادگاه باز نشده !!!!
در تجمعات ضد انقلابي هم اصلا"‌ ديده نشدند !!!!
فقط تو اين جور شلوغ پلوغي ها ميرن ساندويچي چيزي بخورن همين !!!!!!؟
حاشیه میخوان چی کار؟!!! اینا خودشون متن هستن!
Iran, Islamic Republic of
بوی فتنه ای دیگر در راه است...
و بوی 9 دی دیگر
م
Iran, Islamic Republic of
باسلام
دوباره دو برداشته است
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
مشکلی نیست ...
فعلا که سه است
Iran, Islamic Republic of
آخر افشاگری بوداا
Iran, Islamic Republic of
نگفته علنیش می کنه
Iran, Islamic Republic of
دلم خونه از بعضی ها و سیاست های بعضی ها
...
Iran, Islamic Republic of
شما بهتره به فكر پرونده 20 هزارصفحه اي ... آقازادتون باشيد ...
طفل معصوم ،20هزارتا که چیزی نیست!
درود وسلام خدا بر ايت الله هاشمي خارچشم مدعييان بصيرت
آیت الله؟! کسی میدونه کی رو میگه؟
خادم آل ه
Iran, Islamic Republic of
آل هاشمي خدمات بسياري به اين مردم و مملكت نموده اند مخصوصا" خدمات در فت...
هو الباقي .گيرم كه خلق را بطريقي فريفتي. ، بادست انتقام اللهي چه ميكني . او ميخواهد مسعولان نظام را جهت كوتاه امدن در حكم عادلا نه ،مهدي از اينده بترساند ازموني سخت براي قضاوت عادلانه.