جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

گزارش‌صوتی/نقاط‌ضعف‌و‌قوت مراسم‌اربعين

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۷
کد مطلب: 397033
با پايان مراسم بزرگ اربعين حسيني در کربلاي معلا، بيشتر زائران ايراني که در اين مراسم شرکت کرده بودند، به کشور باز کشتند. سازمان حج و زيارت اعلام کرد: تاکنون حدود يک ميليون و ۲۰۰ هزار نفر از زائران وارد کشور شدند و بازگشت زائران تا چند روز آينده به پايان مي رسد. امسال حضور زائران ايراني در مراسم پياده روي اربعين، افزايش چشمگيري داشت، به طوري که فراتر از برنامه ريزي ها و پيش بيني هاي صورت گرفته بود.
به گزارش جهان به نقل از پیک بامدادی واحد مرکزی خبر،

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


lمسعود
ولی واقعا برازنده نبود که خیل عاشقان حرم حضرت اباعبدالله ع که پس از یک سفر سنگین و نسبتا طولانی به میهن اسلامی وارد شده بودند با عدم استقبال ملت و دولت کشورمان شوکه بشوند.
مساله ای که به آسانی قابل حل بود و با فرستادن فقط یک اتوبوس از طرف هر نهاد دولتی که هیچ اختلالی در امور جاریشان ایجاد نمیکرد و حتی با اخذ وجه معقول از مسافران میشد که هیچ مسافر خسته ای در هنگام ورود آواره و بلاتکلیف نماند طوریکه بعد از ساعت ها این در و آن در زدن برای برگشتن به محل زندگی خود که بعضی حتی با همسرو فرزندان خردسالشان حضور یافته بودند مجبور شوند به سودجویی خودروهای کرایه شخصی تسلیم شوند و با پرداخت کرایه های کلان خود را مقصد برسانند و ...
امیدوارم مسافران اربعینی کربلای معلا که شاهد بسیج مردمی شیعیان عراق در خدمت جانانه به زوار کربلا در طول سفرشان بودند این کم لطفی تاسفبار دولت محترم و همچنین هم وطنان دوستدار اهل بیت علیهم السلام را با بزرگواری به دیده اغماض بتگرند.