جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برپایی«چادر عاشورا»دراستانبول+عکس

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 387133
با هدف تحکیم وحدت مسلمانان و احترام به اهل بیت(ع) در استانبول ترکیه چادر برادری عاشورایی در یکی از محله‌های شیعه نشین این شهر برپا می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، شیعیان محله تورگوتلو استانبول در آستانه فرا رسیدن ماه محرم اقدام به برپایی «چادر عاشورا» در این منطقه می‌کنند.

در خبری که رسانه‌های شیعی ترکیه منتشر کرده‌اند آمده است: با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده در منطقه خاورمیانه و خصوصا در ترکیه برای ایجاد درگیری‌های مذهبی و نیز حملاتی که به مساجد شیعیان در ترکیه در ماه‌های گذشته انجام شد شیعیان منطقه تورگوتلو استانبول همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و ایام عزاداری امام حسین(ع) چادری با نام «چادر عاشورا» برپا کرده و تمام ملت ترکیه فارغ از تعلقات مذهبی را به این چادر دعوت کرده‌اند.

این اقدام در جهت تحکیم وحدت مسلمانان و احترام به اهل بیت (ع) فارغ از تعلقات مذهبی راه اندازی خواهد شد و نشان می‌دهد که عاشورا و شهادت امام حسین(ع) تا چه اندازه می‌تواند در وحدت مسلمانان از تمامی مذاهب تاثیرگذار بوده و فتنه گری‌های دشمن در ایجاد تفرقه را خنثی کند.

این چادر از روز ۲۵ اکتبر تا روز عاشورا برپا بوده و پذیرای تمام افراد خواهد بود.


گفتنی است همه ساله و در ماه محرم چادر عاشورا در عزاداری شیعیان ترکیه برپا می‌شود و اهل سنت به زیارت چادر عاشورا می‌آیند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *