جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سروری در گفت وگو با جهان نیوز مطرح کرد:

پیروزی اوباما در انتخابات به نفع ما نیست

چرا برخی همه مشکلات را به تحریم‌ها نسبت می‌دهند؟
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 252736
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اختلافات میان قوای سه گانه و نامه نگاری های آنان در رسانه ها گفت: این گونه اقدامات فرش قرمز پهن کردن برای نظام سلطه است.
پیروزی اوباما در انتخابات به نفع ما نیست
به گزارش جهان، پرویز سروری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی جهان افزود: هشدار شدیدالحن رهبر معظم انقلاب اسلامی به سران قوا نمایان گر این است که ایشان احساس نگرانی و دغدغه از این محور دارند.

سروری اظهار داشت: یعنی در شرایطی که انقلاب اسلامی بهار اسلامی را پیش رو دارد و توانسته به پیچ تاریخی برسد و نقش و تاثیرگذاری را در هندسه سیاسی جهان ایفا بکند، از رفتارهای گروهی را ناخودآگاه می توان این تلقی را داشت که در مسیر مطالبات دشمن است.

وی خاطر نشان کرد: اینکه مسوولان از طریق رسانه ها با هم صحبت می کنند این سم مهلک است. زمانی که مردم در اوج مشکلات اقتصادی به سر می برند و نیازمند وجود انسجام و استحکام هستند، برخی مسوولان مشکلات مردم را نادیده می گیرند که این به شدت می تواند دغدغه های مردم را افزایش دهد و فرصت های انقلاب را به تهدید تبدیل کند. به تعبیری فرش قرمز برای نظام سلطه و جاده صاف کن نظام سلطه است.

نماینده سابق مجلس شورای  اسلامی تاکید کرد: مسوولان سهم مهمی در استحکام، انسجام، امیدواری و حرکت پیش رونده دارند و هشدار رهبر معظم انقلاب بر این بود که امروز در خط مقابل ایشان حرکت می کنند.

سروری تصریح کرد: نامه نگاری و طرح موضوعان این چنینی التهاب سیاسی را در جامعه افزایش می دهد و به شکلی می شود گفت بر هم زدن روند رو به رشد انقلاب اسلامی را در پیش دارد.

وی در خصوص بحث های اخیر در رابطه با مذاکره با آمریکا نیز گفت: اساسا چینش موضوعات این چنینی کنار همدیگر غلط است یعنی یک عده ای در داخل کشور برای اینکه مسوولیتی را از خودشان فرافکنی کنند امروز تحریم را بزرگ نمایی می کنند و وانمود می کنند که نقشی در اقتدار ملی ما دارد که این آدرس غلطی است.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: این اقدام به نوعی کارت مثبت نشان دادن به دشمن است که شما حلقه تحریم ها را تنگ تر کنید و فشار را افزایش دهید و زمینه را برای فشار بیشتر و امتیاز گرفتن از نظام اسلامی فراهم کنید.

سروری اظهار داشت: به نظر من اساسا طرح و چینش این موضوعات برای گرفتن نتیجه یک چینش غلط است و مذاکره با آمریکایی ها باید بر اساس یک فرایند منطقی شکل بگیرد. رهبر معظم انقلاب فرمودند که مذاکره یک نوع معامله است معامله هم یعنی دریافت و پرداخت. در شرایط کنونی قرار است چه چیزی را پرداخت کنیم که چه چیزی را دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: در این اوج جوشش بهار اسلامی در منطقه آمریکا نیازمند مبرم جدی دارد برای اینکه موتور محرک بهار اسلامی را خاموش کند و آن به نظر من هیبت انقلاب اسلامی است.

نمایند سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نفس مذاکره امروز برای آمریکایی ها بسیار مهم است که بگویند انقلاب اسلامی را پس از 33 سال پای میز مذاکره آوردیم آن هم مذاکره ای که فاقد چشم انداز روشنی است.

سروری اظهار داشت: آمریکایی ها در همه اظهارات شان پیش شرط برای مذاکره داشتند و از قبل نتیجه مذاکره را مشخص کردند این اصلا قابل قبول نیست . اینکه خروجی مذاکره را از قبل تعیین می کنند مذاکره نیست این یک تحمیل است.

وی خاطر نشان کرد: در شرایطی که آمریکایی ها در حالت انفعالی قرار دارند می خواهند با یک آدرس غلط دارند جای مدعی و متهم را جا به جا کنند در صورتی که امروز ما در موضع مدعی هستیم و آمریکا در موضع متهم است.

سروری تاکید کرد: عده ای که در کشور تاثیر گذار هم هستند به این نتیجه رسیدند که باید اوباما در این انتخابات پیروز بشود و این تحلیل متاسفانه در کشور وجود دارد که باید کاری بکنیم که اوباما پیروز انتخابات بشود.

وی تصریح کرد: در شرایط موجود حتی میت رامنی به نفع ماست و همیشه نشان دادند که جمهوری خواهان وقتی سر کار آمدند رفتار جنگ طلبانه داشتند و با اروپا، چین، روسیه واگرا شدند در این شرایط همیشه جمهوری اسلامی توانسته است امکان تعامل بیشتری با اروپا، چین، روسیه و کشورهای دیگر داشته باشد.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: جمهوری خواهان نشان دادند که یک ببر توخالی هستند و بیشتر سر و صدا می کنند اما عمل ندارند عملا تهدیدات هیچ موقع برای ما تهدید نبوده است.

سروری ادامه داد: اتفاقا بیشترین هجمه ها و فشارها علیه ایران در زمان دمکرات ها بوده است از این نظر فکر می کنم موضوع مذاکره با آمریکا طرحی انحرافی است و به دنبال ایجاد فضای غیر واقعی در عرصه سیاسی کشور است و نمی تواند با واقعیت های انقلاب اسلامی تطبیق داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع سوریه پرداخت و گفت: امروز هم آمریکایی ها، هم غربی ها و قطری ها اعتراف می کنند که براندازی حکومت بشار اسد غیر ممکن است و دارند به طرف مذاکره حرکت می کنند و تثبیت در سوریه دارد شکل می گیرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: آثار آتش افروزی هایی که برای سوریه به وجود آوردند امروز دامن خودشان را گرفته است و ترکیه ناامن شده است تهدیدات قطر و عربستان را در برگرفته است.

سروری اظهار داشت: موج مخالفت علیه اروپا و آمریکا در رابطه با اقدامات یک جانبه علیه سوریه دارد شکل می گیرد امروز تهدید در سوریه به فرصت تبدیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *