جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۲
۲۶

اکثر وزرا تسلیم فشار منتقدان شده‌اند/ مجلس را پرتوقع کرده‌اید!

پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 392236
این انتقادات تند و تیر مهاجری که خود و آقای هاشمی را از عوامل پیروزی روحانی می داند، تامل برانگیز به نظر می رسد؛ به ویژه اینکه گزارش ها از آغاز فعالیت های انتخاباتی حامیان آقای هاشمی و روحانی برای انتخابات مجلس حکایت دارد.
اکثر وزرا تسلیم فشار منتقدان شده‌اند/ مجلس را پرتوقع کرده‌اید!
به گزارش جهان، مسیح مهاجری از نیروهای نزدیک به آقای هاشمی رفسنجانی و مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشته است: دولت يازدهم از آغاز فعاليت خود، به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بيش از اندازه‌اي كه قانون مشخص كرده بها داد و براي آنها اين حق را قائل شد كه درباره انتخاب استانداران، فرمانداران و بخشداران نظر بدهند. اين اقدام نادرست موجب شد دولت يازدهم در بسياري موارد از داشتن استانداران توانا محروم شود، در مورد تعويض يا ابقاء فرمانداران دچار مشكلات زيادي گردد و در مورد بخشداران تقريباً غيرفعال باشد. بخشي از عوارض اين وضعيت اينست كه دولت در انتخابات آينده مجلس از كارگزاران قابل اعتماد در بسياري از مناطق محروم خواهد بود و معلوم نيست سرنوشت انتخابات چگونه رقم خواهد خورد. عارضه منفي ديگر اينست كه نمايندگان مجلس با برخورداري از حق تعيين استانداران و فرمانداران و بخشداران، توقعات زيادي پيدا كرده‌اند بطوري كه مي‌توان گفت وزارت كشور دولت يازدهم در اختيار نمايندگان مخالف دولت است. عارضه منفي سوم اينست كه توقعات غيرقانوني نمايندگان مخالف حتي به ساير وزارتخانه‌ها نيز سرايت كرده و آنان بسياري از وزراي دولت يازدهم را تحت فشار و در مواردي نيز تحت سلطه خود قرار داده‌اند. البته اگر منصفانه به صحنه بنگريم، وزراي دولت يازدهم نيز، غير از چند نفر، افراد قدرتمندي كه زير بار فشار نروند نيستند و همين واقعيت تلخ، زمينه را براي سوءاستفاده متوقعان فراهم كرده است.

وی افزوده است: با توجه به واقعيت‌هاي ياد شده، به نظر مي‌رسد، دولت يازدهم اولاً به يك جراحي نياز دارد تا معتدل شود، ثانياً تعامل خود با مجلس را بايد بر قانون استوار نمايد و از دخالت قوه مقننه در قوه مجريه جلوگيري كند و ثالثاً در گزينش مديران ارشد كشور از افراد مستقل استفاده نمايد. كليد حل مشكل دولت اين است.

این انتقادات تند و تیر مهاجری که خود و آقای هاشمی را از عوامل پیروزی روحانی می داند، تامل برانگیز به نظر می رسد؛ به ویژه اینکه گزارش ها از آغاز فعالیت های انتخاباتی حامیان آقای هاشمی و روحانی برای انتخابات مجلس حکایت دارد. بر این اساس دور از انتظار نیست که این انتقادات منجر به زمینه سازی برای برخی متولیان شود تا فضا را بر منتقدان تنگ تر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
حلوای شیرین وچرب وچیلی اعتدال بد جوری بعضی هارا مجنون کرده.
حسین
Iran, Islamic Republic of
باید دادستان علیه این بنده خدا اعلام جرم کند. به حقی از الان سلامت انتخابات را زیرسوال برده؟ مهاجری: دولت در انتخابات آينده مجلس از كارگزاران قابل اعتماد در بسياري از مناطق محروم خواهد بود و معلوم نيست سرنوشت انتخابات چگونه رقم خواهد خورد.
آقای مهاجری ! هر چقدر زمان میگذر بیشتر و بهتر متوجه میشویم که چرا شما توفیق شهادت در کنار شهید بهشتی و یارانش را نداشتید !
الحق والانصاف این بهترین مجلس تاریخ مابوده ومتقن ترین دلیل این ادعا این است که حامیان هاشمی واصلاح طلبان رادیکال ناشییانه به آن میتازندخداامثال زاکانی .. را حفظ کند کهبه این مجلس عزت مضاعف داده اند ومطهری چه بگویم توخود دانی اگر زیزک وعاقل باشی
یکی به این آقا بگه پارسال که مجلس اونهمه رای اعتماد داد مجلس کم توقع بود حالا شده پرتوقع همین الان وزیر آموزش و پرورش بخاطر خصوصی سازی مدارس دولتی باید استیضاح بشه زنگنه بخاطر سکوتش در مقابل کاهش قیمت نفت در اوپک و اجازه واردات بنزینهای بی کیفیت باید استیضاح بشه بعضی از این جماعت اعتدال گرا(اصلاح طلب ) فقط دلشون میخواد از کارهاشون دفاع بشه حتی اگه غلط بود
محمد
اینا انتظار داشتن همه رو جارو کنن و رفیقای اینا رو بیارن سر کار

اما از انجا که در میان رفیقان ایشان دیگه نیروی جوان و کارآمدی وجود نداره مجبورن کمی از نیروهای دیگه هم استفاده کنن وضعیت وزرا هم که مشخصه همه نیروهای بازنشسته و امنیتی
پیرترین و امنیتی ترین کابینه نتیجه همراهی با هاشمی
ناآشنا
محمد جان ! یکی نیست که از رئیس جمهووووووور بپرسه کابینه تشکیل داده یا خونه سالمندان تاسیس کرده ؟؟؟؟؟!!!!!!
آشنا
یکی به این یارو بگه مجلس پر توقع نشده تو پر توقع شدی
علی
ایشون آیا خودشون تابه حال که 33سال ازانقلاب میگذردومسئول روزنامه جمهوری اسلامی بوده اند آیاتابه حال شده یک بیلان کاری ازاین 33سال خدمت درروزنامه جمهوری اسلامی به ملت بدهند؟
ین انتقادات تند و تیز از یک جهت این گمانه را هم تقویت می کنه که دولت برای گزینش نمایندگان دلخواه خود نمی تواند دست به کارهای غیر قانونی بزنه و با کارهای مخالف قانون مردم را در فرستادن نمایندگانشان ناکام بگذارد! به گمان آقای مهاجری مجلس باید از نمایندگان دولت تشکیل بشه نه نمایندگان مردم!!!!!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
الحق والانصاف تحلیل بسیار خوبی بود آقای مهاجری یک دانشمند می باشد
ه... و خات....به تاریخ پیوسته اند ...
نا آشنا
اون دوتا به... تاریخ پیوسته اند !!!!!!
راست میگه.باید مثل اون قبلیه که حتی عارم میاد اسمشو بیارم حال این مجلسی ها رو می گرفت.
مرمر
بنظر میاد این مجلس بدجوری حال شماها رو گرفته .خب وقتی همین مجلس به سالمندان بی کفایت رای اعتماد داد حال ما گرفت ،انصافه که الان حال شما گرفته بشه
محمد
United States
درست گفته واقعا.
البته از ایشان بیش از این انتظار نمی رود کسی که گوش و چشم بسته دنباله رو هاشمی است شما روزنامه او را ببینید روزی را نخواهید یافت که اسمی از هاشمی در صفحه اول تیتر نشده باشد آن چنان ارادت دارد که ریز و درشت حرف های او را ذکر می کند
اگر می خواهید پیروی کورکورانه او را درک کنید به سر مقاله روزنامه اش در چند روز پیش نگاه کنید که با مغلطه و سفسطه می خواهد کتمان کردن محتوای مذاکرات هسته ای از مردم و حتی نمایندگان مردم را همانند حفظ اسرار جنگی در زمان جنگ یکسان قلمداد کرده و آن را مصلحت نظام بشمار آورد در صورتی که هر آدم کم هوشی می فهمد که حفظ اسرار جنگی و اطلاع ندادن آن ها به مردم برای این بود که دشمن یعنی صدام و پشتیبانانش یعنی امریکاو اسراییل آگاه نشوند و از آن بضرر ما استفاده نکنند اما کتمان اسراری که بزرگترین و خطرناک ترین دشمنان ما امریکا و اسراییل از آن خبر دارند و در متن آن قرار دارند چه معنا دارد؟ چه کسی خطرناک از آنها هست که نباید خبر دار شود ؟ لابد منتقدان داخلی دولت و مخالفان شیوه مذاکره از امریکا و اسراییل دشمن تر و خطرناک ترند؟ اشداء بینهم رحماء علی الکفار!!!
رهگذر
جالب است که مدیر مسئول یک روزنامه، برای دولت اولا، ثانیا راه می اندازد و تعیین تکلیف می کند ولی حق و وظیفه قانونی مجلس را برنمی تابد.
حامد
از همین الان معلوم است قافیه را باخته‌اند!‌ حرف مشکوکی که درباره انتخابات آینده زده را باید رمز فتنه بعدی باشد!
علی
سلام خواهشا این اینطور نفرما .... شما همون روزنامتان را بیشتر نمیتونی اداره کنی .....
فارض
واقعاً درود به شرفت، حقا كه يار شهيد مظلوم و حقگو بهشتى هستى، مملكت بايد به وجود شما انسانهاى آزاده افتخار كنه.
نا آشنا
آقای فارض !! تو ازطرف خودت حرف بزن نه از طرف مملکتی که نزدیک به هشتاد میلیون آدم فهیم توش زندگی میکنن !
شهادت لیاقت میخاد.همه ندارنش
اگه لیاقت داشت خودش هم شهید میشد با همون یاران شهیدیش.
...یا آقایی هم میگفتی. ...
دروغ نگفته
امين الرعايا
...
والا ازاين دولت جز ت... منتقدان و مجلس نديديم