پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

استفاده ابزاری سیاسی برخی ها از فوتبال

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 392533
دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی معتقد است جریانات سیاسی در فوتبال کشور دخالت کرده و از این حوزه استفاده ابزاری دارند.
به گزارش جهان، مصطفی افضلی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود جریاناتی در فوتبال کشور که از این حوزه استفاده ابزاری می کنند، تصریح کرد: فرقی نمی کند این جریانات راست باشد یا چپ، ما متاسفانه شاهد برخی استفاده های ابزاری از فوتبال هستیم.

وی در تشریح دلایل خصوصی سازی باشگاه ها اضافه کرد: علاوه بر موضوع دخالت جریان های سیاسی در فوتبال عدم شفافیت مالی در باشگاه است که منجر به فساد می شود.

افضلی فرد انتصاب افراد غیرمتخصص در فوتبال استان و کشور را نیز ضربه به این ورزش دانست و ادامه داد: خلأهای قانونی و بی توجهی به قانون موجب شده است مواردی از تبانی با بازیکن، داور یا مربی را شاهد باشیم.

به گفته نماینده مردم اردبیل ضعف مالی برخی مسئولان تاثیرگذار در فوتبال، شفاف نبودن قراردادها، گردش مالی و فعالیت سوء اقتصادی باشگاه ها و پدیده دلالی از دلایل طرح پیشنهاد خصوصی سازی باشگاه ها است.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیشنهاد طرح شده برای رفع این معضلات را واگذاری سهام باشگاه ها به خود مردم عنوان کرد و گفت: طبق این طرح ۴۹ درصد سهام از آن مردم و ۵۱ درصد از آن مسئولان است.

وی افزود: البته پیشنهادی مبنی بر واگذاری کل سهام به مردم طرح شده که مورد اختلاف بوده و در دست بررسی است.

کشور در تولید سانتریفیوژ خودکفا است

افضلی فرد در ادامه بازدید از سایت های هسته ای فردو و نطنز را یادآور شده و افزود: در این بازدید میزان کارکرد دانشمندان هسته ای کشور آشکار و مشخص شد آژانس هسته ای به چه شکلی قصد اعمال نفوذ دارد.

این نماینده معتقد است سایت های هسته ای کشور نماد عظمت، اقتدار، توسعه و پیشرفت بوده و دستگاه های تولید سانتریفیوژ به طور کامل ساخت دانشمندان ایرانی است و اگر هیچ قطعه ای در اختیار کشور قرار نگیرد خودمان قادر به تولید این ماشین آلات هستیم.

رسیدگی به شکایات پناهندگان ایرانی در استرالیا

وی در ادامه به نامه شکایت پناهندگان ایرانی در استرالیا اشاره کرد و با تأکید به رسیدگی به این پرونده در جلسات مشترک با وزارت امور خارجه، افزود: نتیجه بر این شد که تمامی موارد به کمیته سیاسی ارجاع شود و بر اساس ماده ۶ قانون صیانت از اتباع خارجی خسارت پرداخت شود.

این مسئول تصریح کرد: موضوع پرونده پناهنده سیاسی دستگیر شده در آلمان نیز در دست بررسی است و قرار است وزیر کشاورزی در این خصوص پاسخگو باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین با طرح پیگیری شکایت جانبازان از نیروهای مسلح در عدم اجرای ماده ۳۶ و ۳۷ قانون جامع ایثارگران اضافه کرد: با بررسی شکایت طرح شده قرار است مشکل جانبازان رسیدگی شود.

بنزین داخلی عامل آلودگی هوای تهران نیست

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ در عین حال به موضوع بنزین های آلوده و استحصال آن از پتروشیمی های داخل کشور اشاره کرد و گفت: تحقیقات سازمان بازرسی کل کشور نشان می دهد بنزین ها داخلی نبوده و به عنوان مثال پالایشگاه اراک و شاندیز به واحد بنزن زدایی مجهز هستند.

به گفته افضلی فرد مطابق اعلام سازمان SGS یورو ۴ وارداتی به کشور نه تنها شاخص های استاندارد را نداشته بلکه از استاندارد یورو ۲ را نیز برخوردار نیست.

وی افزود: این موضوع که بنزین داخلی موجب آلودگی هوای تهران شده است صحت ندارد چرا که اساسا بنزین داخلی در استان های جنوبی کشور توزیع شده و در تهران توزیع بنزین داخلی نداشتیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *