جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

حمله دزدان دریایی به ۳۱شناور ایرانی

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 198133
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی: 31 شناور ماهیگیری ایرانی در سال 89 و یک ماهه اول سال جاری در خلیج عدن و آبهای سومالی مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفته و ربوده شده است.
به گزارش مشرق سعید ایزدیان به سامانه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون گزارشی مبنی بر ربوده شدن کشتی های صیادی ایرانی نداشتیم گفت : اولین شناور از این 31 فروند در تاریخ 6 فروردین ماه 89 و آخرین آن در 17 فروردین سال جاری ربوده شد.

ایزدیان اظهار داشت: از این 31 شناور شش فروند در جریان حمله دزدان دریایی و مواجه دزدان با ناوهای جنگی حاضر در منطقه غرق شد .

وی با اشاره به سلامتی خدمه شناورهای ایرانی غرق شده، تعداد جان باختگان شناورهای ایرانی ربوده شده در این مدت را سه نفر عنوان کرد.

این عضو هیات عامل سازمان بنادو دریانوردی به آزاد سازی 18 فروند از این 31 فروند اشاره کرد و گفت : حال حاضر تنها هفت فروند شناور صیادی ایرانی در گروگان دزدان دریایی قرار دارد .

وی تعداد ماهیگیران ایرانی در گروگان دزدان دریایی را نیز 109 نفر اعلام کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادرودریانوردی درخصوص نحوه آزادسازی کشتی های ماهیگیری نیز گفت: از آنجا که شناورهای صیادی به لحاظ ارزش قابل مقایسه با کشتی های نفتی و تجاری نیستند به همین دلیل دزدان دریایی معمولا برای آزادسازی آنها درخواست باج نمی کنند و عمدتا پس از استفاده این شناورها ، سرقت بار و محموله آنها و در مواردی بیگاری از خدمه ،شناورهای مذکور را آزاد می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر دزدان جرات دارند به شناورهای اسراییل حمله کنند چون از خودشان است این کار را نمیکنند