پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۷
۲۳

نخستین گام آزادی بیش از ۱۰۰ هزار شیعه در محاصره +تصاویر

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب: 438839
کمپین «پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ» با هدف شکست سکوت رسانه‌ها و جوامع حقوق بشری برای آزادی بیش از ۱۰۰ هزار شیعه سوری در محاصره تروریست‌ها آغاز به کار کرد.
نخستین گام آزادی بیش از ۱۰۰ هزار شیعه در محاصره +تصاویر
به گزارش جهان، ۲ شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «الزهراء» با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در سکوت خبری رسانه‌های دنیا بیش از ۴ سال است که با شبح محاصره تروریست‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند؛ همچنین ۲ شهرک شیعه نشین «کفریا» و «فوعه» با جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر پس از سیطره ائتلاف تروریستی در مارس گذشته، به محاصره این ائتلاف درآمده است.

با ۴ ساله شدن محاصره شهرک‌های شیعه‌نشین به نوعی بزرگترین محاصره تاریخ رقم خورده است؛ محاصره‌ای که کوچکترین واکنشی را از سوی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل در پی نداشته است. در همین خصوص کمپینی در شبکه‌های مجازی برای همدردی با مردم «نبل»، «الزهراء» و «کفریا»، «فوعه» همچنین رساندن صدای مردم مظلوم این شهرک‌ها به مجامع بین‌المللی، راه اندازی شده است.

«گریه کودکان نبل، الزهراء، الفوعه و کفریا را چرا کسی نمی‌بیند؟»، «زنان و کودکان نبل، الزهراء، الفوعه و کفریا چه گناهی دارند؟»، «آزادی حق کودکان نبل، الزهراء الفوعه و کفریا است»، «آزادی حق کودکان نبل، الزهراء الفوعه و کفریا است»، «تروریست‌ها به هیچ چیز و هیچ کس رحم نمی‌کنند وظیفه ما نشر مظلومیت مردم بی‌گناه است» و در آخر این پرسش اساسی که «چرا رسانه‌ها صدای کودکان نبل، الزهراء، الفوعه و کفریا را به کسی نمی‌رسانند؟!» از جمله موضوعاتی است که در کمپین «پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ» از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است.

نخستین گام برای آزادی بیش از ۱۰۰ هزار شیعه در محاصره شکست بایکوت رسانه‌ای، انعکاس فجایع انسانی و اطلاع رسانی است. در ادامه تصاویر منتشر شده از کمپین «پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ» را مشاهده می‌کنید:

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000438/nf00438839-1.jpg

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000438/nf00438839-2.jpg

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000438/nf00438839-3.jpg
۱۸ مرداد خبر رسید که آب آشامیدنی و دارو در «الفوعه» و «کفریا» به پایان رسیده است و نبود دارو و تمام شدن سوخت دیزل و به همراه آن مشکل آب آشامیدنی زندگی را برای مردم تحت محاصره «الفوعه» و «کفریا» به بالاترین حد دشواری رسانده است.

اگر چه سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر از اوضاع جاری در «کفریا» و «فوعه» آگاه هستند، اما تاکنون هیچ اقدامی برای شکستن محاصره و یا ارسال کمک‌های بشر دوستانه به اهالی این دو شهرک انجام نداده‌اند.

https://www.jahannews.com/images/docs/000438/n00438839-s.jpg

تاکنون نیازهای اساسی معیشتی و غذایی اهالی کفریا و فوعه توسط بالگردهای ارتش سوریه برآورده شده‌اند، اما این کمک‌ها نیازهای مردم این دو شهرک را برآورده نمی‌کند.

نگرانی مردم در فوعه و کفریا نیازهای غذایی و معیشتی نیست، بلکه اتمام دارو و تجهیزات پزشکی و بیم و وحشت از حمله گروه‌های تروریستی تکفیری و تصرف کفریا و فوعه به شدت نگرانی اصلی آنها شمرده می‌شود.

دو شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «الزهراء» در سکوت وقیحانه خبری رسانه‌های دنیا بیش از ۴ سال است که در محاصره فرزندان شیطان قرار دارند.

در ماه‌های اولیه محاصره، ساکنان این مناطق، بخشی از نیازهای خود را از منطقه کُردنشین «عفرین» در شمال و غرب شهرک نبل تهیه می‌کردند اما از ۲۰۱۲ با قطع شدن راه ارتباطی«نبل» و «الزهراء» به حلب، این دو شهرک را به طور کامل محاصره کردند و تا به امروز به محاصره را ادامه دادند.

وضعیت به گونه‌ای رقم خورده که با آغاز محاصره جدی «نبل» و «الزهراء» امکان تهیه مواد غذایی، بهداشتی، دارویی و هرآنچه مورد نیاز ساکنان این شهرک‌ها بود، از بین رفته است.

چهارمین روز از مرداد سال ۱۳۹۴ به فاصله تنها نیم ساعت گروه‌های تروریستی تکفیری دو شهرک شیعی «نبل» و «الزهراء» را با بیش از ۶۰ موشک و خمپاره گلوله باران کردند و بازهم هیچ کس نشنید!

این ۶۰ موشک بر سر مردمانی فرود آمده است که حتی از وسایل بهداشتی اولیه محروم هستند چه برسد به تجهیزات پزشکی و درمانی.

دو شهرک شیعه‌نشین «نبل» و «الزهراء» در سکوت خبری رسانه‌های دنیا بیش از چهار سال است که با شبح محاصره تروریست‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

هرچند که در ماه‌های اولیه محاصره، اهالی، بخشی از نیازهای خود را از منطقه کُردنشین «عفرین» در شمال و غرب شهرک نبل تهیه می‌کردند اما از ۲۰۱۲ با قطع شدن راه ارتباطی«نبل» و «الزهراء» به حلب، این دو شهرک را به طور کامل محاصره کردند و تا به امروز به محاصره را ادامه دادند.

۴ سال از محاصره ۸۰ هزار مسلمان می‌گذرد؛ ۴ سال محاصره بدون تأمین مواد غذایی، دارویی و بهداشتی، کمتر خبری هم از وضعیت این ۸۰ هزار نفر در رسانه‌ها منتشر می‌شود، چراکه شهرک‌ها در محاصره کامل هستند، همین چندی پیش بود که صفحه اطلاع‌رسانی‌ از وضعیت مردم دو شهرک «نبل» و «الزهراء» در فیس بوک بسته شد.

https://www.jahannews.com/images/docs/000438/n00438839-t.jpg

علاقه‌مندان برای حضور در این کمپین می‌توانند تصاویر، دلنوشته، شعر، یادداشت، کلیپ و مطالب مختلف خود را با هشتگ «#نبل_و_الزهراء_را_آزاد_کنید»،«#الفوعه_ و_ کفریا_ را_ آزاد_کنید»، «#حرروا_النبل_و_الزهرا»، «#حرروا_الفوعه_و_کفریا» در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، افسران، گوگل پلاس، فیس‌بوک و توئیتر منتشر کنند.

به گزارش فارس، شهرک‌های نبل و الزهراء از توابع منطقه «اعزاز» در استان حلب سوریه و در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر حلب و ۴۰ کیلومتری مرزهای ترکیه و دو شهرک «الفوعه» و «کفریا» در ۸ کیلومتری شهر ادلب واقع شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدایا خودت کمکشون کن
خدا کمک میکنه اما الان گذاشته در اختیار من و تو تا ببینه چقدر معرفت داریم
رضا
يعني انقدر سخته كمك رساني هوايي به اين بنده هاي خدا.........
حسین
Iran, Islamic Republic of
چرا جهاد نمی کنند تا از محاصره خلاص شوند. بی شک اگر اعلام جهاد شود در منطقه می توان نیروی بالای 30000 هزار نفر رزمنده بدست آورد. و این نیرو اگر درست فرماندهی شود می تواند عملیات سرنوشت سازی را انجام دهد.
محسن
Iran, Islamic Republic of
مرد حسابی اگر اینها جهادگر نبودند که تا الآن داعش این شهر ها رو گرفته بود!
اگر جهاد نمیکردن الان معلوم نبود به ایران نرسیده بودن این داعشیها
Iran, Islamic Republic of
سلام کاش مسئولان جمهوری اسلامی فراخوان بدند برای کمکهای جدیتر به این مسلمانان وشیعیان مظلوم. ما حاضریم نه تنها با راه اندازی کمپین بلکه فراتر از ان با جان و مالمان به دفاع و حمایت این مظلومان اقدام کنیم . یا صاحب الزمان ادرکنا
ایرانی عاشق اهل البیت(سلام الله)
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک ایرانی و عاشق اهل البیت میگویم جمهوری اسلامی باید با تمام قوا نیروی نظامی، لجستیک و به فاطمه الزهرا قسم از صمیم قلب می گویم حتی حمله به مواضع تروریستهای تکفیری باید از مردم شیعه دفاع کند، کسانی که این متن را میخوانید مدیون خاندان رسول الله (صلوات الله) باشید که اگر منتشر نکیند و حتی باید به گوش مسئولان نظام برسد مدیون باشید، قلب آدم بدرد می آید وقتی شیعیان علی بن ابیطالب را اینجوری میبینیم، ایران باید با تمام قوا در خدمت هم کیشان خود در جهان باشد، جان و پول و سرمایه مان فدای عاشقان اهل البیت(علیه السلام)، انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم و ولی لمن والاکم و عدو لمن عاداکم، مسئولین بپا خیزید که ناموس خانم بی بی حضرت فاطمه الزهرا مورد تعرض وهابی های کثیف قرار نگیرد شماها مسئولید پیش خانم فاطمه الزهرا(سلام الله) اللهم عجل لولیک الفرج،
یا وجیهه عندالله اشفعی لنا عندالله
Iran, Islamic Republic of
به خدا آماده ایم
Iran, Islamic Republic of
ما آماده ایم
Iran, Islamic Republic of
چرا ایران تاکنون در صدا وسیما این جنایت را مطرح نکرده؟!
عین سین
Iran, Islamic Republic of
رسول اکرم(ص):من سمع منادیا یاللمسلمین و لم یجبه فلیس بمسلم. اگر ما از دنیای غیرمسلم و این مجامع طرفدار استکبار جهانی انتظار نداشته باشیم که به فریاد این مظلومین برسند ، آیا از مدعیان اسلام هم انتظار نداشته باشیم؟!
علوی
اینگونه مدیریت کردن بحرانهای بین المللی توسط هلال احمر در شان نظام مقدس ما نیست
رضوانه
سلام
دست شما درد نکنه که صداری این مردم مظلوم رو به گوش همه میرسونید.
تو رو خدا این اطلاع رسانی رو تو دنیای مجازی ادامه بدید.
خدا یا دل های خواب ما رو بیدار کن
باران
الهی عظم البلا و برح الخفا و.....
یا مولا یا صاحب الزمان الغوث الغوث الغوث .....
العجل العجل العجل
تقي پور
Iran, Islamic Republic of
و چرا شما در راه خداوند نبرد نمى‏كنيد و نيز در راه (رهايى) مستضعفان از مردان و زنان و كودكانى كه مى‏گويند: پروردگارا! ما را از اين شهر كه مردمش ستمگرند رهايى بخش و از سوى خود براى ما سرپرستى بگذار و از سوى خود براى ما ياورى بگمار.
مؤمنان در راه خداوند جنگ مى‏كنند و كافران در راه طاغوت پس با ياران شيطان كارزار كنيد كه نيرنگ شيطان، سست است.(75و76 سوره نسا )
مرگ بر حقوق بی بشر
Iran, Islamic Republic of
آقا جان آماده ایم،
شمارو به حق مادرتون فرمان جهاد بدید ما این زندگی رو نمیخواهیم
Iran, Islamic Republic of
عجب فاجعه ی اسف باری....
عبدالله
ننگ و مرگ بر مدعیان حقوق بشر!
خدا مرکتان دهد ای نامردهای عضو سازمان ملل فاسد.
خدا به فریادتان رسد ای مردم بی گناه و مظلوم تحت محاصره جلادان بین المللی.
یا حسین
قريشي
نميتونم بگم چقدر دلم خونه و نميدونم اگه بگم چند نفر از 70 ميليون ميفهمند چي ميگم.
توي همسايگان و محل كار و اطرافيان ، همه به فكر قيمت دلار و طلا و ماشين و خونه اند.
اما به خدا من ميخوام برم. اينا خوده برادرا و خواهراي منن. به خدا دل خونم.

آره والا
فق ميتونم بگم يا حسين عليه السلام.
Iran, Islamic Republic of
حاج قاسم کجایی .. یا علی...