جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

طرح توسعه روستایی در راه بهارستان

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 448036
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی از معدود بخش‌های است که کمتر تحت تاثیر تحریم ها قرار می‌گیرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سازمان بسیج مهندسین کشاورزی عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی از معدود بخش های است که کمتر تحت تاثیر تحریم ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه نهاده‌هایی همچون آب ، خاک و کود که عمده ترین عوامل مورد استفاده درحوزه کشاورزی است در داخل کشور تآمین می‌شود، در صورت تحریم مطلق نیز توانایی تامین نیاز‌های خود را داریم.

وی با اشاره به اینکه، بخش کشاورزی آسیب پذیری کمتری نسبت به بخش های اقتصادی در مقابل تحریم ها دارد بیان داشت: هنوز در برخی از محصولات کشاورزی همچون انواع سبزی و صیفی جات دچار مشکل هستیم.

پاپی‌زاده با بیان اینکه نباید فرصت را از دست دهیم، گفت: در این راستا لازم است، دانش فنی و تکنولوژی روز را وارد کنیم، تا از طریق نیروی انسانی تحصیل کرده داخل کشور این تکنولوژی و علم روز را بومی سازی کنیم، اگر این کار را انجام دهیم، دیگر در حوزه کشاورزی در زمینه تحریم‌ها نگرانی نخواهیم داشت.

پاپی زاده با بیان اینکه، در حوزه کشاورزی میتوانیم همچون انرژی هسته‌ای، نانو تکنولوژی بومی سازی انجام دهیم، به نقش بسیج مهندسین کشاورزی در این حوزه اشاره کرد و گفت: تا کنون بسیج مهندسین کشاورزی گامی موثر در جهت عملیاتی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها که مدنظر مقام معظم رهبری است برداشته است.

وی افزود: باتوجه به تآکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود تکنولوژی به حوزه کشاورزی میتوانیم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و استفاده از بسیج مهندسین کشاورزی در جهت افزایش بازدهی این حوزه حرکت کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه بدلیل عدم سامان دهی و بهره مندی از توانایی قشر تحصیلکرده، کشاورزی ما همچنان بصورت سنتی عمل میکنیم البته میتوان گفت، بسیج مهندسین توانایی سازمان دهی این حوزه را دارد کما اینکه تا کنون این مهم انجام شده است.

وی با تآکید براینکه بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی باید در حوزه تحقیق و اجرا ورود کند افزود: بسیج مهندسین علاوه بر ورود به حوزه فرآیند تحقیق و عملیاتی کردن آن، باید به مواردی همچون بومی سازی تکنولوژی که مهمترین نیاز بخش کشاورزی است نیز ورود کند.

پاپی زاده گفت: بطورمثال، برای تولید بذر یا روش های جایگزین سموم کشاورزی بسیج مهندسین می‌تواند در حوزه تحقیق ، اجرا و یا تعریف پروژه های بزرگ و تدبیر سرمایه های اندک اقدامات خوبی را انجام دهد که قطعا اثرات بسزایی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: هفته گذشته طرحی را در مجلس تحت عنوان" بحث خدمات رسانی به مراکز روستایی و موضوع توسعه روستایی" پیشنهاد دادیم که در این طرح بدنبال توسعه روستایی کشور به صورت جدی و عملیاتی هستیم.

وی تآکید کرد: یکی از دلایل پیشنهاد این طرح این بود که روستاها به عنوان کانون تولید در کشور که متاسفانه مدتی است مورد بی توجهی قرار گرفتند و عمده خدمات رسانی به روستا منوط به زمان جهاد سازندگی است از اینرو، پیگیر این مسئله هستیم که بتوانیم کانون های تولید در روستا را رونق دهیم.

پاپی زاده تصریح کرد: باید شرایط بسیار بد خدمات رسانی روستاها را دچار تحول کنیم تا بدلیل نبود خدمات روستاییان به شهرها مهاجرت نکنند.

وی افزود: در واقع مهاجرت روستاییان به شهر به این معنا است که یک فرد تولید کننده را به یک فرد دارای شغل کاذب تبدیل کنیم که این موضوع عملا به اقتصاد کشور ضربه می‌زند.

وی گفت: کمیسیون مشترکی بین کمیسیون کشاورزی، عمران و اجتماعی تشکیل داده ایم که آخرین جلسه آن هفته گذشته انجام شده که در حال جمع بندی برای یک طرح کامل و جامع به صحن مجلس هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *