جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

اظهارات بایدن درباره قایق های تندروی ایران

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 423934
معاون اول باراک اوباما در سخنرانی برای فارغ‌التحصیلان آکادمی نیروی دریایی آناپولیس آمریکا، ایران و قایقهای تندروی این کشور را برای واشنگتن و متحدانش تهدید دانست.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، جو بایدن معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا امروز در سخنرانی برای فارغ‌التحصیلان آکادمی نیروی دریایی آناپولیس در اظهاراتی نیروی دریایی ایالات متحده را نیرویی مهم برای ترویج اهداف سیاست خارجی و تامین امنیت این کشور خواند.

معاون اول باراک اوباما در بخشی از این سخنرانی با ادعای آنکه آمریکا به دنبال اطمینان از آزادی حمل و نقل و تردد دریایی است، ایران و قایقهای تندروی آن در تنگه هرمز را برای واشنگتن و متحدانش تهدید دانست.

دومین مقام ارشد دولت آمریکا که بارها اظهارات خلاف واقع و بی اساسی درباره ایران زده، در حالی قایقهای ایرانی را تهدید منطقه خوانده که ایران در مرزهای دریایی خود در حال تامین امنیت منطقه بوده و کشورهای دیگر هم از رهگذر تامین امنیت خلیج فارس منتفع شده‌اند.

جو بایدن در این سخنرانی با تاکید بر لزوم حضور نیروی دریایی آمریکا در اقصی نقاط جهان به منظر حفظ امنیت این کشور و در پیش گرفتن اهداف سیاست خارجی ایالات متحده گفت که قرار است تا سال ۲۰۲۰ قسمت اعظم توانمندیها و دارایی‌های نظامی این کشور به منطقه آسیا اقیانوسیه منتقل شود.

وی علت چنین اقدامی را تامین امنیت منطقه به ویژه به دنبال تنشهای ناشی از ادعاهای تمامیت سرزمینی در دریای چین جنوبی و شرقی خواند.

وی با نقل و قول کردن از دیدارش با رئیس‌جمهور چین اینطور گفت که مقام ارشد چینی از او سوال کرد چرا شما و آمریکا می‌گویید قدرتی آسیایی هستید؟

بایدن گفت: من به رئیس‌جمهور «جین پینگ» گفتم برای اینکه آمریکا قدرتی آسیایی است و اینکه حتی تامین امنیت کشور شما هم در دهه‌های گذشته به خاطر حضور آمریکا در آسیا اقیانوسیه بوده است.

معاون اوباما در بخش دیگری از این سخنرانی حضور و توانمندی نیروی دریایی آمریکا را برای پاسخ گفتن به تهدیدات روسیه لازم خواند تهدیداتی که به گفته او خود را در «تجاوزات نظامی» به اوکراین نشان داده است.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در اظهاراتی بر لزوم حل موضوع آزار و تجاوز جنسی در ارتش این کشور هم اشاره کرد؛‌ اظهاراتی که خود نشان از جدی بودن این موضوع در پرسنل نظامی این کشور حکایت دارد. او گفت که ما متعهد به برقراری عدالت در پرونده آزار جنسی در ارتش بوده و خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خب تو توافق لحاظ کنن
قایقامونم میدیم بره