پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

تحریم‌های بروکسل علیه بانک مرکزی رد شد

پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 380941
منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که دادگاهی در اروپا امروز تحریم‌های وضع‌شده علیه بانک مرکزی ایران را رد کرده و توجیهات بروکسل در این رابطه را ناکافی دانسته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که دادگاهی در اروپا امروز تحریم‌های وضع‌شده علیه بانک مرکزی ایران را رد کرده و توجیهات بروکسل در این رابطه را ناکافی دانسته است.

منابع رسانه‌ای از جمله خبرنگاران شبکه بلومبرگ و بی‌بی‌سی گزارش داده‌اند که دادگاه اروپا روز پنج‌شنبه حکم به لغو تحریم‌های وضع‌شده از سوی اتحادیه اروپا علیه بانک مرکزی ایران داده است.

بنا بر این گزارش‌ها، در حکم این دادگاه تأکید شده است که قرار گرفتن نام بانک مرکزی ایران در لیست تحریم‌ها، اقدامی نادرست است و توجیهات ارائه‌شده از سوی اتحادیه اروپا، «به روشنی ناکافی» است.

در ماه‌های اخیر دادگاه‌های اروپا در چند مرتبه تحریم‌های وضع‌شده علیه بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی را غیرقانونی و نادرست اعلام کرده‌اند. این مسئله به چالشی برای اتحادیه اروپا بدل شده و بروکسل تلاش می‌کند تا راه گریزی برای دور زدن این احکام، بیابد. حکم امروز دادگاه هنوز در منابع رسمی منتشر نشده است.