سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۳

چگونه در رکاب امام زمان خونخواه حضرت سیدالشهداء باشیم؟

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب: 390346
آیا امام زمان علیه السلام ما را آنقدر قبول دارد که در مسئولیت خونخواهی جدش که عمری است آرزویش را دارد دخیلمان کند؟
به گزارش جهان، وبلاگ "سلام به خدا" نوشت:
اگر فرزند شخصی را به ناحق بکشند، ولیّ دَم آن شخص میتواند طلب قصاص قاتل را بکند. در حادثه عاشورا هم امام حسین علیه السلام و فرزندانشان را به ناحق شهید کردند و همانطور که در روایت آمده قصاص این گروه قاتل بر عهده آخرین فرستاده خداوند یعنی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است. اما آنقدر این واقعه سنگین و پردرد بوده که ما شیعیان در دعاهای خود خصوصا زیارت عاشورا که حتما در این ایام محرم یک بار آنرا خوانده ایم از خداوند متعال میخواهیم که ما را جزو کسانی قرار دهد که به کمک امام زمان علیه السلام میشتابند و به خونخواهی امام حسین علیه السلام قیام میکنند.
   
در دو قسمت از زیارت عاشورا این آرزوی خود را با خداوند متعال مطرح کنیم تا شاید سعادت یارمان شود و بتوانیم بعد از ظهور حضرت در کنار ایشان به قصاص قاتلین جدشان بپردازیم. اَکْرَمَنى بِکَ اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِکَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: از او درخواست می­کنم که روزى من گرداند تا با امام منصور از اهل بیت محمد صلى اللَّه علیه وآله خون­خواه تو(امام حسین) باشم. و در جای دیگر این زیارت آمده است: اَنْ یَرْزُقَنى طَلَبَ ثارى مَعَ اِمامٍ هُدىً ظاهِرٍ ناطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْکُمْ: (از خدا میخواهم) روزی من کند که در رکاب امام زمان ، که هادى و ظاهر شونده و ناطق به حق است، خون­خواه باشم.
 
اما نکته مهم این است که مگر میشود که هر انسانی کمک رسان امام زمان علیه السلام شود. ما انسانها وقتی از کسی کمک میگیریم که همه جوره او را قبول داشته باشیم. یعنی انگار باید به آن شخص نوعی اعتماد داشته باشیم  تا در کار مهم خودمان او را نیز دخیل کنیم وگرنه اگر فکر کنیم آن شخص نمیتواند یا صلاحیت ندارد دستمان را در دستش قرار دهیم، خودش هم بخواهد در کنار ما باشد ما طفره میرویم  تا او صرف نظر کند.
 
حالا آیا امام زمان علیه السلام مارا آنقدر قبول دارد که در مسئولیت خونخواهی جدش که عمری است آرزویش را دارد دخیلمان کند؟ واقعا چه میشود که امام زمان علیه السلام شخصی را قبول میکند تا در کنارش باشد. به نظر می آید کسانی از این آزمایش بیرون می آیند که خدا آنها را دوست داشته باشد. یعنی اهل انجام واجبات باشند و اعمال حرام را نیز انجام ندهند، اینطور میشود که نگاه امام زمان علیه السلام به سوی آنها جلب میشود و انتخاب میشوند. اما مهمتر این است که خداوند منان به ما فرصتی ویژه داده است که اگر اهل گناه هستیم، تا ایشان در پس پرده غیبت است توبه کنیم تا ان شاء الله نگاه ایشان ما را هم تایید کند. آنوقت شاید به سینه ما هم مُهر خونخواهی پسر فاطمه سلام الله علیها را بزنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *