پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

جزئیات ساخت مجتمع رویان از زبان شهردار

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 381346
شهردار تهران جزئیاتی درباره ساخت مجتمع درمانی رویان را که مورد انتقاد برخی اعضای شورای شهر قرار گرفته بود،‌ مطرح کرد.
به گزارش جهان؛ محمدباقر قالیباف در گفت‌وگو با تسنیم درباره انتقاد برخی اعضای شورای شهر مبنی بر قانونی نبودن اقدام شهرداری در ساخت مجتمع درمانی رویان، با تأکید بر این‌که به هیچ‌عنوان از بودجه شهرداری تهران برای این پروژه هزینه نخواهد شد،‌ اظهار داشت: در مراسم کلنگ‌زنی مجوعه درمانی رویان هم اعلام کردم باید حداقل یک نمونه از اقتصاد مقاومتی را نشان دهیم که اگر دستگاه‌های مختلف با استفاده از ظرفیت‌های داخلی با یکدیگر همکاری داشته باشند،‌ چگونه مشکلات حل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس طرح تفصیلی محل قرارگیری پژوهشکده رویان در پهنه R (پهنه مسکونی) است، آن‌ها از ما درخواست مجوز برای ساخت ۴۰ هزار بنا را داشتند که غیرقانونی بود. ما با آن‌ها توافق کردیم در آن زمین ساخت و ساز نشود، اجازه دهند همین ساخت و سازی که در واقع غیرقانونی ساخته شده و از آن استفاده اداری می‌شود را تغییر کاربری بدهیم، شهرداری آن را خریداری کند تا رویان در زمین دیگری که کاربری بیمارستانی دارد مرکز خود را احداث کند.

شهردار تهران تصریح کرد: آن‌ها پول خریداری زمین بیمارستانی نداشتند، به سازمان اوقاف مراجعه کردیم و به آن‌ها گفتیم شما زمینی وقفی دارید که ۴۰ سال پیش باید در آن زمین بیمارستان ساخته می‌شد حالا پژوهشکده رویان قصد ساخت بیمارستان دارد،‌ شما این زمین را به رویان بدهید و در این کار سهیم باشید.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت زمین را سازمان اوقاف ارائه کرده ما نیز ملک‌های پژوهشکده را تغییر کاربری دادیم و به آن‌ها گفتیم باید از شورای شهر برای ساخت این محل مجوز بگیریم. برای ساخت این مجتمع ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی خیرین سرمایه‌گذاری شده است بنابراین بنا شد بیمارستان را هم خیرین بسازند و مرکز پژوهشکده که ۷۵ هزار متر است را شهرداری از محل فروش امکانات فعلی رویان تأمین کند یعنی گفته‌ایم در حوزه تهاتر این کار را برایشان انجام می‌دهیم.

قالیباف با بیان این‌که آن‌ها در ولنجک ساختمانی دارند که در ارزشیابی اولیه ۱۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است،‌ افزود: حدود یک سال است روی پروژه ساخت این مجتمع درمانی کار مطالعاتی شده و حدود ۳ سال آینده شاهد مکانی هستیم دیگر شاهد گلایه و ابراز ناراحتی شهروندان به دلیل مراجعان زیاد این پژوهشکده از راه‌های دور و نزدیک و ایجاد ترافیک نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: نکته جالب این است که رویان اصرار داشت این مجتمع درمانی در غرب تهران احداث شود اما مخالفت کردم زیرا تعداد بیمارستان‌‌های غرب تهران زیاد است،‌ قانع کردن رویان برای ساخت این مجموعه در شرق تهران نیز حدود ۶ ماه به طول انجامید در حالی که درست در حاشیه بزرگراه شهید باقری ۱۷ هزار متر زمین موقوفه دو نبش مناسب وجود داشت.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: اقتصادی مقاومتی و کار جهادی یعنی این‌که از ظرفیت‌های داخلی همه به نفع هم استفاده کنیم و یک کار را انجام دهیم ضمن این‌که این پروژه از سوی دولت ردیف بودجه عمرانی دارد و ضرورتی ندارد شهرداری برای آن هزینه کند این در حالی است که شهرداری در ساخت بیمارستان وظیفه‌‌ای ندارد، ما هیچ‌گاه در بودجه پیشنهاد ردیف بودجه عمرانی برای ساخت بیمارستان نمی‌‌دهیم چرا که اولویت ما حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌‌های دیگر شهر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *