سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۴

جاسوس‌افزار فرانسوی درمراکز حساس ایران

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 431142
جاسوس‌افزار فرانسوی دینو از سال ۲۰۱۳ مشغول جاسوسی در ایران بوده و از وزارت امور خارجه، دانشگاه علم و صنعت، شرکت زیرساخت ارتباطات ایران، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، دانشگاه امام حسین (ع) و دانشگاه مالک اشتر جاسوسی می‌کرده است.
به گزارش جهان، روز ۳۰ ژوئن بدافزار جدیدی معرفی شد که گفته می‌شود مشغول جاسوسی از مراکز علمی کشورمان بوده است. این بدافزار که دینو (Dino) نام دارد، نوعی درب پشتی است و بنابر گزارش‌ها توسط گروه جاسوسی مزرعه حیوانات (Animal Farm espionage group) نوشته شده است. پیش‌تر از گروه جاسوسی مزرعه حیوانات بدافزارهای معروف کسپر (Casper)، بانی (Bunny) و بیبیر (Babar) شناسایی شده بودند. بدافزار دینو جزئیات فنی پیشرفته‌ای دارد و شواهدی وجود دارد که سازندگان آن فرانسوی زبان باشند.

انتشار خبر این بدافزار در این برهه از مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵، می‌تواند به منظور تاثیر بر روند مذاکرات باشد.

در اسناد موسسه امنیت ارتباطات کانادا آمده است این بدافزار از سال ۲۰۱۳ مشغول جاسوسی در ایران بوده است. لیست قربانیان این جاسوس‌افزار به این شرح است:

وزارت امور خارجه

دانشگاه علم و صنعت

شرکت زیرساخت ارتباطات ایران

سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی

دانشگاه امام حسین (ع)

دانشگاه مالک اشتر

منبع: سایبربان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Norway
مبارک است
خواب آلوده
Iran, Islamic Republic of
حالااین خبر خوبیه یا بده؟
تیمور خانی
با سلام-منبع خبر مشخص نکرده میزان خسارت این بد افزار به قربانیانش در ایران چند درصد بوده .وایا برای نابودی بد افزار اقدامی شده . که البته بعید میدانم که دانشگاه امام حسین اقدامی نکرده باشد/
همچین خیلی هم جاسوسی نتوانسته است انجام دهد ما زیر چشم همین ها توانسته ایم یک ایران خود ساخته باشیم و این را دنیا بداند که اگر این ها ما را به حال خود رها کنند خواهند دید که یک ملت پیشرفته یعنی چی