جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۳
لا ایران، لا حزب‌الله!

شباهت عجیب اغتشاشات سوریه با فتنه‌ سبز + فیلم

يکشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 175246
در این فیلم، صحنه‌هایی به نمایش درمی‌آید که اغتشاش‌گران سوری در آن شعار می‌دهند: "لا ایران، لا حزب‌الله". این شباهت اتفاقی نیست. طبعا تفکر پشت هر دو نوع اغتشاش از یک گونه بوده که شباهت در شعارها نیز به وجود آمده است و بدیهی است که سرنوشت اغتشاشات سوریه نیز همچون فتنه 88، جز شکست نخواهد بود و بدیهی است که محور مقاومت با این‌گونه فتنه‌ها زمین نخواهد خورد.
به گزارش جهان یکی از شباهت‌های اغتشاشات سوریه با اغتشاشات فتنه سبز در سال ۸۸، ضدیت هر دو با محور مقاومت بر ضد رژیم صهیونیستی است.

در این فیلم که توسط خبرگزاری دانشجو ارائه شده است، صحنه‌هایی به نمایش درمی‌آید که اغتشاش‌گران سوری در آن شعار می‌دهند: "لا ایران، لا حزب‌الله". این شعار اغتشاش‌گران سوری که اغتشاشاتشان برانگیخته شده توسط استکبار جهانی است یادآور شعاری است که فتنه‌گران سبز در روز قدس در تهران سردادند و از "نه غزه، نه لبنان" سخن گفتند.


این شباهت اتفاقی نیست. طبعا تفکر پشت هر دو نوع اغتشاش از یک گونه بوده که شباهت در شعارها نیز به وجود آمده است و بدیهی است که سرنوشت اغتشاشات سوریه نیز همچون فتنه ۸۸، جز شکست نخواهد بود و بدیهی است که محور مقاومت با این‌گونه فتنه‌ها زمین نخواهد خورد. شباهت در ماهیت، شباهت در سرنوشت را نیز از پی خواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس مواضع اصولی خود از موج بیداری اسلامی حمایت کرده اما هرگز از اغتشاشات سوریه که برانگیخته آمریکا و صهیونیسم است، حمایت نخواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فیلم فوق العاده ای بود. معلوم کرد چرا این سبزها اینجوری دارن پشت اینا در میان. واقعا که به هم میان.
United States
آفرين دست مريزاد.
من خود سال ها در سوريه زندگی کرده ام و می دانم آنچه مردم سوريه از آن رنج می برند تفرقه ميان اقشار مختلف مردم خصوصا مسلمانان است که ارمغان شوم نوکران آمريکا و صهيونيسم وهابيان و سلفی های پليد است. با رنگ و لعاب دين در شهرهايی مانند درعا و حما ، مزدوران صهيونيسم به مقابله با تنها حکومت عربی که به صورت نيم بند در مقابل غاصبان قدس ايستاده می پردازند.
Iran, Islamic Republic of
با کیفیتش رو از کجا بگیریم؟
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
چه باحال . یاد هوار هوار زدن سبزهای خائن افتادم . نه غزه نه لبنانشون . جمهوری ایرانیشون . دیگه ادعای وطن پرستیشون بوی گند گرفته
Iran, Islamic Republic of
شباهت های زیاد دیگری نیز دارند، آتش زدن ها، ویران کردن ها، آمریکایی بودن.
برادر عزيز سلام اولا مرگ بر دولت غاصب اسراييل دوما خواهش دارم زمانيكه ما در زمان انترنت و فن اوريهاي اطلاعاتي عظيمي هستيم اين مسئله را يكي بودن خط دهي تفسير نكنيد ياحداقل در حاله اي از ابهام قراردهيد چرا كه حداقل فيلمهاي مبايل سوريها در ايران موجود ميباشد با انهمه مسائل امنيتي كه دولت سوريه ايجاد كرده از انطرف هم انها فيلمهاي اغتشاشات رادارندو اين مسئله شايد الگو برداري باشد شايد خط دهي باشدوتوجه داشته باشيد ما در زماني نيستيم كه اخبار با چاپار اين طرف و انطرف شود و بهتر است تصميم گيري بر عهده خواننده باشد چرا كه فعل مطبوعات در تمام دنيا بي طرفي انهاست نه غرض ورزي انها.
Iran, Islamic Republic of
"برادر عزيز سلام اولا مرگ بر دولت غاصب اسراييل دوما خواهش دارم ... "

سلام
در مورد نظر این دوستمون نکاتی به ذهنم رسید گفتم بگم:
دوست عزیز کجای دنیا رسانه بی طرف وجود داره که شما از رسانه توقع بی طرفی داری ؟ البته من توقع صداقت دارم و روشنگری و الا آدم نمی تونه در قبال مسائل پیرامونش سیب زمینی باشه به اسم بی طرفی
اما وقتی دو اغتشاش از یک منبع سرچشمه بگیره چرا نمیشه گفت از هم الگو گرفتن؟ مثل انقلابات مخملی که همه از هم الگو گرفتن و فقط ظاهرشون اونم در جزئیات فرق می کرد و در کلیات مثل هم بود
بعدشم منظورتون از اینکه اونا فیلم اغتشاشات تهرانو دارن و ما هم فیلم اونا رو نفهمیدم تازه اگر همین هم باشه که هست درک همپوشانی این دو اغتشاش راحت تره
Iran, Islamic Republic of
یعنی منکر این میشید که 1300 نفر کشته شدند؟
خب چه فرقی با بحرین و بقیه جاها داره

من نمیفهمم چرا همه بدند بشار اسد خوبه؟
Iran, Islamic Republic of
اینکه عده ای کشته شدن درسته اما دلیل سکوتایران حمایت قاطع از رفتار حکومت سوریه نمی تونه باشه به نظرم ایران داره همون سیاستی رو که در قبال جنگ عراق و امریکا دنبال کرد پی میگیره اون موقع هم عده ای می گفتن چون عراقی ها مسلمانن ما باید از اونا در قبال کفار دفاع کنیم ولی دفاع ما از عراق تایید صدام در وهله اول و عدم توانایی مقابله با امریکا در وهله دوم بود اما در باب سوریه هم ایران سکوت کرده چون اولا مولفه ها نشونمیده این عده ای که ریختن تو خیابون نه برای ازادی و دموکراسی بلکه برای حمایت و مزدوری اجانب ریختن تو خیابون و الا در قبال ادعای سوریه برای اصلاح قانون اساسی نرمش نشون می دادن پس مساله اینها همون مزدوری برای امریکاست از اینها گذشته تا زمانیکه دولت سوریه می تونه خودش اوضاعو روسامون بده دخالت ایران می تونه عواقب بد بین المللی برای ما داشته باشه و به این واسطه هر انگی رو به ما بچسبوننلذا فعلا سکوت بهتره بعدشم دولت سوریه هنوز مورد حمایت اکثریت ملته درست برخلاف کشورهای حاشیه خلیج فارس که اکثر ملت با حکومتهاشون مخالفن
Iran, Islamic Republic of
كسي نگفته بشار اسدخوبه(البته همينكه حاضر نشد عزت كشورشو به پاي اسرائيل و آمريكا قرباني كنه دمش گرم) ولي اگه اين آقاي اسد كه به زعم شما بده بره آمريكا واسرائيل كه از اون خيلي بدتره مياد. حالا بين بد و بدتر كدومو انتخاب ميكني؟
Iran, Islamic Republic of
مسئولین فتنه در همه جای دنیا از سطل آشغالها شروع می کنند .
دمتون گرم که این فیلم را گذاشتید تو سایت
باشد که خرس های خواب آلود بیدار شوند