چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
دادستان کل کشور:

در بهار 92 یک فتنه متفاوت در پیش داریم/ مبارزه با آن دشوار است

عدالت و حمایت از پابرهنه‌ها شعار فتنه‌گران 92
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 275641
دادستان کل کشور از بروز فتنه‌ای جدید پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و ورود فتنه‌گران با چهره‌ای نفاق‌گونه خبر داد.
در بهار 92 یک فتنه متفاوت در پیش داریم/ مبارزه با آن دشوار است
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام‌ غلام‌حسین محسنی‌ اژه‌ای ظهر امروز در «هشتمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌های کشور» در سومین حرم اهل بیت (ع)، اظهار داشت: از شواهد و قرائن چنین بر می‌آید که در ماه‌های نخستین سال آینده، فتنه‌ای در راه است.

وی افزود: این فتنه با موارد مشابه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب و فتنه 1388 متفاوت بوده و مردم و دستگاه قضا باید هوشیاری خود را حفظ کنند.

سخنگوی قوه قضائیه با برشمردن ویژگی‌های مشکل‌آفرینان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: فتنه‌گران این بار با شعار‌های مردم‌فریبانه مانند عدالت، مقابله با فساد، حمایت از پابرهنه‌ها و ... به صحنه می‌آیند و این چیزی جز نفاق نیست و مبارزه با منافق بسیار دشوار‌ است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع فتنه بسیار مهم است اضافه کرد: نظام باید با قدرت عمل و انعطاف، برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان و فتنه‌گران وارد شود همان‌گونه که در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته با اقدامات پیشگیرانه به موقع و صحیح، شاهد آرامش در جامعه بودیم.

محسنی‌ اژه‌ای در بیان راه‌کار‌های پیش‌ روی نظام در برابر فتنه‌گران، افزود: حکومت باید در کنار اقتدار خود انعطاف در عمل و رفتار داشته باشد؛همچنین مسئولان قانون اساسی و بیانات ولی امر مسلمین را به عنوان شاخص قرار دهند تا از بروز مشکلات پیچیده برای کشور جلوگیری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: لازم است که دستگاه‌ها و نهاد‌‌های کشور با حفظ استقلال و اختیارات خود با مشورت، تعامل و همکاری در امور مهم نظام و همچنین ارجاع اختلاف نظرها به ولی فقیه در حفظ آرامش تا انتخابات ریاست جمهوری آینده تلاش کنند.

بد‌اخلاقی‌های مسئولان موجب رنجش مردم و ولی امر مسلمین شد

سخنگوی قوه قضائیه در برشمردن مشکلاتی که کشور در سال 1391 با آن روبه‌رو شد، بیان داشت: دشمنان در سال گذشته با افزایش فشار‌های خود در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی و تنگ‌تر کردن حلقه‌‌های تحریم، سعی در ایجاد فاصله بین مردم و نظام داشتند اما ملت ایران با حضور چشمگیر خود در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان بر همدلی و پایبندی خود به این نهضت تاکید کردند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه دشمن در تمام زمینه‌ها علیه جمهوری اسلامی از حداکثر ظرفیت خود بهره برده است، خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که نوعی بازی در زمین دشمن به شمار می‌رفت، اختلاف‌افکنی بین مسئولان نظام بود که ضربه‌هایی به کشور وارد کرد.

محسنی‌ اژه‌ای اضافه کرد: بعضی از مسئولان با بیان اختلافات خود و همچنین مسائلی که این اختلاف نظر‌ها به دنبال داشت، موجبات رنجش مردم و ولی امر مسلمین را فراهم آوردند.

جمهوری اسلامی از مذاکره با آمریکا نگران نیست

دادستان کل کشور در بیان موضوع مذاکره با آمریکا گفت: غرب، هم‌زمان با پیشنهاد مذاکره، در صدد انجام تحریم‌های جدید علیه کشورمان است که این اقدامات از دشمنی آنها با ما سرچشمه می‌گیرد.

محسنی اژه‌ای افزود: جمهوری اسلامی از مذاکره با آمریکا نگران نیست چراکه اهل منطق است و با حفظ آگاهی و حقوق خود، به تصمیم‌گیری در این زمینه می‌پردازد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *