جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

۵ ایستگاه مترو آماده بهره‌برداری شد

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 425248
معاون عمرانی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه از سفارش هزار واگن مترو خبر داد و گفت: طی برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ظرف یک سال این تعداد واگن‌ وارد خطوط می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس‌،‌ عباس گرامی امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح چند ایستگاه مترو در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ایستگاه عبدل آباد، زین‌الدین ، بیمه، میدان نوبنیاد و میدان قایم به زودی آماده بهره‌بردرای می‌شد.

معاون عمرانی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه ۹ میلیارد لیتر بنزین با راه‌اندازی مترو صرفه‌جویی شده است گفت با ساخت هر خط مترو ۱۶ هزار شغل مستقیم و ۱۶۵ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

به گفته گرامی ۴ میلیارد مسافر تا کنون توسط مترو جابجا شده است.

وی با اشاره به این که ۱۰۰ کیلومتر مترو در حال ساخت است گفت: ۷۵ ایستگاه مترو نیز ساخته می‌شود.

معاون عمرانی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه چه تعداد واگن برای خطوط جدیدی نیز است گفت: در کل ۳ هزار واگن نیاز داریم و سفارش ۱۰۰۰ واگن داده شده است.

وی ادامه داد: برای ۲ هزار واگن دیگر منتظر تایید فاینانس هستیم و در حال پیگیری و کسب موافقتنامه فاینانس از بانک مرکزی هستیم.

گرامی تاکید کرد: پیگیری می‌کنیم ظرف یک سال ۱۰۰۰ واگن وارد خطوط شود.

وی همچنین در خصوص پله‌برقی‌های موجود در ایستگاه‌های مترو گفت: برنامه داریم تعدادی از این پله‌ برقی‌ها را تعویض کنیم و در ایستگاه‌های جدید پله برقی‌هایی که وارد می‌کنیم ایرادات قبلی را ندارد و همچنین از افرادی که پله برقی خریداری می‌کنیم به آنها می‌گوییم تا ۵ سال نگه داشت پله‌برقی با آنهاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *